Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ta det lungt nu i början på säsongen ..Det är halt ..Och Polisen är gärna ute på våren när det är fint väder ..

mange-9

mange-9
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Superduke R , KTM 525 SMR
Niice!

Fifan, idag blev det premiär. Skulle bara bli en liten sväng med det blev ett par mil (i 4+).. Har hängt på ett par HP men inte mappat ännu. Måste säga att HPt är ljudligt. Så pass att det inte går att smyga - kan ju vara bra vid vissa tillfällen att kunna just det, teoretiskt i alla fall. I praktiken skaftar man ju så mycket det går - Duken är ju så jaefla ball att man inte kan motstå.

Hursomhelst, det låter mycket manligt :yoparty o jag är nöjd!

Jonas

Fäänt=)
Lägg upp en bild på dom sen. jag har också HP sjuukt Nice Ljud=)
Kul å se andra hojar me samma system:yoparty

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kostnaden skiter jag också fullständigt i,men jag sitter hellre och åker(fort och länge)än står still vid en mack:) .

Landsväg kommer du ivf runt 18 mil även om du kör hårt (om du inte står 100% jämt, men det går i praktiken inte på allmän väg. På bana tar man med sig en dunk :tummenupp ).

Kombinera soppa-stoppet med en kaffe/glass/cigg/snus/korv/vatten eller sedvanligdäcksparkning så är det en behaglig stund man ser fram emot :D .

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Varför har jag inte haft en sån här innan!?

Har dock en fråga till er...

Sitter akra och det är mappat. Slår fina lågor ur systemet vid torrgas, förmodligen vid motorbroms också (lite svårare att kontrollera). Vet att det är rätt normalt, men är det farligt i längden?

För att demonstrera så blir det givetvis film! (dock mobilfilm, men lite motorljud är det)

[YOUTUBE-ID]xQpzwIr2jnw[/YOUTUBE-ID]

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Varför har jag inte haft en sån här innan!?

Har dock en fråga till er...

Sitter akra och det är mappat. Slår fina lågor ur systemet vid torrgas, förmodligen vid motorbroms också (lite svårare att kontrollera). Vet att det är rätt normalt, men är det farligt i längden?

För att demonstrera så blir det givetvis film! (dock mobilfilm, men lite motorljud är det)

[YOUTUBE-ID]xQpzwIr2jnw[/YOUTUBE-ID]

Min -06a sköt flammor med korrekt mapp och Akra Evos, tyvärr vill inte min nuvarande -07a göra samma sak :(

/A

Katoh

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
KTM Superduke 07
Hola !

Satt hemma och titta dreglade lite i Lelles katalogen och hittade deras R&G kraschpuckar. Är det pris per styck eller par ?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hola !

Satt hemma och titta dreglade lite i Lelles katalogen och hittade deras R&G kraschpuckar. Är det pris per styck eller par ?

Per par, men du behöver både undre och övre. '

Kollade med Ragnar för inte länge sen, då såg det ut såhär:

Lelles Twinschack.com

Övre 1 381 68,09£ (860:)
Nedre 1 214 55,32£ (700:)

Tot: 2 595 Ca 1 560

För den tusenlappen får du hjulcentrum-puckar, en KTM-keps och en räkmacka :tummenupp !

Katoh

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
KTM Superduke 07
Per par, men du behöver både undre och övre. '

Kollade med Ragnar för inte länge sen, då såg det ut såhär:

Lelles Twinschack.com

Övre 1 381 68,09£ (860:)
Nedre 1 214 55,32£ (700:)

Tot: 2 595 Ca 1 560

För den tusenlappen får du hjulcentrum-puckar, en KTM-keps och en räkmacka :tummenupp !

Tack och bock Dawg räkmacka är ju aldrig fel :yoparty

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Idag tog jag årets första provtur med duken,
skitkul.... Ganska halt (Nya däck och kallt).
På väg hem började det SNÖA, När f...n kommer våren..:( :(
Man får väl åka med klx:n nån vecka till.

Ser jag rätt på din bild så är det en "gammal" SD (05-06) med "nya" dekaler på kylarvingarna, stämmer det? Och hur bra passar dekalerna i så fall?

