Superduke-tråden

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Funkar det bra att sälja när man höjer priset istället för stt sänka det på blocket? Har aldrig provat den taktiken... ;)

Fick problem med blocket. Jag fick inte ha fälgarna i samma annons om de inte ingick i priset. I annonsen på blocket så är hoj + fälgar + extra däck = 90.000SEK där fälgarna+däck är 7.500SEK. D.v.s. om du räknar om så vad får du att hojen i så fall kostar.

Så har jag höjt eller sänkt priset på blocket?:confused:

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Fick problem med blocket. Jag fick inte ha fälgarna i samma annons om de inte ingick i priset. I annonsen på blocket så är hoj + fälgar + extra däck = 90.000SEK där fälgarna+däck är 7.500SEK. D.v.s. om du räknar om så vad får du att hojen i så fall kostar.

Så har jag höjt eller sänkt priset på blocket?:confused:

SäNgt ;)

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Idag blev det 18 mil på banditen. Sen blev det 18 mil tillbaka igen, fast den här gången på en super duke! :banana

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Nice och grattis! Nöjd med köpet? Nu får du börja hänga på ktmclubscandinavia på fejjan. Där händer bra grejer. Finns ett forum också. Men är rätt dött tyvärr. www.ktmclubscandinavia.se

Jo tackar, jäklar vad den levde rövare när jag skulle ta mig hem. Kommer nog få sätta i insatserna i blåset, annars törs jag nog inte åka i stan med den, :näsblod

Sen så är det ju lite att fixa, nya sulor måste på, och en något halvdan tail-tidy måste ordnas. Inga blinkers var monterade och han hade klippt lite i bokstäverna på regplåten för att få plats med den. :va

Tyvärr så har jag inget facebook-konto, blev aldrig av att skaffa. :gnissla

Last edited:

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
holá amigos!

Köpte mig en Superduke R från 2010 för några veckor sedan och måste rosa och risa den lite granna....
Ros - Underbart fokuserad hoj som är betydligt bättre i chassit än min vanliga Superduke 990 2006 som jag kört i några säsonger nu.
Ris - fortfarande lika kass insprutning, alltså av/på känsla i gashandtaget. Omöjligt att smyga på med gasen utan att det blir ett jäkla ryck när den börjar driva.
Tilläggas kan att det är akra helsystem och har fan inte aning om den är mappad för det eller inte,
men borde ju vara det.
På Superduke R sitter det ju redan akra halvsystem original så det räcker ju med slip-on så har du helsystem. Vid byte till slip-on så är det ju brukligt att slänga in akra mappen också...
Till frågan, vad har ni andra gjort för att råda bot på insprutningen?
Är det powercommander och tuneboy som gäller tillsammans med bänkkörning?
Nån i Gbg trakten som är att rekommendera för bänkkörning?

Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
holá amigos!

Köpte mig en Superduke R från 2010 för några veckor sedan och måste rosa och risa den lite granna....
Ros - Underbart fokuserad hoj som är betydligt bättre i chassit än min vanliga Superduke 990 2006 som jag kört i några säsonger nu.
Ris - fortfarande lika kass insprutning, alltså av/på känsla i gashandtaget. Omöjligt att smyga på med gasen utan att det blir ett jäkla ryck när den börjar driva.
Tilläggas kan att det är akra helsystem och har fan inte aning om den är mappad för det eller inte,
men borde ju vara det.
På Superduke R sitter det ju redan akra halvsystem original så det räcker ju med slip-on så har du helsystem. Vid byte till slip-on så är det ju brukligt att slänga in akra mappen också...
Till frågan, vad har ni andra gjort för att råda bot på insprutningen?
Är det powercommander och tuneboy som gäller tillsammans med bänkkörning?
Nån i Gbg trakten som är att rekommendera för bänkkörning?

Några mods såsom ta bort sas, andra spjällen och en grym mapp via tune ecu och du är hemma!
Kan du inte själv så kolla med nån i närheten.
Powercommander kasta pengarna i sjön enligt mig iaf. Visst, löser man en grym mapp via tune ecu och sen vill ha hojen ännu mer optimerad så kan man köpa sig en powercommander och få den mappad.

Jag har iaf enligt mitt tycke inga problem längre med ryckigheten. Kanske vid låg växel och asdålig landsväg kan det bli lite hoppigt. Men annars är den mjuk som en kattunge och går som en nyrakad bäver.

Här finns mappar att använda.
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=14763
Att rekommendera är att du börjar med akra smoothened bara om du inte har så mycket koll i övrigt. Finns mappar för fler mods också. Såklart så måste man välja för rätt modell och år.

Såklart så ska man alltid läsa på ordentligt eller fråga innan man börjar pilla med sånthär om man har noll koll.

Last edited:

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Ingen som har en original ruta som ligger och skräpar i någons garage?
Samt vart kollar ni efter roliga tillbehör till er Superduke?

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Nya däck, och ett kit för regplåt och körriktningsvisare ska monteras under nästa vecka! Sen ska det ut och snurras i skaraborg. :D

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Några mods såsom ta bort sas, andra spjällen och en grym mapp via tune ecu och du är hemma!
Kan du inte själv så kolla med nån i närheten.
Powercommander kasta pengarna i sjön enligt mig iaf. Visst, löser man en grym mapp via tune ecu och sen vill ha hojen ännu mer optimerad så kan man köpa sig en powercommander och få den mappad.

Jag har iaf enligt mitt tycke inga problem längre med ryckigheten. Kanske vid låg växel och asdålig landsväg kan det bli lite hoppigt. Men annars är den mjuk som en kattunge och går som en nyrakad bäver.

Här finns mappar att använda.
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=14763
Att rekommendera är att du börjar med akra smoothened bara om du inte har så mycket koll i övrigt. Finns mappar för fler mods också. Såklart så måste man välja för rätt modell och år.

Såklart så ska man alltid läsa på ordentligt eller fråga innan man börjar pilla med sånthär om man har noll koll.
När du ändå är där å rotar så byt till RC8:ans trattar + ett rottweilerkit.. Gissar att SAS redan är bortplockad..
Finns bra mappar på TuneEcu så slipper du investera i en PC5 + bänkning.

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
jepp! Får kolla på detta när vargavintern anländer. Just nu gäller det att försöka få ut några sista soliga torra dagar innan det är dags att ställa undan hertigen... :tummenupp

Barbagnu

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2012
Hoj
Yamaha R6 -02
När du ändå är där å rotar så byt till RC8:ans trattar + ett rottweilerkit.. Gissar att SAS redan är bortplockad..
Finns bra mappar på TuneEcu så slipper du investera i en PC5 + bänkning.
Rottweiler skulle jag vilja ha, men är ju så rackarns dyrt (allt är ju relativt..)
Fick nöja mig med BMC filter + RC8 trattar tills vidare.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!