Superduke-tråden

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
AVA Mc

Vill lägga några riktigt goda ord för AVA mc.

Var där igår eftermiddag och behövde hjälp med att montera nitlås på kedjan.
Alla meckar var fullbokade men jag fick komma dit direkt när buktiken öppnade idag och då fixade dom min kedja på en gång trots att jag inte hade köpt kedjan där.

Det är riktig service :)

/Magnus

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Vill lägga några riktigt goda ord för AVA mc

Kul att dom lyckats göra nått bra någon gång :)

Då har jag testat Triumph speed tripple samt Ducati Sr4 på mc-dagen "barkaby" vad ska jag säga..Jo Superduke`n är Kung :tummenupp

Det va lite trist att en snubbe krascha en Ducati Hypermotard framför mig.. han låg rätt stilla på asfalten så ut att ha gått rätt illa .. uschh hoppas han va bättre däran än vad det såg ut...

Sedan skulle vi åka hem , då såg jag en Supermoto 990 "häftig hojj" så när han skulle åka så låg han plötsligt under hojjen och skrek.." faaan skivlåset" Oopps shit happens.. Men där sluta det bra ialf :)

Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08

Då har jag testat Triumph speed tripple samt Ducati Sr4 på mc-dagen "barkaby" vad ska jag säga..Jo Superduke`n är Kung :tummenupp

Det va lite trist att en snubbe krascha en Ducati Hypermotard framför mig.. han låg rätt stilla på asfalten så ut att ha gått rätt illa .. uschh hoppas han va bättre däran än vad det såg ut...

Sedan skulle vi åka hem , då såg jag en Supermoto 990 "häftig hojj" så när han skulle åka så låg han plötsligt under hojjen och skrek.." faaan skivlåset" Oopps shit happens.. Men där sluta det bra ialf :)

Tror att AVA gör allt för att bättre på sitt tidigare rykte, riktigt kul.
Var ute på MC-dagen och testade BMW HP2 Sport, riktigt nice hoj och lite ovant att kunna växla utan koppling.

Men det finns inget som slår S-duken än i alla fall :yoparty

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
137 sidor senare.

Var och provkörde en SD idag. Lite sugen är man. . . .

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Åka idag?

Är det några som tänker åka till Rosenhill i eftermiddag?

Tänkte ut och åka runt 15-16 tiden:yoparty

/Magnus

Messa på 0733 12 94 36 om någon vill haka på.

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5

Jo SD:n är grym, provade nya R:en, svårt att säga om man kände de extra hästarna, eller om det bara var det styvare chassit som gjorde att den kändes lite kvickare. Hursomhelst en grym hoj, tyvär hade någon lagt RC8:an, som fanns för testkörning, en halvtimme innan jag kom dit. Provade även 690 smc, grymt skoj, där snackar vi bakjulsmaskin.

Men jag skulle nog inte byta min 05:a mot nån... (kanske RC8:an då)

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Det verkar kraschas RC8 under provkörningar. Det kraschades även en uppe hos JohansMC förra fredagen. Passade på att testa SuperDuke R förra veckan. Kluven ifall det var något att byta till sig, plus lägga 50K emellan?Fanns ju lite mer varv att hämta där, men inte tillräckligt mycket. Insprutningen var lite ryckig runt 3-5 tusen varv. Sadeln är grym om man kör aktivt, kändes som att det var lättare att flytta runt på den än vanliga Superduken. Gillade inte insprutningen, men akra burkar och akra map borde kanske fixa ryckigheten? Då är det runt 15k kr mer att lägga.
Känns som att bokstaven R borde tillföra mer i körglädje gentemot min 06, för så som det var nu, så tyckte jag inte den tillförde något alls.
Tycker min hoj är roligare, råare, råare igen! Tyckte även en peep som provkörde R:en och min hoj! Sen ifall han sa det bara för att vara schysst kan vara en anledning hehe.
Akra burkarna på min hoj kontra orginal på R:en kanske gör en sådan stor skillnad? För insprutet, för motorljudet? För den lilla viktminskningen?
-06 Superduke känns lite mer nervös och skakar lite mer på huvet, men det gör det samtidigt mer skoj ifall ni frågar mig för det känns alltid kontrollerat vilket smickrar en som förare hehe:D
Men....R:en ser för jävla pheet ut!

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Akra burkarna på min hoj kontra orginal på R:en kanske gör en sådan stor skillnad?
Ja .

Jag håller med dig att -06an rockar fett :) så brutal mumms ..

Polarn med "R" testar lite slangning :tummenupp

Bifogat

• Mobil 025.JPG
    Mobil 025.JPG
    196.6 KB · Visningar: 147
Last edited:

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Ja .

Jag håller med dig att -06an rockar fett :) så brutal mumms ..

Polarn med "R" testar lite slangning :tummenupp

Så det gör skillnad då asså. Hade akras på när jag köpte hojen, så jag hade ingen aning:) Jepp 06 äger. Den vore perfekt om det inte vore för att framlampan såg så "ofärdig" ut. Framifrån ser den bra ut, men tycker den ser konstig ut när man betraktar den snett från sidorna. Fortfarande sugen på att göra något som passar resten av hojen bättre, i mitt tycke:D Men då tid är en bristvara, kanske lösningen är att slänga på en
MT-03 lampa:hihi

Last edited:

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Alla tummar upp.

Såg en organge 07a igår på Rosenhill med Remus och kapad svans, fina fisken det också.

Den såg ut som en riktig café racer med kortad bak och en spegel fäst på styränden.

/A

AH OKI=) fan va skysst=)
ska ut å filma lite bus snart kommer fler filmer upp ;):tummenupp

Sir Daniel

Duke of Hazzard
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Super Duke R -08
Nu har man beställt en helt ny Duke R -08. Väntar på mina nya Graves carbon slipon från USA. Får nog både hojj och slipon nästa vecka. Någon som vet när man kan montera på slipon? Kn man göra det direkt eller bör man vänta? Sitter ju redan Akra rör på frånbörjan.

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06

Ja lätt alltså, det var rätt så gött bankande i det. Någon som har hört HP och akras i annat än youtube och kan jämföra`? Tyckte HP hade lite mer bas i ljudet än mina akras, men lite svårt att säga när man hör det på video.

Fjod0r

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
Husa fs650e
Körde en lite längre tur på hertigen i helgen. Det slutade på ungefär 70mil. Ett problem, eller vad jag uppfattar som ett problem har uppdagats. Om jag åker på ca 5000rpm på 3ans växel och vrider på hoppar motorvarvet upp till typ 7000 utan att motorn drar. Sen blir det en liten dipp i varvtalet för att sen dra jämt uppåt. Några förslag på vad det kan bero på? Är lite inne på att kedjan är för slak. Vet dock inte om det kan orsaka just detta problem. Sen kan man ju lugnt konstatera att Duken inte är något att ha för den som inte gillar fartvind :)

Funderar ev på att åka bulten i kväll någon gång mellan 17.30 -20.30
Om någon är sugen så ring/sms:a på 0738381570

Johannes.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...