Henken

Guest
Funderar starkt på att köpa SD nu till våren. Har inte än provkört den (har jag iofs inte gjort med den andra hojarna jag haft) utan i vanlig ordning bara fastnat för utseendet och vill ha! Skulle gärna ta emot lite synpunkter på skillnader på vanliga och R-versionen. Någon som haft båda och kan tala varmt för den ena eller andra?
En svart SD-r är nog bland det brutalaste man kan ha i hojväg utseendemässigt, enligt mig. :yoparty

Sen tycker jag utbudet är rätt magert fortfarande. Vad hände med lågkonjunkturen?! Trodde alla skulle sälja nu :3freak

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Sen tycker jag utbudet är rätt magert fortfarande. Vad hände med lågkonjunkturen?! Trodde alla skulle sälja nu :3freak

Många vill sälja, få vill betala.

Tyvärr så är andrahandsmarknaden elak mot prisnivåerna och därför väljer de flesta att åka en säsong till innan byte, sen är det få cyklar som slår SD:n, finns inget värre att byta till.

/A

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Skulle gärna ta emot lite synpunkter på skillnader på vanliga och R-versionen. Någon som haft båda och kan tala varmt för den ena eller andra?
En svart SD-r är nog bland det brutalaste man kan ha i hojväg utseendemässigt, enligt mig. :yoparty

Race-gaffel & dämpare, diodlampa i bak, annan styrkrona med möjlighet att justera styret i längdsled, annan gaffelvinkel/försprång, markfrigång samt sadelhöjd skiljer lite, andra bromsskivor, diverse anodiserade/lackade detaljer. Säkert glömt massa men 08 kom lite mer mos i maskin också.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Pontus , jag tycker du har fått till din hojj riktigt bra . snyggt !
Sen så kan man sakna Orange :) men det har du från dina ljuddämpare :)

Jo , du skulle kanske byta blinkers till de nya :tummenupp rätt billig Pimpning ..

Last edited:

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Hej!
Går å funderar på att sätta någon slags slang med slangklämma för att skona ljuddämparna vid en ev. marksyning. Är det någon som kan tipsa om vilken typ av slang man kan använda som tål den höga värmen. Jag har en SD -07 med kattar och jag har för mig att en hoj med kattar utvecklar högre värme på avgaserna än hojar utan.
Kanske finns det någon med bilder och lite tips på slang som funkar?
Vill ju inte riskera att slangen smälter och kladdar ner / förstör mina ljuddämpare.
Tack å bock

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Hej igen!
Någon som testat denna "skräddarsydda" stomp gripen?
Är i köpartagen men kanske funkar det lika bra med betydligt billigare universalvarianten?
Tacksam för svar och tips på om man kan köpa denna "skräddasydda" varianten i Svedala?

Hej igen!
Någon som testat denna [URL="https://www.stuntsteel.com/store/wps-catalog/stompgrip/ktm/cat_333.html"] "skräddarsydda" stomp gripen?
Är i köpartagen men kanske funkar det lika bra med betydligt billigare universalvarianten?
Tacksam för svar och tips på om man kan köpa denna "skräddasydda" varianten i Svedala?

Sorry.... Försökte göra länken klickbar men får fan inte till det.....:mad:

Last edited:

Henken

Guest
Tack för all input!
Hjärnan säger vanlig SD med nåt/några år på nacken pga. inköpspris med mera men hjärtat säger R! Det är verkligen nåt speciellt med den orangea ramen och svarta kåpor...sen att den har lite roliga spec är ju en fördel det med...men frågan är om jag vill lägga 90-100 tusen på en hoj.

Fan, detta är ett stort "problem" :gnissla

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Bröderna nilssons i helsingborg har stomgrips till duken:tummenupp

http://www.nilssonsmc.se/ Men de har nog ej fått dom än från deras leverantör men har pratat med dom o de e på ingång iaf.

Tänkte jag med skulle ha ett par sådana:)

Jag pratade också med dem men har väntat läääänge nu, ringer dem med jämna mellanrum men de verkar aldrig dyka upp. Hör gärna av dig om du får nys på att de dykt upp hos bröderna Nilsson.

Nån som kör med universal stomps och kan dela med sig av lite erfarnheter?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring