Superduke-tråden

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Sporthoj är inte så mobilanpassat. Därav kör jag med tapatalk. Men är sådär det a tycker ja.

Ok 2011 så kan jag tyvärr inte hjälpa dig tro ja. Har du kollat på tune ecu och på det där brittiska superduke forumet?

Kan kika lite om mobilen vill.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
På tuneecu.com bör väl denna under 2011-2012 vara anpassad till slipon: "KTM 990 SuperDuke,*2011-12 model years,with Slipon or Silencer set Akrapovic."

Dock inte mot öppet filter. Och det gör en jävla skillnad så lär nog vilja ha mer soppa.

Minna en kollega hade en 2011 också å det var inte jättelätt att hitta mappar. Han körde nog på den på tuneecu. Men han hade inget öppet filter.

Rallarn

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2017
Hoj
Superduke 990-11
Nää de va ju lite sisådär:lol jo jag har hittat en map på tune ecu som heter: Ktm 990 superduke 106hp 2011 modelyear with slipon or silencer set akrapovic.
Kan den vara något? För sas klickar man väl bara bort i tune ecu?

Rallarn

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2017
Hoj
Superduke 990-11
Står ju iof att på hooligans hemsida att den ska funka med akramappen:confused: så borde väl kunna ta den som du skrev då?

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Nä den där 106hk ska du nog inte ta. Utan möjligtvis den nedanför. Den jag menade.
Kollegan körde på den utan problem. Dock utan hooligan eller rottweiler.

Är det en akra mapp så är den nog rätt fet ändå...
Bättre än inget skulle jag då säga. Sen får man väl hålla koll om dem verkar gå snålt. Alternativt om man har oflyt och den går skit.

SAS klickar du bort i tuneecu bara.
Bocka inte ur idle bara, läste om någon som gjorde det på brittiska forumet. Han hade problem med tomgången sen konstigt nog. :p

Har du original secondary flies? Dom går ju att "spärra" öppen i tuneecu också. Jag plockade mina dock. Vet ej om de blev nån skillnad dock.

Rallarn

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2017
Hoj
Superduke 990-11
Ja jag får prova den imorgon då:) Hur håller ja koll om den går snålt? Stanna å skruva ur stiften? Secondary flies är min andra fundering, har ingen aning om vad det är för något:lol ? Jäkligt schysst av dig att du tar dig tid och kollar:D

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Ja det är väl typ det sätt som finns. :p
Men är man lär får man väl mer hålla koll på eventuell framgång å spikningar eller nått. (Säkert någon som kan hjälpa dig på riktigt här snart)

I trotteln sitter ett "för spjäll" som styrs av en lite elservomotor.
Har med ljudnivå och utsläpp att göra tror jag. Men tar man bort dom eller bestämmer att dom ska vara öppna hela tiden påstås hojen bli lite mjukare när man slår av på gasen. Men hur mkt det faktiskt gör vet jag inte.
Tror det är rottweiler som säljer nån typ specialutformad bricka man kan ersätta den runda original med. Ingen aning vad det ger för något.
Jo då ingen fara.

Rallarn

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2017
Hoj
Superduke 990-11
Åhfan, ja det är ju inte så jättelämpligt och stanna å skruva ur stiften "bara":lol ,får väl hålla koll på gången som du säger.
Jaha ja dem såg jag när jag slängde på MH, men jag har inte rört dem.
Får hoppas hon går bra idag med den mappen annars läre man väl köpa PCV och bänka men hade ju vart smidigt och mkt billigare med detta alternativ.
Hur viktigt är det annars med årsmodellerna på mapparna då? Motorn är väl densamma förutom R typ 08 där nånstans?

Rallarn

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2017
Hoj
Superduke 990-11
Kan bara säga att mappen verkar funka sinnes bra! Låter kanon och går bättre än vad jag hade föreställt mig!:tummenupp

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Snabb fråga... vart sitter blinkersrelät?
Under sätet vid säkringarna. Ser inte ut som ett vanligt relä utan är bara en liten pillefjonk grej typ.
Var länge sen jag kollade men. Har för mig den inte är med stift utan kablarna går raka vägen in.
Kolla sprängskiss på ktmparts framgår det nog.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Inte vad jag vet. Inte utan att löda och greja. Eller möjligtvis att det passar från nyare KTMs!
Jag satte effektmotstånd jag.

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Hej ny i den här tråden.
Har precis kommit hem med en 990 R -10 , frågan är kan man minska den där on/off filingen i gasen :näsblod på något sätt
det är lite stökigt i rondeller ( när andra trafikanter kör långsamt)

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Ja men se där! De där bör väl funka? När det står sådär så. :p
Ska ut å köra idag. Kan ta en bild på reläet då.

Ja men precis men man ska ju inte tro allt som står på nätet.
Gör så, Här spöregnar det så det blir inget ut och åka idag...:gråta

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Hej ny i den här tråden.
Har precis kommit hem med en 990 R -10 , frågan är kan man minska den där on/off filingen i gasen :näsblod på något sätt
det är lite stökigt i rondeller ( när andra trafikanter kör långsamt)

De som gjorde mest inverkan på on/off effekten på min sm990 va att ändra utväxling på gasrullen. Den blev även bättre då jag tog bort sekundärspjällen. Och om mappen är för snål på låglast så blir de ryckigt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln