Superduke-tråden

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Nu har jag äntligen fått på runda akra med akra-mappen. :D
Vilken skillnad det blev, större än jag trodde på mellanvarv. Den reser ännu lättare, nu kan tom jag få upp den lätt på trean med kopplingen.:yoparty

Jag är inbokad på Sviestad den 10 juli (heldag BKK). Jag hoppas jag får åka med decibelkiller, men jag vill få det bekräftat på nåt sätt. Annars är det ju 1400 i sjön om jag inte får åka.. Vad säger ni om att köra med originalsystem med akra-mappen? Den går ju då för fett men kommer den gå piss? Man bränner kanske katalysatorn men vad spelar det för roll? (miljöaspekten kan vi skita i då jag ändå inte använder det längre)

En fundering till angående fjädringen. Grundinställde den enligt alla mått original. Akra är ju X antal lättare så borde jag släppa på fjäderförspänning å komp?

Brassa vidare allihopa :tuttar:tummenupp:tungan

Ta det lungt...ska inte vara några probs med DB killers monterade finns ju de som får åka utan dem på bana oxå.
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
nu är man tillbaka i gamet:yoparty
köpte en superduke -07 idag faaaaaaaaaaan va gött.
var ju 2 år sen man skrev i denna tråd.

Grattis fan va nice ännu en återvändare!! (precis som jag)
Det jag tänkte när jag återigen köpte en SD var "hur fan kunde jag sälja den förra gången" grymmare och roligare hoj finns ju inte.
 

Hunden

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki Z800 -14
Då fastnade man själv efter en liten provkörning, blev en -06'a med akra.
Inte hunnit köra så mycket än men en helt underbar hoj :hoppa
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag är inbokad på Sviestad den 10 juli (heldag BKK). Jag hoppas jag får åka med decibelkiller, men jag vill få det bekräftat på nåt sätt. Annars är det ju 1400 i sjön om jag inte får åka.. Vad säger ni om att köra med originalsystem med akra-mappen?

Jag vet bara att Trafikövingarna på Sviestad är det helt kört om man inte har orginal system på . Dom mäter inte ens :(
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Hallå boys, om man köper en carbtune från carbtune.com för 50 £, vad behöver man mer? behöver man göra egna kontakter, löda, krympa, fixa motstånd etc?
Nån som sitter på lite info om själva anslutningarna samt carbtune-enheten.

Vad behöver jag göra efter att jag har köpt den?

Tack på förhand.
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Tjena!

Robban och jag sågade av bakdelarna idag och ändrade reg-skylten. Jag flyttade in plåten och är grymt nöjd förutom att jag måste skaffa andra blinkers.
Ingen som vet några avlånga blinkers som går att montera i passagerar-fotpinnarna, alltså i gummit?
 

Bifogat

  • Bild 012.jpg
    Bild 012.jpg
    84.7 KB · Visningar: 116
  • Bild 013.jpg
    Bild 013.jpg
    99.5 KB · Visningar: 120
  • Bild 014.jpg
    Bild 014.jpg
    100.5 KB · Visningar: 116

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Snyggt ! Men det är väl 1500kr i böter likförbannat ..

Någon som har haft problem med sin Ecu ? Min fick frispel idag..Det stod 358km/h på motorvägen ...inte visste jag att den va såååå snabb ..
 

carlb

jaaa backelit jaaaa
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph D675, KTM 250 EXC, Wilier Izoard
Tjena!

Robban och jag sågade av bakdelarna idag och ändrade reg-skylten. Jag flyttade in plåten och är grymt nöjd förutom att jag måste skaffa andra blinkers.
Ingen som vet några avlånga blinkers som går att montera i passagerar-fotpinnarna, alltså i gummit?


Det blev riktigt bra ju!! Fast allra snyggast tycker jag det blir om ni plockar av skjutspinnarna helt å hållet....... De går snabbt som blixten och skruva av coh skjutsa är ju så tråååkigt:D
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Det blev riktigt bra ju!! Fast allra snyggast tycker jag det blir om ni plockar av skjutspinnarna helt å hållet....... De går snabbt som blixten och skruva av coh skjutsa är ju så tråååkigt:D

Håller med dig men jag skjutsar ju rätt ofta. Dessutom måste ju blinkerserna sitta någonstans...
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Tjena!

Robban och jag sågade av bakdelarna idag och ändrade reg-skylten. Jag flyttade in plåten och är grymt nöjd förutom att jag måste skaffa andra blinkers.
Ingen som vet några avlånga blinkers som går att montera i passagerar-fotpinnarna, alltså i gummit?

Ja jädrar, det blev kaxigt. :yoparty
Blev man bra sugen på att såga lite själv, fick du böja till regskylten eller?
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Regn hos dig alltså? Det blir mörkare & mörkare här tyvärr. Varför ska det alltid regna på Måndagar?

Hej hej!
Just nu regnar det lite i Uppsala och är helgrått på himlen, enligt Smhi:s hemsida så ska det upphöra under kvällen (kl 18-24).
Har läst att de är/ska bli körningar på söndagar också men kommer inte ihåg vart jag såg det någonstans...

För mig blir det till att skruva på de nyinköpta crashpuckarna i garaget i kväll sen är tanken att man ska dyka upp någon måndag framöver. Det var nog ca 6-7 år sen sist jag åkte på Rörken. (innan de olikfärgade "västarnas" tid)

Uppdatering....nu tilltar regnet
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Ni får helt enkelt ta svängen ner till Göteborg:D 17-18 grader med klarblå himmel:banana
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Uppdatering....nu tilltar regnet

Här också tyvärr. Iofs. lär väl många stanna hemma med sånt här väder så man slipper stressa dit. Jag ger det till 16:30 innan jag drar mig på mig läderdräkten. Men då ska det iaf. vara uppehållsväder med hyffsad prognos för kvällen, man borde ju lära sig att åka i regn också :lol

17-18 grader med klarblå himmel:banana

:Bugar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top