Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Stål eller Titan? Helsystem eller Slip-On?

/A

Slip-On är väl det som lockar mest (rent prismässigt antar jag) sen om det är stål eller titan beror lite på vikt/pris. Det svenska internetsiter jag kollat än så länge verkar inte vara så villiga att ge ut pris på nätet. Kan ju Iofs vara så att jag inte kan använda Google :va

Hur gör man sen, räcker det att mappa om orginalboxen (japp, jag kommer från fyra hjul :gnissla ) eller måste man köpa till en PCIII? Märkbar skillnad?
Är det lika bra att åka förbi Lelles och låta dem göra allt istället?

Om det är nån som har en orange SD '07 med Akra system och till bra höstpris är det bara hojta till.

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Slip-On är väl det som lockar mest (rent prismässigt antar jag) sen om det är stål eller titan beror lite på vikt/pris. Det svenska internetsiter jag kollat än så länge verkar inte vara så villiga att ge ut pris på nätet. Kan ju Iofs vara så att jag inte kan använda Google :va

Hur gör man sen, räcker det att mappa om orginalboxen (japp, jag kommer från fyra hjul :gnissla ) eller måste man köpa till en PCIII? Märkbar skillnad?
Är det lika bra att åka förbi Lelles och låta dem göra allt istället?

Om det är nån som har en orange SD '07 med Akra system och till bra höstpris är det bara hojta till.

Köp min R med akkra titanblås. Mappad & klar. 340-350 mil.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Köp min R med akkra titanblås. Mappad & klar. 340-350 mil.

Det vore ju kul, men vart gör man av alla ragg man får på bågen då? Får dom sitta på styret? :krama

Sen måste jag leva på nudlar ett tag om jag ska ha råd med den, eller ska vi säga 100k jämt? :bow

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Det vore ju kul, men vart gör man av alla ragg man får på bågen då? Får dom sitta på styret? :krama

Sen måste jag leva på nudlar ett tag om jag ska ha råd med den, eller ska vi säga 100k jämt? :bow

Bil:
Positivt: enkelt att ta hem ragg
Nackdel: fulare ragg(dragg?) samt mindre tända på att "köra på slangen"

Hoj:
Nackdel:lite svårare att ta hem ragg, men dom springer gärna brevid,så länge som avståndet ligger under 8mil
Positivt: Snyggare ragg, samt tända på att "åka på slangen"

Fri tolkning av "åka på slangen" ges. :D

Om Nudlar är enda problemet för att behålla hojjen så är detta inget problem.
För lösning Lyssna på: Magnus Uggla, Kung för en dag.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Haha, har levt på CSN så jag vet hur hemskt det är med nudlar, verkligen hatar skiten! Och då var man knappt prins runt den 25:e..

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
skriv och berätta här när du fått den.

Fick plockat bort avgasreningen samt strypningen. Ingen större skillnad. Den går nog mindre ryckigt och lite annorlunda vid kraftiga påslag under 4000 rpm. Detta får nog tillskrivas avgasreningen. Min blev ju rätt så ryckig på låga varv med Akra titan-slipon. Snackade lite med ktm idag och Mackan menade på att det var lite väl hypat med att ta bort strypningen. Jaha då ska jag köra till barnakuten tydligen. Fan! Killarna har blivit dåliga.

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Såg dig i bil?? i lördags. Sluta upp med det och kör hojen istället:mad: :D

Ja testade men fick inte plats med varken barnvagnen eller sambon..... :näsblod Hojen är i vinterdvala nu. Kanske blir en tur på julafton om de e bra väder enligt tradition.

Ragg??? De e bara te bekymmer... :D

Vi delar skillnaden mellan begärt pris & ditt bud så är hojen din! :tummenupp

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Mycket snack men liten verkstad.

Det snackas om ragg hit och ragg dit, sanningen är att om man har ett "ragg" så måste man jobb 20ggr så hårt för att ha råd med Superduken, dels för att damen i fråga ska få ngt lika "fint" att leka med och dels för att man ska få tid att åka på sin älskling (läs Superduke).

Sen blir jag förvånad över hur det kan va möjligt att hänga i superduke-tråden 24/7 och hinna med att ragga. Det har ju varit skrämmande snålt med flickor i denna delen av forumet. :tungan

Om någon lärt sig vika tiden eller fått upp en DeLoreean i 88mph så man kan resa i tiden skicka gärna ett PM.

Och ja, jag har över 39graders feber och fått nån meducin med tringel på.

Skål.

/A

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4

Det snackas om ragg hit och ragg dit, sanningen är att om man har ett "ragg" så måste man jobb 20ggr så hårt för att ha råd med Superduken, dels för att damen i fråga ska få ngt lika "fint" att leka med och dels för att man ska få tid att åka på sin älskling (läs Superduke).

Sen blir jag förvånad över hur det kan va möjligt att hänga i superduke-tråden 24/7 och hinna med att ragga. Det har ju varit skrämmande snålt med flickor i denna delen av forumet. :tungan

Om någon lärt sig vika tiden eller fått upp en DeLoreean i 88mph så man kan resa i tiden skicka gärna ett PM.

Skål.

/A

Har du några triangelpiller över, är i det närmaste döende här ju..:sjuk

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Fick plockat bort avgasreningen samt strypningen. Ingen större skillnad. Den går nog mindre ryckigt och lite annorlunda vid kraftiga påslag under 4000 rpm. Detta får nog tillskrivas avgasreningen. Min blev ju rätt så ryckig på låga varv med Akra titan-slipon. Snackade lite med ktm idag och Mackan menade på att det var lite väl hypat med att ta bort strypningen. Jaha då ska jag köra till barnakuten tydligen. Fan! Killarna har blivit dåliga.

ok. då är det väl neddrevning som gäller om man vill ha mer power på mellanvarv

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM

Rätta mig om jag har fel, men om du har Acra blås och Acra mappning så är väl redan strypningen borttagen elektroniskt i mappen? Vad jag har förstått sår behövs den bara tas bort om man har oginal blås + mapp?

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12

Skål.

/A

Vet ju iallafall att det finns en söt blondin som kör Superduke..
fast hon verkar ju tyvär inte hänga här.:tråkad

har man 39 graders så ska man sova så man blir frisk och kan beställa prylar åt mig:D :pannkyss

/F

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Skärp er nu grabbar, enda skälet till att man åker hoj är ju för att imponera på brudarna :hojbusa

Har iaf kommit så långt att jag lagt ett (i mina ögon) bra bud på en SD och säljaren skulle återkomma :2cool

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Vet ju iallafall att det finns en söt blondin som kör Superduke..
fast hon verkar ju tyvär inte hänga här.:tråkad

har man 39 graders så ska man sova så man blir frisk och kan beställa prylar åt mig:D :pannkyss

/F

Hon fastna väl på bild i Linköping om du saknar henne?

Jag är på jobbet ändå, bara att skrika om du vill ha leksaker.

Hur går det med fukten?

Ring eller sms:a
070 2773368

/A

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Rätta mig om jag har fel, men om du har Acra blås och Acra mappning så är väl redan strypningen borttagen elektroniskt i mappen? Vad jag har förstått sår behövs den bara tas bort om man har oginal blås + mapp?

Inte på 07:an om man ska tro min virriga handlare.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hon fastna väl på bild i Linköping om du saknar henne?

Jag är på jobbet ändå, bara att skrika om du vill ha leksaker.

Hur går det med fukten?

Ring eller sms:a
070 2773368

/A

hehe jo mr papparatzi fixade ju det..:pannkyss

smitta ner kunderna så där inge bra.

har inga pengar til leksaker just nu:huvet

Angående fukten så ställde jag bara in den i garaget å har inte petat på den sen dess..
ska ut å blåsa lite i kontakterna i kväll tror jag.
trist å köra utan mätare..

/F

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
hehe jo mr papparatzi fixade ju det..:pannkyss

smitta ner kunderna så där inge bra.

har inga pengar til leksaker just nu:huvet

Angående fukten så ställde jag bara in den i garaget å har inte petat på den sen dess..
ska ut å blåsa lite i kontakterna i kväll tror jag.
trist å köra utan mätare..

/F

Let me know hur det går.

Hur ser helgen ut för sthlmsmaffian?

Superdukefika på Rosenhill?

/A - Som räknar kallt med att va frisk på fredagkväll.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln