Superduke-tråden

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Grymt köp Andreas! Tänkte även passa på att tacka för hjälpen jag fick av dig när jag ringde, glömde ju det i mitt förra inlägg.

Är det nån som kör med ett sånt här lås när hojjen står på stan eller liknande? ABUS Granit Extreme.
granit-extreme-gul-5135-2.gif

Passar det på en SD i avseende på hålen i skivan? För små/stora?
Står på ABUS hemsida att det ska funka med en SuperDuke '05, men allt på Internet är ju inte sant.. Så nån som vet att det funkar?
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Grymt köp Andreas! Tänkte även passa på att tacka för hjälpen jag fick av dig när jag ringde, glömde ju det i mitt förra inlägg.

Är det nån som kör med ett sånt här lås när hojjen står på stan eller liknande? ABUS Granit Extreme.
granit-extreme-gul-5135-2.gif

Passar det på en SD i avseende på hålen i skivan? För små/stora?
Står på ABUS hemsida att det ska funka med en SuperDuke '05, men allt på Internet är ju inte sant.. Så nån som vet att det funkar?

Inga problem, bara att ringa och skrika om det är ngt du lurar på.

Jag kör med ett Abus Victory Plus och det är samma bult som på det låset du visar men jag ska dubbelkolla om dom svarta skivorna du har på din SDR ser samma lika ut på måndag.

Jag återkommer.

/A
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Ny bebis.

Stackars satar som åker långmilare, för 6 månader sen så lurade Ragnar mig att köpa första SDn, dax för ny :)

Ses i helgen.

/A

Fiii fan vad fin den är! Grattis! :cpparty
Nu blir du lika fräsch som jag. :)

Så här såg Aron07 ut idag: :2cool
Han tog oskulden på sina knäpuckar! :rock
Härligt jobbat, Anders! :tummenupp
 

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia RSV
Då har jag bestämt mig för en Super Duke -07. En lite detalj kvar bara. FÖRSÄKRING. Vad har ni för bolag och vad kostar det?
 
Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Då har jag bestämt mig för en Super Duke -07. En lite detalj kvar bara. FÖRSÄKRING. Vad har ni för bolag och vad kostar det?

För dom allra flesta så lär Bilsport&MC vara billigaste försäkringen. Jag kör iofs halv, den kostar mej ca 3000:- helår. Tror att helförsäkringen skulle landa mellan 5-6000:- nånstans. Ganska överkomligt för en såpass kul hoj.
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
För dom allra flesta så lär Bilsport&MC vara billigaste försäkringen. Jag kör iofs halv, den kostar mej ca 3000:- helår. Tror att helförsäkringen skulle landa mellan 5-6000:- nånstans. Ganska överkomligt för en såpass kul hoj.

Helförsäkringen lär kosta mer än så. Men det beror ju sen på vart du bor och din ålder etc.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Helförsäkringen lär kosta mer än så. Men det beror ju sen på vart du bor och din ålder etc.

Du hade rätt. Kollade på hemsidan och kom fram till 7122:- för helförsäkring helår på mej. 32 år och bor tillräckligt ocentralt för att försäkringesbolagen ska gilla mej skapligt. Fortfarande är det i den billiga änden av skalan vad gäller MC-försäkringar tycker jag, men visst, försäkringen är inte direkt enda kostnaden när man åker hoj.

Istället för att spekulera kan man ju kolla på hemsidan. Tar ca 1 minut att kolla upp vilket pris man får... www.bilsport-mc.com
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag körde IF på förra hojjen, cirka 17 600 för halvförsäkring och boende på Sveavägen i sthlm.

Fick bättre pris hos Bilsport&MC på den nya efter lite tjat.

Ring runt och tjata det enda som funkar.

/A
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Kollade på hemsidan och kom fram till 7122:- för helförsäkring helår på mej. 32 år och bor tillräckligt ocentralt för att försäkringesbolagen ska gilla mej skapligt.[/url]

Shit vad billigt att försäkra i Bålsta! :jisses
Jag flyttade från Stockholm city för ett par månader sedan till ett par km utanför. I city betalade jag ca 12000 och i Nacka får jag betala ca 9000. Då är det ändå en 40+ försäkring!
Kravet från Bilsport & MC är dock att hojen skall förvaras i garage på hemorten.

F.ö så grattis till ett mycket bra val, Fredde! :tummenupp
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Shit vad billigt att försäkra i Bålsta! :jisses
Jag flyttade från Stockholm city för ett par månader sedan till ett par km utanför. I city betalade jag ca 12000 och i Nacka får jag betala ca 9000. Då är det ändå en 40+ försäkring!

Problemet är nog att du bor i stockholms län gissar jag. Jag flyttade över länsgränsen (åt rätt håll då) för några år sedan när jag hade en Aprilia Mille -02. Minns inte riktigt men jag tror jag fick tillbaka 2-3000 på en halvförsäkring, och då betalade jag ändå per halvår... Ganska bra skillnad för att flytta ca 9 km.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Ahh, såg att du hade ringt. Hade lite middag hemma med out-of-towners.

Grattis till nyförvärvet! Synd på färgen ;)

Sitter du på nätet och skryter om att du har vänner på riktigt? :D

EN KTM ska va orange. Den fägen är snabbast. wroom tut tut.

Hur länge kör ni i höst? Jag klär på mig i 45min innan jag åker redan nu.

/A
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Ett par bilder från gårdagens övningar på Rörken, fan att säsongen snart är slut:
 

Bifogat

  • IMG_0600.jpg
    IMG_0600.jpg
    124.6 KB · Visningar: 110
  • IMG_0603.jpg
    IMG_0603.jpg
    134.4 KB · Visningar: 127

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Ja, där syns det ju tydligt vem som leder. :D

Hejja, bra jobbat pojkar. Synd att man låg hemma och gnällde med förkylning.

Hoppas hinna med ett pass med nya hojjen på Rörken i år.

Känns tungt att köra in den på 2an varv efter varv bara.

/A

Edit:

Ooh 80 sidor Superdukeskvaller. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top