Superduke-tråden

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
R1-09
Någon som har referenser beträffande skillnader på slipons mot helsystem när det gäller prestanda.

Tacksam för svar.
 

VIIIII

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Gsxr 1000 K7
Jo, jag är nästan säker på att det är fjädringen som behöver en finjustering.
Lufttrycket var bra, och däcken (slicksen) var näst intill nya...
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Imorgon har jag koll på det. Ska montera Akra helsystem & bänka. På min förra hade jag bara burkarna.

Vilka årsmodeller är det på hojarna du har bänkat? Jag läste precis i engelska Bike där de testar streetfighters att de fick 5hk mindre i -07:an än -06:an som de bänkade ifjol. Står dock inte om det är samma bänk, samma temperatur, luftfuktighet osv så man får väl ta det med en nypa salt.
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Bänkade du med burkarna? Och vilken viktreducering får man av ett
helsystem...

Var det mkt frågor... :gnissla


Bänkade inte min 05:a men har sett andra som gjort det. Man minskar 9 kg med helsystem. Tyvärr så har jag blivit blåst på helsystemet jag köpte beggat så det blir bara burkarna denna gången med....

Vilka årsmodeller är det på hojarna du har bänkat? Jag läste precis i engelska Bike där de testar streetfighters att de fick 5hk mindre i -07:an än -06:an som de bänkade ifjol. Står dock inte om det är samma bänk, samma temperatur, luftfuktighet osv så man får väl ta det med en nypa salt.

Helt orginal så gav min idag 109hk & 89Nm. Helt ok tycker jag. Får se imorgon vad som hänt med akrat monterat.
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Bänkning

Jag bänkade min i tisdags.

Den gav 115 hästar och 104 Nm. Killen som bänkade den slog av vid 9000 och då gick kurvan fortfarande uppåt, så jag vet inte riktigt hur många hästar den egentligen ger vid de sista 700 varven...
Han slog av för att "vara snäll" mot hojen. :confused:

Tyvärr har jag ingen kurva före helsystemet att jämföra med.
 
Last edited:

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
108 gav den -07:a som engelska Bike bänkade så det verkar vara därikring de ligger.

Kollade lite diagram på Superduke.net. Var flera som kommit upp i 120-124hk. De e fan rätt bra. Vet ioförsig inte om det även va med PC. Ska bli skoj att se imorrn i vilket fall som. Stör mig som fan på att jag blivit lurad på helsystemet..... Hade fått med originalkrökarna....

Jag bänkade min i tisdags.

Den gav 115 hästar och 104 Nm. Killen som bänkade den slog av vid 9000 och då gick kurvan fortfarande uppåt, så jag vet inte riktigt hur många hästar den egentligen ger vid de sista 700 varven...
Han slog för att "vara snäll" mot hojen. :confused:

Tyvärr har jag ingen kurva före helsystemet att jämföra med.

104Nm låter riktigt bra. :tummenupp
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Stör mig som fan på att jag blivit lurad på helsystemet..... Hade fått med originalkrökarna....

Jäääävligt surt att bli blåst. Du får ge massor med dålig feedback! Trodde killen att det kallades helsystem oavsett vilka grenrör man skickar med eller var det helt enkelt en skojare?
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Tråkigt att bli lurad. :gråta
ebay eller?

Noop de var en snubbe på Blocket. Brossan var & hämta prylarna & han har ikke en susning om hur ett hojsystem ser ut. Själv har jag inte ens tittat på grenrören utan bara synat burkarna... Vill inte ringa å klaga efter 2 månader heller.....
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag bänkade min i tisdags.

Den gav 115 hästar och 104 Nm. Killen som bänkade den slog av vid 9000 och då gick kurvan fortfarande uppåt, så jag vet inte riktigt hur många hästar den egentligen ger vid de sista 700 varven...
Han slog av för att "vara snäll" mot hojen. :confused:

Tyvärr har jag ingen kurva före helsystemet att jämföra med.

Morsning !
kolla på kurvorna här http://www.superduke.net/forum/album_cat.php?cat_id=8 och jämför med dina "tappade" 700 varv :tummenupp
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Noop de var en snubbe på Blocket. Brossan var & hämta prylarna & han har ikke en susning om hur ett hojsystem ser ut. Själv har jag inte ens tittat på grenrören utan bara synat burkarna... Vill inte ringa å klaga efter 2 månader heller.....

Klaga? Du har ju inte fått det du betalade för. Det är ju inte mer än rätt att du får igen pengarna och han får igen grenrören.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Vet inte om det här har varit uppe tidigare?

Det här kan ju helt klart vara intressant i framtiden :tummenupp finns det någon som monterat på SD:n? Detta används väl flitigt på Triumph?

http://www.tuneboy.com.au/BuyNow/BuyNow.html

Jag har ringt runt till de flesta bromsbänkställen runt Stockholm, men ingen har en aning om vad Tuneboy är för något.

Det är en kille i Holland som hjälper till med utvecklingen av TB för SD och han har hållit på o försökt få ordning på sin mappning med TB i ca 3-4 veckor nu. Verkar inte helt lätt att få till det ordentligt. Men när han väl har fixat en grundmapp så kanske det är lätt att anpassa individuella maskiner efter den...
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Vilken värme .... har sett flera åka omkring i shorts , tom på motorvägen :va Ser inte seriöst ut direkt men det svalkar nog en del..
Någon som ska ut i hettan och åka ?
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Vilken värme .... har sett flera åka omkring i shorts , tom på motorvägen :va Ser inte seriöst ut direkt men det svalkar nog en del..
Någon som ska ut i hettan och åka ?


Jag kör kvällspass, skinnställ är ett måste om man ska ta i lite. Cruisa på SD:n funkar inte den ber om stryk.

Runt åtta kanske om det svalkar lite då.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag kör kvällspass, skinnställ är ett måste om man ska ta i lite. Cruisa på SD:n funkar inte den ber om stryk.

Runt åtta kanske om det svalkar lite då.

/A

Hehe Hobbes håller med till 100%
Drog en repa i går kväll ca 20.00 till 22.00 hur skönt somhelst ville dock aldrig sluta åka :tummenupp
Ändring i kväll blir det grilla och öl..ses
Mvh Micke
 
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Styrvobbel

Inställningen av dämparna fixade inte mitt styrvobbelproblem. :(
Det vobblar fortfarande. Nu är det bara styrdämpare som gäller.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top