Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Haha, det var inte lätt att få in de där bilderna. :)
Jag tror att SnutteP2's sätt var det enda som fungerade i slutändan...

Jäkligt cool bild i alla fall. :tummenupp

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Drömde om Rörken inatt... Fort gick det :lol Tycker allt det är på tiden att våren kommer snart. När börjar ni andra? Jag siktar på mitten på April med nån tjüvtur innan.

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
powercommander

Hej.

Jag har några frågor till er som kör med PC3. :confused:

- Kan man lagra två olika mappar i en PC3? Så att man enkelt kan byta mellan olika avgassystem. (Sviestad är hårda och säger att originalsystem krävs.)

- Finns den nya PC5 till SD?

- Hur har ni gjort med luftburk? Finns det öppnare race-varianter?

Frågorna har säkert blivit behandlade innan, men tråden är för lång för att orka leta. För trög för att lyckas söka...Tacksam för svar...

Hög tid att pimpa, mappa, trimma, putsa. Snart försvinner snön :tummenupp

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Jag har oxå en fråga, vad kör ni får lås/larm på era hojjar.

Jag funderar på KTMs larm till SDn.

Är det känsligt? Låter det högt? Är det värt det?.

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Jag ska till Gelleråsen 18-19 April, någon annan?

Jepp, jag skall dit. Första turen med Duken på bana för min del. Längtar inte lite...... Jag och polarna med Yamaha stannar och kör båda dagarna.

Kul med fler dukar!!

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Bokade just in: Kinnekulle Ring 16-17 Juli med actionpics. Blev så sugen på att åka så jag var tvungen att boka en bandag :D .
Någon mer som ska dit? Annars är det bara att boka! Endast 4 platser kvar nu.
Hoppas på bra väder i alla fall.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag har en plats till salu på Gelleråsen 9Juli, medel grupp, med AC om nån är sugen? Det är för nära Kemora-körningen om man skulle gå omkull.

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Retta -01
Stôlleprov

Förra helgen hyrde jag en kärra, lastade hojen och åkte två mil till närmaste parkeringshus för att äntligen få prova den på torrt underlag. Började med att backa av vägen med kärran och fick gräva mig ur snön med ett öskar. När jag äntligen kom fram till parkeringshuset hade ena spännbandet gått av, men duken stog snällt och väntade på stödet ändå.

När jag äntligen lastat av så fick jag köra fem varv på blött underlag och sedan var det dags att lasta på igen. Det var kul att köra den lite iaf.

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Förra helgen hyrde jag en kärra, lastade hojen och åkte två mil till närmaste parkeringshus för att äntligen få prova den på torrt underlag. Började med att backa av vägen med kärran och fick gräva mig ur snön med ett öskar. När jag äntligen kom fram till parkeringshuset hade ena spännbandet gått av, men duken stog snällt och väntade på stödet ändå.

När jag äntligen lastat av så fick jag köra fem varv på blött underlag och sedan var det dags att lasta på igen. Det var kul att köra den lite iaf.

:3freak ja, jag säger då det..... :krama jag tog ut min och körde den på tomgång på garageuppfarten. Sen blev jag inspirerad och monterade bort ankstjärten och nummerskyltshållare....nu skall jag bara bestämma om jag skall bygga själv eller köpa från tyskland.

Jo just det, jag köpte en uppsätning R&G kraschpuckar till ram och motorfäste, det var dyrt och än så länge ligger de i bakluckan och väntar på några plusgrader - hoppas attt jag slipper använda dem.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Har ni sett senaste pimpet från powerparts.

Fränt tycker jag, vad tycker ni?

Me Like !

Jag har oxå en fråga, vad kör ni får lås/larm på era hojjar.

Jag funderar på KTMs larm till SDn.

Är det känsligt? Låter det högt? Är det värt det?.

Det låter högt , Ja det är rätt känsligt , tror det finns typ en kula i .. när den rörs går alarmet . "Vid aktivering av larm"
Aktiverar du ej larmet så är det bara verksamt som startspärr om jag fattat det rätt :)

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
:3freak ja, jag säger då det..... :krama jag tog ut min och körde den på tomgång på garageuppfarten. Sen blev jag inspirerad och monterade bort ankstjärten och nummerskyltshållare....nu skall jag bara bestämma om jag skall bygga själv eller köpa från tyskland.

Jo just det, jag köpte en uppsätning R&G kraschpuckar till ram och motorfäste, det var dyrt och än så länge ligger de i bakluckan och väntar på några plusgrader - hoppas attt jag slipper använda dem.

kolla nummerskyltshållare med inbyggt skyltljus, blinkers, bak o bromsljus på www.rucknrunracing.se det finns universalmodeller som passar KTM..

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Då blev det klart!

Kommer att köra RC8 denna sommar i stället för Superduke:yoparty

Känns lite tungt att göra sig av med trotjänaren men det ska bli riktigt roligt att köra sporthoj igen och nu med det rätta märket :)

Snart så är en svart SD -05 till salu.

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Då blev det klart!

Kommer att köra RC8 denna sommar i stället för Superduke:yoparty

Känns lite tungt att göra sig av med trotjänaren men det ska bli riktigt roligt att köra sporthoj igen och nu med det rätta märket :)

Snart så är en svart SD -05 till salu.

Skitkul! Bara lite avis...:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM