Superbike kval1 Valencia

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
McB skrev:
Varför ska det vara så då? Jo, för att Ducati inte skulle ha en chans med sin V-twin i en serie där det inte finns några restriktioner för radfyrorna. Regelverket gagnar V-twin-användarna, så enkelt är det.
Ja det är ju sjukt o bygga en serie efter att ett visst märke måste ha en chans, vad händer när Harley-Davidsson slänger in en miljard, ska alla strypas ner så att HD hänger med runt banan då eller :rolleyes:
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Hightuned skrev:
Det är väl inget dom hindrar japanerna att bygga en twin på samma vilkor med det klara do ju uppenbarligen inte av, synd att hind ga upp med SP1/2 det var ju verkligen en grym hoj dom skulle jobbar vidare med och spolar bladen!
varför bygga något mindre bra? :va
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Hightuned skrev:
Det är väl inget dom hindrar japanerna att bygga en twin på samma vilkor med det klara do ju uppenbarligen inte av, synd att hind ga upp med SP1/2 det var ju verkligen en grym hoj dom skulle jobbar vidare med och spolar bladen!

Det finns väl inget som hindrar Ducati att bygga en radfyra eller V-fyra heller?
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
McB skrev:
Det finns väl inget som hindrar Ducati att bygga en radfyra eller V-fyra heller?

Joo, då skulle det bli revution vem vill ha en äckligt bredful hoj med tråkigt motorljud? Men och gör 2 klasser av det då suberbike coh den nya klassen superbike"gubbe" för 1000 fyror. :D
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Hightuned skrev:
Joo, då skulle det bli revution vem vill ha en äckligt bredful hoj med tråkigt motorljud? Men och gör 2 klasser av det då suberbike coh den nya klassen superbike"gubbe" för 1000 fyror. :D

Och DÄR var argumenten slut. Välkommen till sandlådan.

sucks.gif
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Ser inte riktigt att det finns något att argumentera för, en klass är en klass och passar inte en produkt för klassen så kan man väl inte börja skrika om att man ska ändra reglerna? Då får man antingen anpassa sig eller byra klass! :confused:

Den ända som är lite tråkigt är som sagt att japanerna inte satsar på suberbike/supersport med dera enorma resurser så kan det ju inte vara omöjligt att få fram konkunreskraftiga hojar undan att behöva ändra reglerna, för även om hjärtat klappar för Ducati så vore det kul att se lite fler märken i toppstriden.
 
Last edited:

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Om det är reglementet eller något annat som gör att Ducati är bäst i Superbike kan vi spekulera ihjäl oss i :död . Ingen här har tillräcklig insikt i hur det ligger till och vad som gäller för att påstå sig VETA. Håller med om att det inte är kul om det blir en Ducati-cup, men om jag får gissa så beror det nog mer på förarna än reglerna, men det är ju som sagt bara min gissning.

Om det gällde pengar så borde japanerna inte ha några problem att köpa sig passande reglemente.

Skit samma! Det är kul att se racen på TV. :tummenupp
 

PL

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Tillfälligt hojlös
Hightuned skrev:
Ser inte riktigt att det finns något att argumentera för, en klass är en klass och passar inte en produkt för klassen så kan man väl inte börja skrika om att man ska ändra reglerna? Då får man antingen anpassa sig eller byra klass! :confused:

Har reglerna alltid varit 2cylindriga maskiner 1000cc
? eftersom att ducatis cylinder volym har ju växt när 750 :na har börjat komma ifatt?? eller är det så att reglerna har anpassats till ducati :confused:
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Reglerna har alltid tillåtit 1000 cc för tvåcylindrigt.. minimimvikten för twinnarna har däremot höjts under åren.. en gång i tiden vägde en 851 superbike 130 kg..

Javisst är det trist med ducaticup.. Problemet är snarare Ducatis oerhörda satsning än regelverket som gör alla andra försök tämligen tafatta.. Det märke som det är viktigast för att vinna SBK är Ducati.. Satsningen och resultatet blir också därefter..

/B
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Hightuned skrev:
Det är väl inget dom hindrar japanerna att bygga en twin på samma vilkor med det klara do ju uppenbarligen inte av, synd att hind ga upp med SP1/2 det var ju verkligen en grym hoj dom skulle jobbar vidare med och spolar bladen!

Jaså? Vann inte Honda två VM med SP1/2?

Förstår japanernas ointresse för SBK i dagsläget.
 

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Kan vi inte bara komma till den slutsatsen att det inte går att tävla på lika villkor mellan en twinn och en radfyra...ämnet känns uttömt och WSBK kommer att själv dö om det fortsätter så här, vilket är tråkigt för oss som gillar MC-racing
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Hightuned skrev:
Förvisso, men gsxr1000 som gick förra året lämnad 193 med västa duccens 189, och skulle man släppa varvtalet så kunde som ju varva 18000 och plocka ut +230 kusar och det vore väl knappast rättvist?
E ju som att låta afrikaner starta längre bak i sprinterlopp för att dem har längre ben.
 
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Top