Superbike VM Imola!

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Effekt är inte allt på den här nivån, det gäller att få ner den i backen också och ha ett bra vrid ut ur kurvorna.

Ducati har en stor fördel, annars hade de inte fått 6 Kg extra att släpa på.

Var inte en direkt påkärning, men Haslam skulle köra om och gjorde en Barbera och kunde inte hålla spåret, tog med sig själv och Guintoli ut i dammet och Guintoli lägger sig, tar med sig Hopper och Haslam slipper oskadd ur situationen. Vill gärna skylla på Haslam eftersom han gjorde en dum-omkörning. Men jag håller på Hopper och gillar inte Haslam så det är väl lite vinklat antar jag.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Engelsmännen var också helt övertygade om att Hopper blev avkörd när Guintoli drattade i backen i race 1 (jag säger också, eftersom jag antar av ditt inlägg att döma att svenska kommentatorerna trodde det med).
Stämmer bra.
Var inte en direkt påkärning, men Haslam skulle köra om och gjorde en Barbera och kunde inte hålla spåret, tog med sig själv och Guintoli ut i dammet och Guintoli lägger sig, tar med sig Hopper och Haslam slipper oskadd ur situationen. Vill gärna skylla på Haslam eftersom han gjorde en dum-omkörning. Men jag håller på Hopper och gillar inte Haslam så det är väl lite vinklat antar jag.
Okej, då är jag med :)

Men det var inte Hopper som Guintoli tog med sig, det var Chaz Davies, och det var väl därför jag inte kände igen det du beskrev.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lascorz allvarligt skadad på testerna idag på Imola. Befarad fraktur på ryggraden och han flögs med helikopter till sjukhus.

At 12.54 today, during the first session of official Superbike testing, the Spanish rider Joan Lascorz lost control of his Kawasaki in the uphill section of the circuit from Tosa to Piratella and crashed. The rider was immediately given medical assistance and transported to the circuit Medical Centre where, after first aid operations had been performed, a probable fracture of the vertebra was diagnosed. Dr. Giancarlo Caroli, the Imola circuit medical officer, therefore decided to air-lift the rider immediately to the Maggiore Hospital in Bologna by helicopter. Joan Lascorz will be recovered in the spinal injury unit of the Bologna hospital.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tjejsaren av Rom verkar vara en smula långsint:

"In the Gazzetta dello Sport, an Italian sports newspaper, Max Biaggi fired an opening volley at, of all people, Valentino Rossi, claiming his own career was blossoming as his old rival Rossi's was losing its petals. The problem with making florid statements like that is that they only work if you back them up with actions. I suspect that after qualifying off the front row and missing out on two podiums, he will be regretting those words. As for Rossi, I doubt he's given Biaggi a second thought in the last few years."

:3freak

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Den som skrev det verkar vara ännu mer långsint och inte ens vara en av deltagarna i "fejden".

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Den som skrev det verkar vara ännu mer långsint och inte ens vara en av deltagarna i "fejden".
Men varför tar han ens upp Rossi?

Även om jag vet att italienska reportrar gör sitt bästa för att få ett smaskigt citat borde väl Biaggi vara så pass rutinerad att han inte går i den fällan.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Men varför tar han ens upp Rossi?

Även om jag vet att italienska reportrar gör sitt bästa för att få ett smaskigt citat borde väl Biaggi vara så pass rutinerad att han inte går i den fällan.

Han njuter säkert av att det går dåligt för Rossi och bra för honom. Är väl inga konstigheter?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Här är det.
http://www.youtube.com/watch?v=HqMnSvCeHu4

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke

De engelska kommentatorerna sa att det var Hopkins... Och det såg ut som hans Suzuki, men det är ju fel ser jag nu att jag hade fel. Men det är ju lika tråkigt för det. Har ingen bra känsla för Haslam.

Det förklarar ju hur han kunde komma 13e(?)! Engelsmännen var lika förvånade som jag att han kunnat ta sig dit, fast de kanske nämnde det utan att jag märkte det.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA