Hej, precis hittat hit. Jag köpte en 1290 Superduke R tidigare denna säsong!
Den har rullat strax över 1600 mil -2015, går helt okej men det är fruktansvärda baktändningar (alltså knall/explosioner inkl. flammor). Räcker med att man släpper av gasen vid 4000 varv eller t.ex. motorbromsar för att det ska ske mindre varianter av dem.
- Servad som den ska
- 2 brukare innan sen ny (han sålde den till en kille som ägde den i 11 dagar innan jag köpte men fick tag i den "riktiga brukaren").
- Pipewerx system med bortplockad katalysator
- Akra-mappad utan katalysator för att det skulle tydligen vara "rätt".
Jag vill egentligen bara veta om det är vanligt med dessa baktändningar då jag inte haft en liknande hoj innan och långt ifrån samma kubik. Hur beter sig era hojar, går dem också "fint" men "skjuter" mycket? Bör jag BLI orolig och parkera hojen tills verkstad har tid att kika? Den går ju helt okej, väldigt pigg och rapp, går jämnt men dessa poffar är ju nästan skrämmande... Råkade tanka 95 för första gången senast men det är nog likadant som 98 som jag tankat alla gånger tidigare.
Denna trasiga slip-on struntar jag helt i, vill bara inte att något annat ska ta stryk. Förstår att den gått sönder med tanke på hur det poffar och enligt pipewerx som har livstidsgaranti på fabriksfel så beror det på att ägarna tar bort katalysatorn och då pallar inte kolfibermodellen trycket vilket jag förstår. Iofs är det väl konstigt att den skulle hållit över 1000 mil och går sönder när jag kört 100 mil under en månad, hojen har betett sig likadant under tiden jag haft den, fiskört majoriteten av milen då jag övningskör med tjejen! Nu sitter originalburken tills jag fått hem en annan slip-on.