Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nån som sitter på racet från SuperDuke-cupen när dom var på Oulton Park?

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
Köpte en Superduke idag, rikigt skön maskin. synd bara att det inte är såå mkt kvar på säsongen.

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Köpte en Superduke idag, rikigt skön maskin. synd bara att det inte är såå mkt kvar på säsongen.

Grattis :tummenupp

Angående slutet av säsongen.....10 grader, dimma och regn och ofantlig trafik i Stockholm idag.....hiskeligt vad hala de vita strecken är när man "fildelar" och kör om köerna. Man skulle ju tro att jag lärde mig de första 2 gångerna men nog sladdade man omkring ett par gånger till vid omkörningarna.

Det finns kraft i racermaskinen det vill jag lova, så till min fråga: När är det dags att parkera Hertigen och bara glida på soliga eftermiddagar istället för att flänga genom rusningstrafiken. finns det väder (frost och snö kunde jag själv) där det är direkt olämpligt att fara omkring?

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala

Grattis till världens bästa hoj:tummenupp :tummenupp

Du ska vara glad att du får köra något alls, för mig är säsongen redan slut. Sitter och surar med ett gips över hela högerarmen som ska sitta 5,5 veckor till, efter det blir det att öva upp att använda handen normalt.

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
Grattis till världens bästa hoj:tummenupp :tummenupp

Du ska vara glad att du får köra något alls, för mig är säsongen redan slut. Sitter och surar med ett gips över hela högerarmen som ska sitta 5,5 veckor till, efter det blir det att öva upp att använda handen normalt.
Aj, gips låter inte vidare kul. Vad har hänt?

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Kostar ca 615 SEK ink. frakt, fick hem dom 10 dagar efter beställningen.

Nu justerplattorna på plats!

Ser riktigt grymt ut!:tummenupp Hur har det gått med clipon projektet? Jag hittade det här på sd.net http://www.moto-st.com/teams/team.cfm?tid=1646 det verkar ju funka bra för dem. Det som gör att man tvivlar lite på clipon är ju att ingen i SD cupen använder det, men det kanske inte är tillåtet att ändra den grejen. I vissa klasser får du ju inte ändra silhuetten, å den blir ju lite annorlunda med annat styre.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det som gör att man tvivlar lite på clipon är ju att ingen i SD cupen använder det, men det kanske inte är tillåtet att ändra den grejen.

Maskinerna är i stort sett helt orginal och knappt nånting får bytas eller modifieras. Skum i tanken, andra fotpinnar, slirkoppling, bromsbelägg och vätskor + tändstift är typ det man får göra själv och som inte ingår i "race-kittet" (bellypan, Akra och lite skydd) Allt för att göra det så billigt som möjligt då dom vill ha det som en klass för alla som vill prova på racing. Hela reglementet hittat du här.

Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
LSL fotpinnar och styrdämpare på superduke

Nu har jag fått dit mina LSL fotpinnar, det är verkligen något jag rekommenderar på Superduken:tummenupp

Snacka med Pär på NCCR.se så fixar han dom för 498:- + frakt.

Styrdämparen verkar riktigt bra, ska bli spännande att testa dessa på Gelleråsen nu på lördag.

IMG_2015 - Copy.JPGIMG_2016 - Copy.JPGIMG_2031 - Copy.JPG

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Ser riktigt grymt ut!:tummenupp Hur har det gått med clipon projektet? Jag hittade det här på sd.net http://www.moto-st.com/teams/team.cfm?tid=1646 det verkar ju funka bra för dem. Det som gör att man tvivlar lite på clipon är ju att ingen i SD cupen använder det, men det kanske inte är tillåtet att ändra den grejen. I vissa klasser får du ju inte ändra silhuetten, å den blir ju lite annorlunda med annat styre.

Grymma bilder:tummenupp

Har inte hunnit med någon analys av clip-on än, misstänker att det blir ett vinterprojekt. Men det verkar i alla fall som att man måste skära lite i lampkåpan för att fästena ska gå dit.
Hur som helst så vore det kul att testa:tungan

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...