Superduke-tråden

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Ja visst hade vi:D

Jag extrem tur som fick plats, Cliff körde inte.
Var du där?

Vädret va ju kanon tills 5. Sen kom skitvädret.

Jo jag va där o körde fick det väl till 4st som körde iaf:tummenupp

Det va många som inte fick plats.

Jag körde en svart i medelgruppen vilken körde du i

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Däckfunderingar

Efter fyra toppdagar med banåkning.nu på Gelleråsen och Midlanda börjar det flyta på riktigt bra:) men Pilot Power 2CT upplever jag numera som för mjuka vid en lufttemp på ca 22°. De har hela tiden varit väldigt tydliga och säger till när det börjar bli kladdigt efter 3-4 varv utan några toksläpp, snarare med lite sköna driftningar som jag kunnat hantera med gaskontroll och knät-i-backen-känsla. Nyttig övning och kul för gubben som inte lagt ut en spänn på knäpuckar förut...:tuttar

Har en nästan ny uppsättning "vanliga" Pilot Power i garaget som borde betyda lite mer grepp, eller...? Ska kränga på bakdäcket och behålla 2CT fram lagom till KTM-dagen på G-åsen i augusti så får vi se. Vilka av er kommer med på den, förresten?

Tar gärna emot tips på vettiga däckval för en som åker 1,22 på G-åsen och 1,07 på Midlanda. Än så länge...:tungan

Tjolahopp!
/Lars

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Super-touring

Jahapp, då var man hemma efter en fin tur på 420 mil med duken =) Den funkar till det oxå :tummenupp
Enda haveriet var väl egentligen mitt arsle som inte var så kompatibel med sadeln.
Vägarna är så sjukt bra där nere.
O nu har man fått testat på ringen oxå, mäktigt!

Bifogat

• MC Semester 095.jpg
    MC Semester 095.jpg
    236.3 KB · Visningar: 93
  • MC Semester 272.jpg
    MC Semester 272.jpg
    244 KB · Visningar: 92
  • MC Semester 277.jpg
    MC Semester 277.jpg
    245.6 KB · Visningar: 105
  • MC Semester 206.jpg
    MC Semester 206.jpg
    249.7 KB · Visningar: 84

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Efter fyra toppdagar med banåkning.nu på Gelleråsen och Midlanda börjar det flyta på riktigt bra:) men Pilot Power 2CT upplever jag numera som för mjuka vid en lufttemp på ca 22°. De har hela tiden varit väldigt tydliga och säger till när det börjar bli kladdigt efter 3-4 varv utan några toksläpp, snarare med lite sköna driftningar som jag kunnat hantera med gaskontroll och knät-i-backen-känsla. Nyttig övning och kul för gubben som inte lagt ut en spänn på knäpuckar förut...:tuttar

Har en nästan ny uppsättning "vanliga" Pilot Power i garaget som borde betyda lite mer grepp, eller...? Ska kränga på bakdäcket och behålla 2CT fram lagom till KTM-dagen på G-åsen i augusti så får vi se. Vilka av er kommer med på den, förresten?

Tar gärna emot tips på vettiga däckval för en som åker 1,22 på G-åsen och 1,07 på Midlanda. Än så länge...:tungan

Tjolahopp!
/Lars

Som däck till bandagar rekommenderar jag definitivt Bridgenstone BT 003RS. Grymt fina däck som inte blir för varma. Körde tidigare med Dunlop D208 och de blev aldeles för varma vid tider på 1:20 på gälleråsen. Tycker även att de funkat utan anmärkning på gata.

Annars så verkar Dunlops nya Sportsmart vara ett mycket bra däck med.

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Hallo alla glada superduke ägare!

Tänkte fråga er om ni gjort några modds för att få bättre känsla i insprutningen?
Min 06a med Acra (havlsystem) + Acra mappning är ryckig som fan när man möter upp med gasen mitt kurvorna,sjukt störande!
Finns det något att göra som inte kostar skjortan?
Har inte lust att slänga iväg massa stålar på bänkkörning om nu det går att fixa på enklare sätt...
Ha det gott!

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12

Tänkte fråga er om ni gjort några modds för att få bättre känsla i insprutningen?
Min 06a med Acra (havlsystem) + Acra mappning är ryckig som fan när man möter upp med gasen mitt kurvorna,sjukt störande!
Har inte lust att slänga iväg massa stålar på bänkkörning om nu det går att fixa på enklare sätt...
Ha det gott!

Synka förgasarna och trottelbodysynk brukar göra susen!

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Vädret va ju kanon tills 5. Sen kom skitvädret.

Jo jag va där o körde fick det väl till 4st som körde iaf:tummenupp

Det va många som inte fick plats.

Jag körde en svart i medelgruppen vilken körde du i

Jag körde oxå en svart i långsammaste gruppen.

Va nära att stå på näsan, fick en bra sladd med tillhörande vobbel ut ur en snabb kurva...

Gruset testade jag med:)

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400

ZephO

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
SuperDuke

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.

Ha det gott!

Min var oxå ryckig med Akra mappen. Nu mera är den bänkad och mjuk som en barnrumpa !

Det är värt pengarna !

Last edited:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Ok har blivit lurad av http://cyclecontrol.com/!!!!!!

Beställde nya korta grepp för 3 månader sen å inget har dykt upp. Har mailat och ringt utan fått nån kontakt med nån på cycelcontrol. Den enda som har hört av sig är mail från nån Tony på A&L Motorsports som säger sig tillverka greppen åt Ian som äger cykelcontrol. Ian e tydligen mycket sjuk å har därför inte jobbat. Tony har flera gånger sagt att mina grepp skall vara på väg,jag ska få tillbaka mina pengar,är bara en liten sak som dom väntar på så ska sakerna skickas, osv........
Senaste mailet jag fick från honom så sa han att det var bara jag + 1 kund till som hade problemet med att varken får greppen eller mina pengar tillbaka. Vilket jag tycker e mycket konstigt då sidan har varit uppe i flera månader sen mitt köp började strula. Paypal kan jag tyvärr inte kontakta då dom endast kan ta tillbaka mina pengar inom 40 dagar efter köpet gått igenom :(

Så om jag nu skall köpa nya grepp av nån annan så vilka ska jag välja Vill ha svarta med orange justering. Kort koppling/lång broms.

Dom jag hittat är Pazzo,ASV,Titax nån som har nån erfarenhet av dessa?

PAZZO
PAZZO.jpg

ASV
ASV.jpg

TITAX
TITAX.jpg

Last edited:

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Hej Göran!

Vill du avslöja vem som kan bänka med Tuneboy?
Är ute efter att få mjukare insprutning.:)

Hälsn.
Fredrick

Självklart !

Du bor i Tullinge... och hur långt är det då till Effektbolaget...

Jag och flera andra har bänkat med Tuneboy hos Tommy med bra resultat.
Bänken visar låga värden, men Tommy gör ett noggrannt och bra jobb, vilket är viktigast.

/ Göran

Nilegård P.

Gurre
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Superduke -08 & KTM 525 EXC/ Motard
Självklart !

Du bor i Tullinge... och hur långt är det då till Effektbolaget...

Jag och flera andra har bänkat med Tuneboy hos Tommy med bra resultat.
Bänken visar låga värden, men Tommy gör ett noggrannt och bra jobb, vilket är viktigast.

/ Göran

Låter perfekt, tack för info!:tummenupp

/F

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...