PaleRider
Sweet Norrland
Ni får skriva hur de e när ni fått dom.
Funderar på att lägga en beställning oxå
Är på semester nu och är hemma igen nästa söndag. Bör ha fått dem innan dess annars är det lite lurt.
Ni får skriva hur de e när ni fått dom.
Funderar på att lägga en beställning oxå
Är på semester nu och är hemma igen nästa söndag. Bör ha fått dem innan dess annars är det lite lurt.
Nån som ska iväg och köra bana i sommar?
Jag vill med, kul om man kunde sammanstråla.
Jag kör en hel del bana på sommaren
Men sätila var ligger det
Nån som ska iväg och köra bana i sommar?
Jag vill med, kul om man kunde sammanstråla.
I spetsen på sjön lygnern 4 mil syd/öst om GBG.
Du är på Falkenberg mest då eller?
Vad är det för bullerkrav som gäller där? Kan man köra med akra?
Körde där sist -03 på R1.
De har tyvärr krav på orginalsystem dessa dagar,
Vi gjorde en mätning med db-mätare i somras på tre st SD:s alla med akra utan insatser. På fullgas nära varvstopp på fyran så gick ingen över 96db.
V-Twin is da shit!!
Vi gjorde en mätning med db-mätare i somras på tre st SD:s alla med akra utan insatser. På fullgas nära varvstopp på fyran så gick ingen över 96db.
Polaren kör Triumph Street Tripple och den gick över 105db med insatser!
V-Twin is da shit!!
Akra med kat och insatser etc...
Niklas,
Ursäkta en okunnig som aldrig fattat nåt om kattor: Sitter de i originalburkarna, eller...? Och finns det kattor i Akra's slipon?
Tacksam för en smula upplysning i ämnet...
/Lars
Polaren kör Triumph Street Tripple och den gick över 105db med insatser!...
Skämt åsido, visst har det krävts en del gullande både med insatser såväl som med bantjifen för att få min trippel att passera nålsögat vid ljudmätningarna...
I originalpiporna vet jag inte om det sitter katter men det förutsätter jag...
Det sitter en i ingången på y-röret och en i ingången på vardera ljuddämparen (Akra alltså). Det är bara cylindriska kassetter som man lätt plockar ur. Man skall enligt uppgift inte köra med kat och insatser med akramappen som medföljer, då brinner katterna upp
Kattar och insatser ligger i samma låda i garaget...
I originalpiporna vet jag inte om det sitter katter men det förutsätter jag...
edit: Det finns två typer av Akraslipon, med EU papper eller inte. De med papper är typade med hojen och kostar ytterligare en tusenlapp. De har kattar. Den icke godkända saknar kattar men är i övrigt identiskt. Ingen av slipon varianterna passar helsystem dock, där finns det också två olika ljuddämparkit, med eller utan EU-godkännande...
Sitter katt i orginalen. Det är därför de blir så sjukt varma.
Jag har en extra orgiandämpare hemma som jag tänkt att öppna lite. Fast då bör jag ju mappa om hojen med. Fast jag har hört att hojen ofta blir ryckigare i insprutningen med acramappen. Någon som vet?
Tackar för det, Niklas. Skönt med nån som kan sprida lite ljus över grejorna man åker omkring och har så sjuuukt kul med
Skämt åsido, visst har det krävts en del gullande både med insatser såväl som med bantjifen för att få min trippel att passera nålsögat vid ljudmätningarna...
Vi mätte även en Daytona 675 (peter f:s) och den kom upp i över 110db
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |