Superduke-tråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Grannens kusin ramlade över idag med en SD (07-08:a) med Akra, lät gudomligt gött för att vara österriskiskt. :hihi

Djupt twinmuller när man lastar ur den blårykande dödsraketen var inte fel.

Akran passar verkligen bra på den vanliga duken, ser bra ut, låter bättre än det ser ut. :fakta

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Hämtade min SD i fredags, -09a från Johans MC i gbg. Akra EVO är monterat och ca 60 mil förbrukat i helgen. Grymt nöjd:banana
Dock blev man lite förkyld av allt åka:D

Inte börjat skruva än, bara kikat lite. Men är de möjligt att få bort "skylthållaren" å allt annat bak/under bakljuset utan att såga?
Ser lite knepigt ut tycker jag och på gammla SMC'n var det också bara sågen:huvet Känns lite dumt att såga i orginal delar om man har lust att besiktiga hojen senare. Kom gärna med tips och förslag.

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
Superduke -08
Hämtade min SD i fredags, -09a från Johans MC i gbg. Akra EVO är monterat och ca 60 mil förbrukat i helgen. Grymt nöjd:banana
Dock blev man lite förkyld av allt åka:D

Inte börjat skruva än, bara kikat lite. Men är de möjligt att få bort "skylthållaren" å allt annat bak/under bakljuset utan att såga?
Ser lite knepigt ut tycker jag och på gammla SMC'n var det också bara sågen:huvet Känns lite dumt att såga i orginal delar om man har lust att besiktiga hojen senare. Kom gärna med tips och förslag.

Klart du ska såga!!
Delen du sågar av kostar runt 1000:- om du skulle vilja ha en i reserv:yoparty

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Är man van att åka orginal så bullrar det satan men kör med öronproppar så känns det bättre. Den låter inte så mycket som du tror för omgivningen det är bara det att dina öron är typ någon meter ifrån dämparna men alla är vi olika så vad som passar dig bäst avgör ju du.

Åkte en längre sväng i helgen tillsammans med några Motarder och en Z1000. Alla hade riktiga bullersystem... Så när jag hörde deras så kom jag fram till att min hoj lät både mindre och finare med öppen dämpare än vad deras gjorde.
Bestämde mig dock för att behålla originalet på i stället för att slippa krabbla med mappningen. Orkar inte chansa på att jag klarar mig vid sviestads trafikövningar.

Blev dock en riktigt trevlig tur i helgen med nästan 20 mil. Har inte varit speciellt åksugen innan i år, men nu kom suget tillbaka. SD är bara en sjukt grym hoj.

podde

Live fast, ride hard!
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
KTM Superduke-07
Jag ställde frågan för itne så länge sen, så om du scrollar tillbaks några sidor ser du lite initiala svar iaf. Sen kanske det finns de som kan ge mer utförligare svar.

Det klurigaste är väl att ta bort luftburken och spjällhuset. Sen är det bara att öppna toppen och mäta. Brukar oftast stämma bra. Den främre cylindern är svårare att komma åt. Men det är den bakre som brukar ligga sämst till pga att den får minst kylluft.

Verkstäderna har fått nya direktiv än det som står i manualen, högre värden.(med reservation för att jag har vänt på siffrorna.)

In: 0.1-0.15

Ut:0.2-0.3

Tack för svar! :tummenupp

Någon som vet var man kan hitta kraschpuckar till ramen? (har inte tokletat i tråden..)

Last edited:

LasseW

Ringjunkie...
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
KTM SupaDjuuk
Är det någon som handlat slip-on på ebay?

Finns ju några firmor i Italien,Frankrike och Tyskland som har riktigt bra
priser på bl.a Leovince och Yoshimura.

Nån som kan rekommendera en bra ebay-säljare?

//Lasse.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Synd att inte fler än taxen våga sig till Mantorp igår, grymt väder och strålande körning!

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Synd att inte fler än taxen våga sig till Mantorp igår, grymt väder och strålande körning!

Inte alla som åker miljövänlig japansk rad4a, själv poserade jag på bulten hela dagen. :cool

Hur går det för dig? Snabbast i stan?

/A

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
När kör du på Gelleråsen?
då ska ja komma och terra dig!
troligen jag och min son =)

Ska dit på Lördag och reta upp Ducceklubben, dom har hyrt banan med SMC :tummenupp Ingen mer som ska dit & köra?

Annars siktar vi på ERF där i sommar. Tommy är mer sugen på sprintrace/rookie än vad jag är men det vore ju kul och köra något av SO-racen som går där i slutet på Juli eller det i Sep.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept