Superduke-tråden

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Nja, menade mer att om du ser till privatmarknaden kan du få ner priset än mer.

Ja, om alternativet står mellan att handla nu och i vår är det klart bättre att handla nu. Räkna med någonstans kring 10-15 dyrare i vår.

Jaha du menar så. Men det låter ju fortfarande väldigt lockande att åka dit nu. Tack för svaren!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
En fråga om inköp!
Jag har fastnat för denna hoj. Det kommer att vara min första och än har jag inget hojkort så jag har inte haft möjlighet att köra den. Var dock och tittade på den och och det var ju inte utan att dregla som man blev ännu mera sugen på att köpa den :kär

Nu till frågan. Är 84 900kr ett bra pris, eller bör jag vänta till årsskiftet då den blir ett år äldre på pappret? Är prisskillnaden så liten att det inte gör varken från eller till?

http://www.blocket.se/stockholm/KTM_990_Superduke_29455109.htm?ca=11&w=1

KTM 990 Superduke
Mätarställning: 616 mil
Färg: Svart
Typ: Sport
Info: Mycket välvårdad Superduke utrustad med Akrapovic slipon, rampuckar, tankskydd och bobbiner. Många mil kvar i däcken! Välkommen in till oss i butiken eller ring 08-7549900

(OBS, få inte för er något så dumt som att springa iväg dit och köpa den före mig nu.. :huvet)

Och nu är hojen köpt :D Fick ned priset 5000 spänn, så 80 papp totalt känns inte helt krasst. Jag har en superduke -08! :yoparty

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Och nu är hojen köpt :D Fick ned priset 5000 spänn, så 80 papp totalt känns inte helt krasst. Jag har en superduke -08! :yoparty

Grattis! :yoparty

Jag har sett den där hojen åkandes och den är i bra skick och går som en SD ska göra, 80k var ett bra köp tycker jag, ska du vara nöjd med.

Svart 08a med akra titanium, kraschpuckar, tankpad/grips etc, ganska snarligt min, kan det bli mycket bättre? ;D

Se till att skaffa dig ett körkort sen så att du får leka runt med den utan att ha farsan/morsan hängandes i bakhasorna :)

Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Grattis! :yoparty

Jag har sett den där hojen åkandes och den är i bra skick och går som en SD ska göra, 80k var ett bra köp tycker jag, ska du vara nöjd med.

Svart 08a med akra titanium, kraschpuckar, tankpad/grips etc, ganska snarligt min, kan det bli mycket bättre? ;D

Se till att skaffa dig ett körkort sen så att du får leka runt med den utan att ha farsan/morsan hängandes i bakhasorna :)

Tack! köpet känns bra än så länge och jag tror nog den känslan kommer stå sig :) Hojkort är absolut prio ett. Irriterande bara att isen har lagt sig på vägarna nu. Men jag har hela vintern på mig att övertala sambon att låta hojen stå i vardagsrummet :död

Djlennartt

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
05 ktm superduke
Tjenna

Är det någon som vet om det finns sadel skydd eller "seat cover" till superduke i vanlig plast och inte i kolfiber??, det är ju så dyrt med med kolfiber!

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Tjenna

Är det någon som vet om det finns sadel skydd eller "seat cover" till superduke i vanlig plast och inte i kolfiber??, det är ju så dyrt med med kolfiber!

På denna sidan fanns en i kolfiber men bra pris men nu hittar jag den inte:va

http://www.dirtbikebook.com/?i=96378

Den gick nog på runt 1500

Kolla i min annons så ser du hur den ser ut

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Just nu ångrar man inte att man valt å flytta söder ut (ca 2 veckor sedan).. Bild från gårdagen:yoparty:yoparty

Bifogat

• Superduke1.jpg
    Superduke1.jpg
    186.9 KB · Visningar: 159
Last edited:

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
garantiåtgärd

Jag blev uppringd förra veckan av verkstaden som gjorde min förra service. De undrade om jag fått en oljeslang utbytt. Tydligen ska en slang vara lite för tjock och då ligga lite för nära något annat som är varmt. Jag fattade aldrig vad de pratade om och har inte hört något mer. Min garanti har gått ut så jag är tveksam till att jag kan få det fixat.

Någon som vet vad det handlade om? :va

Jag har inte upptäckt några problem eller slangar som tagit skada.

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Tack! köpet känns bra än så länge och jag tror nog den känslan kommer stå sig :) Hojkort är absolut prio ett. Irriterande bara att isen har lagt sig på vägarna nu. Men jag har hela vintern på mig att övertala sambon att låta hojen stå i vardagsrummet :död

Jag ställde in min i vardagsrummet i lördags och där ska den stå i ungefär 5 månader :)

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Street Triple -10
Vad är det för serviceintervaller på en SD? Större servicar vid vissa mil?

Tack på förhand!

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Superduke -08
Vad är det för serviceintervaller på en SD? Större servicar vid vissa mil?

Tack på förhand!

intervallerna ligger på 750 mil eller 1gg/år. varannan service är stor och köper du en sprillans ny så kommer första vid 100mil.

kostnaderna varierar beroende på var och när under året man gör den.

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Street Triple -10
intervallerna ligger på 750 mil eller 1gg/år. varannan service är stor och köper du en sprillans ny så kommer första vid 100mil.

kostnaderna varierar beroende på var och när under året man gör den.

Ok, funderar på en utan stämplad servicebok nämligen.
en 06 som gått drygt 1200, stämplad bok vid 134 mil, sen privatservad.

Är ju dock det där med privatservice som är så svårt, kan ju vara toppen eller inte....vad ingår i stor service?

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Ok, funderar på en utan stämplad servicebok nämligen.
en 06 som gått drygt 1200, stämplad bok vid 134 mil, sen privatservad.

Är ju dock det där med privatservice som är så svårt, kan ju vara toppen eller inte....vad ingår i stor service?

Största jobbet på en stor är ventiljustering, drygt jobb men viktigt.

/A

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Efter 100 mil service är det en mindre service vid 750 mil med i princip bara oljebyte + allmän koll, större service med ventiler görs först vid 1500 mil. Vem som helst kan väl byta olja så jag hade inte oroat mig om den låter och går bra.

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Största jobbet på en stor är ventiljustering, drygt jobb men viktigt.

/A

Kanske är efter men har du bytt bort din SD denna säsong, men du kör visserligen twin fortfarande :)
Du kanske känner igen mig från rörken om du kikar på min gamla vtr..har funderat lite varför jag inte har sett dig de ggr jag har varit på knix-körningar :p

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Kanske är efter men har du bytt bort din SD denna säsong, men du kör visserligen twin fortfarande :)
Du kanske känner igen mig från rörken om du kikar på min gamla vtr..har funderat lite varför jag inte har sett dig de ggr jag har varit på knix-körningar :p

Jepp, böt till Ducati i Juni, mer storbana har det blivit, dock kraschade jag och bröt tummen i Juli så sen dess har jag inte åkt en meter :kryckor

I vår blir det Rörken så ofta jag hinner igen.

/A

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...