Superbike i gbg

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Men innan nått företag går i konkurs brukar inte dom anställda få lön... det sköter ju konkurs förvaltaren sen ... lr?

Jag fick lön hela tiden.. dock var han skyldig mig pengar för annat och det tog jag ut i tillbehör.
Men jag kan bara tala för mig själv..

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Kan bara tala för mig själv men eftersom jag fick min växellåda i LC4:an felmonterad 2ggr på rad av Superbike till en kostnad och ca 15kkr, som jag sedan fick lämna in igen för att få allt omgjort och delarna bytta igen då de tagit skada av Superbikes felmontering skulle jag säga att klåpare är en underdrift.. :gnissla

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Jag har inte heller mycket till övers för namnet superbike. Visserligen har jag bara besökt dem när de hade hand om Suzuki också, men det verkade aldrig särksilt intressant från deras håll att ha det märket också.

Dessutom var ju lite misstag när de servade min hoj. Inget allvarligt, men att slarva gång på gång ger ju inget förtroende.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Hej MR Dude

Du har ju inte berättat att hojen kom i små delar och mulle mek hade skruvat själv!!!

Du glömde visst lite detaljer när du skriver så fina ord.

Och andra gången tog vi inte betalt för arbete utan bara för matrialet.

Du hade oxo ett krav att det skulle vara billigt....

Jag skulle vilja byt fler saker i den växellådan.
Och lite andra lager. Men budgeten var snål...sååå

Jag tror att du får nog berätta hela saningen först innan du spyr galla över Superbike

Sedan har ni ett kvitto ni kan hämta här i receptionen.

IMO.

gör man fel gör man fel, spelar ingen roll hur många delar en hoj kommer i, finns ju detaljerade sprängskisser i alla verkstadsmanualer, kan förstå att det kan ta lite längre tid att pilla ihop om man bara får en låda med delar, men då får man ju ta mer betalt helt enkelt.

men gör man fel gör man fel :fakta

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Hej MR Dude

Du har ju inte berättat att hojen kom i små delar och mulle mek hade skruvat själv!!!

Du glömde visst lite detaljer när du skriver så fina ord.

Och andra gången tog vi inte betalt för arbete utan bara för matrialet.

Du hade oxo ett krav att det skulle vara billigt....

Jag skulle vilja byt fler saker i den växellådan.
Och lite andra lager. Men budgeten var snål...sååå

Jag tror att du får nog berätta hela saningen först innan du spyr galla över Superbike

Sedan har ni ett kvitto ni kan hämta här i receptionen.

:rofl:rofl

Även om du ville byta fler saker så borde ni väl fortfarande kunna motera det som ni faktiskt bytte på rätt sätt? Eller hur kommer du från det faktum att jag fick tillbaka den med 2an felmonterad 2ggr?

jag ville ha det billigt, men....

här kommer då hela sanningen:
Utöver felmonterad växellåda 2ggr så jag inte kunde använda 2ans växel så saknades det 1 skruv som höll fast cylindern i toppen och den andra satt halvt påskruvad.
1 av de främre motorfästena som höll fast motorn i ramen saknades när jag fick tillbaka den.
Den läckte olja, enligt mekanikern som fixade den sen var det alldeles för mycket flytande packning. Och sist men inte minst satt inte heller vattenpumpen helt rätt så den läckte lite med, också det enligt mekanikern som fixade den.

Men självklart får ni själva angöra om ni vill åka dit eller inte.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
OBS detta är ett grymt tillfälle för dig som vill börja med hoj försäljning samt verkstad då vi är den enda i Göteborg som jobbar med Aprillia

Nja, HD ska ju börja sälja Aprilia. Kan vara bra att veta :mattias

AAA7

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Hoj
Rsix
Jag hoppas att Superbike blir kvar liksom alla andra firmor, ju fler firmor = mer konkurrens = ev. bättre och billigare erbjudanden för slutkund + fler alternativ.

:va

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
Skulle gärna vilja vet vilken EVO det var??

Är ganska intresserade av dessa bilar och undrar vad som hans firma kan om dem.

Det var en vit evo3 gsr.
som det byttes lite smått o gott på som inte jag inte orkade åka till pbz för att göra.
Fanns inga tecken på dåliga mekaniker iaf..allt sköttes fint och punktligt samt specifierades på rätt sätt..detta va ju ett tag sedan men har kikat mycket på hans bilar...
både supran som är ökänd samt hans veilside nsx..

men nog snackat om bilar här på SH nu..

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
OBS detta är ett grymt tillfälle för dig som vill börja med hoj försäljning samt verkstad då vi är den enda i Göteborg som jobbar med Aprillia

Nja, HD ska ju börja sälja Aprilia. Kan vara bra att veta :mattias

Dom ska inte börja sälja...dom äger importen.
Sen är det bara frågan om Service verkstad som är aktuellt.
Reserdelarna funkar suveränt nuförtiden. Otroligt.

kevin

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
R1
ramlade över denna tråd och tänkte lägga till lite ord ,
superbike gick i Konkurs 2009 , konkursförvaltaren för dåvarande bolag kontaktade mig och frågare om jag var intresserad av att köpa viss inkrom samt verkstaden vilket jag var då jag höll på och göra iordning en smart med GSX_R 1000 motor i.det var då jag träffade BC och han e riktigt duktig när det gäller hojar , så jag köpte Superbike och BC skulle jobba , och vi har haft MÅNGA nöjda kunder under 6månader på service samt reservdelar omsatte vi 545 000:- så det var inte dåligt och alla kunder tyckte det var possitivt , men eftersom BC åker runt mycke med hoj och mekar i Spanien och hit o dit så kom vi fram till att antingen sälja rörelsen till nån som är duktig samt har större plats och det kom nägra köpare men de hade inga pengar , så BC Köpte ut mig och flyttade verksamheten nån annan stans inom GBG info om detta kommer senare , därmed har alla anställda på gammla Super bike fått sina löner , (inte för att det har med mig o göra men vill man kasta skit får man ha belägg för det ) sen vad gäller min bilkunskap eller mina medarbetares bilkunskap så är den som vill ifrågasätta detta mycket välkommen , lite barnsligt och sitta gömd bakom ett tagentbord och snacka skit , utan vill ni veta nåt är ni välkommna in och fråga , vi kör med öppna kort ,, sen vad gäller killen med växellådan , Varför kom du inte till mig och klagade på felmontering , ? det är ju trots allt jag som äger företaget ? din hoj var här länge och det enda jag fick veta var att du inte ville köpa delar till den för att det skulle inte kosta nåt , men är man missnöjd så tar man tag i bossen och frågar vad man gör , så hade jag gjort , =) .
vad gäller gammla Superbike och de som haft dålig erfarenhet av har inte jag med och göra , jag har iallafall hjälp alla jag har kunnat på ett korrekt sätt och varit tillmötesgående , resten får stå för de gamla =)
Kollerman och Vrod , Vakna grabbar och uppför er som männ och ta en disskution med mig iställe för att som kärringar sitta här o klaga på nåt ni inte har en anning om , om vi e dåliga på bilar hur kommer det sig att vi kör 9.998 på strippen med en gatreggad och besiktigad bil ????????????

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
ramlade över denna tråd och tänkte lägga till lite ord ,
superbike gick i Konkurs 2009 , konkursförvaltaren för dåvarande bolag kontaktade mig och frågare om jag var intresserad av att köpa viss inkrom samt verkstaden vilket jag var då jag höll på och g........bar och uppför er som männ och ta en disskution med mig iställe för att som kärringar sitta här o klaga på nåt ni inte har en anning om , om vi e dåliga på bilar hur kommer det sig att vi kör 9.998 på strippen med en gatreggad och besiktigad bil ????????????

Klart alla trasiga delar skulle bytas i min motor, annars skulle jag ju inte lämnat in den.... Men det spelar ingen roll i denna diskussionen. Det är ett faktum att jag fick min växellåda felmonterad, och när ni fick in den igen kunde ni inte hitta felet utan bytte saker som inte hade behövt bytas. Ett simpel fel dessutom om man är mekaniker, och kan man inte ens fixa det ska man inte ta på sig att fixa andras hojar enligt mig. Men jag är inte intresserad av att ta denna diskussionen här något mer.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!