Superbike VM Silverstone

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
SBK leverar som vanligt även om regnet förstör en del. Sitter på helspänn framför tv till skillnad mot när man ser på MotoGp. Loris Baz är ett namn för framtiden!

ekan68

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Ducati 1098
P€RRA;5863370 skrev:
Teamet har ekonomiska problem.

Å f-n. De var ju synd att de är så. :confused: Vad har dom för omsättning Perra?? Tråkigt att de ska ta slut redan efter halva säsongen då Lukas är en grym talang!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Å f-n. De var ju synd att de är så. :confused: Vad har dom för omsättning Perra?? Tråkigt att de ska ta slut redan efter halva säsongen då Lukas är en grym talang!
Inte en aning om vad de omsätter men de skrev så här på Fejan 29/7:

"Bjuder på en bild från Portugal. Varit väldigt dåligt med uppdateringar på sidan eftersom vi haft ett sommaruppehåll. Tyvärr kommer vi att missa nästa deltävling på Silverstone. Istället fortsätter jakten på fler samarbetspartners."

ekan68

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Ducati 1098
P€RRA;5863442 skrev:
Inte en aning om vad de omsätter men de skrev så här på Fejan 29/7:

"Bjuder på en bild från Portugal. Varit väldigt dåligt med uppdateringar på sidan eftersom vi haft ett sommaruppehåll. Tyvärr kommer vi att missa nästa deltävling på Silverstone. Istället fortsätter jakten på fler samarbetspartners."

Ja, de kan manju kanske tolka som ekonomiska problem, eller?? Trodde du hade god insyn i teamet då du skrev att dom hade ekonomiska problem utan att hänvisa till någon källa. :)

Vet ju att det kostar en hel del att tävla på den nivån så fler samarbetspartner är ju aldrig fel! Kan ju även vara så att det är tekniska problem då det verkar som att dom haft en hel del problem med framför allt bromsarna i år...

Hoppas dock att dom får ordning på det som gör att dom missade Silverstone och att vi får se Lukas i Tyskland den 30/8-1/9! :banana

ekan68

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Ducati 1098
P€RRA;5863483 skrev:
Hur tycker du själv att man ska tolka det då?

Som jag skrev innan, att det KAN tolkas som ekonomiska problem dock så är det ju inte säkert att det är så vilket jag tolkade ditt svar som, att det ÄR ekonomiska problem som gjorde att dom ställde in Silverstone. Det var därför jag frågade dig om du visste vad dom omsätter då jag tolkade ditt svar som att du hade bra koll på deras ekonomi. :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Som jag skrev innan, att det KAN tolkas som ekonomiska problem dock så är det ju inte säkert att det är så vilket jag tolkade ditt svar som, att det ÄR ekonomiska problem som gjorde att dom ställde in Silverstone. Det var därför jag frågade dig om du visste vad dom omsätter då jag tolkade ditt svar som att du hade bra koll på deras ekonomi. :)
Om man först skriver att man inte kan delta i en tävling och sedan direkt efter att man istället ska jaga nya samarbetspartners är det iaf för mig ganska klart vad det handlar om :)

ekan68

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Ducati 1098
P€RRA;5863729 skrev:
Om man först skriver att man inte kan delta i en tävling och sedan direkt efter att man istället ska jaga nya samarbetspartners är det iaf för mig ganska klart vad det handlar om :)

Jo, visst kan det tolkas så men du skrev att det var ekonomiska problem som var orsaken. Då uppfattade jag det som att du hade koll på deras ekonomi och inte att du hade tolkat ett facebook-inlägg! :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jo, visst kan det tolkas så men du skrev att det var ekonomiska problem som var orsaken. Då uppfattade jag det som att du hade koll på deras ekonomi och inte att du hade tolkat ett facebook-inlägg! :)
Eftersom du verkar ha ett stort intresse av att få veta varför de inte kom till start och inte litar på eller vill tolka vad de själva skriver på sin Facebook-sida kanske du ska kontakta dem själv?

ekan68

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Ducati 1098
P€RRA;5863947 skrev:
Eftersom du verkar ha ett stort intresse av att få veta varför de inte kom till start och inte litar på eller vill tolka vad de själva skriver på sin Facebook-sida kanske du ska kontakta dem själv?

Det var dock mest ditt självsäkra uttalande om att teamet HAR ekonomiska problem som jag ifrågasatte. Enligt ditt sätt att se det så behöver jag inte kontakta dom då du skrev tidigare att dom har ekonomiska problem så då vet jag att det är så! Självklart är det bästa att kontakta teamet om man vill veta mer vad som ligger bakom avhoppet från Silverstone.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det var dock mest ditt självsäkra uttalande om att teamet HAR ekonomiska problem som jag ifrågasatte.

En utomstående betraktare (som jag) blir JÄTTENYFIKEN på varför det är så JÄTTEVIKTIGT för dig att få Perra att ta tillbaka sin ganska logiska slutsats?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
En utomstående betraktare (som jag) blir JÄTTENYFIKEN på varför det är så JÄTTEVIKTIGT för dig att få Perra att ta tillbaka sin ganska logiska slutsats?
:tummenupp

Jag får en känsla av att ekan68 har någon typ av egenintresse i att det INTE ska framstå som att teamet har tekniska problem med tanke på hur han ifrågasätter och uttrycker det. Men det kanske bara är ännu en av min mindre logiska slutsatser :)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
P€RRA;5864036 skrev:
:tummenupp

Jag får en känsla av att ekan68 har någon typ av egenintresse i att det INTE ska framstå som att teamet har tekniska problem med tanke på hur han ifrågasätter och uttrycker det. Men det kanske bara är ännu en av min mindre logiska slutsatser :)

SÅKLART!!! Och just intensiteten i hur han ligger på dig, för att få ditt i mitt tycke utmärkt logiska tänk emotsagt, gör ju att det blir alldeles utomordentligt kontraproduktivt; nu tror ALLA som läst detta att teamet har ekonomiska problem!!!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Turken måste ju ha nån form av rekord på att vara inblandad i olycka kontra antal körda race?

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Turken måste ju ha nån form av rekord på att vara inblandad i olycka kontra antal körda race?

Han ville inte att Lowes skulle vinna..... men planen att han skulle ta in 25 poäng grusades något :brynad

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka