Superduke-tråden

J.Lindeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2013
Hoj
Superduke990
Flaggar att min hoj kommer säljas antingen någon gång under hösten eller till våren. Ingen annons ute ännu, kan dröja lite.

07:a
20XX mil
Jag är 2:andra ägaren och kört ca 1200 mil (servad hos Hammarströms. Senast stor service alldeles innan sommaren och då lades nya sulor på, sportsmart 2)
Acra och originalpipor
SAS bortplockad
Kraschpuckar överallt (5 på varje sida i vart fall)
Adapterplattor för aggressivare sittposition
Pris vet ej ännu

Kunde inte ladda upp bilder varken via chrome eller Explorer så de som är intresserade får titta i galleriet än så länge.

Anledningen till försäljnigen är att jag ofta har mina projekt en kortare period och sedan hoppar på något nytt. Har helt slutat med inspirerad bultenkörning som var mitt gift så länge. Nu går hojen som transport till stranden och dylikt. Jag älskar hojen men den kostar för mycket för att användas så sällan som den gör nu.

Hojen ser väldigt fräsch ut och går klanderfritt.

PM:a vid intresse och jag uppskattar en seriös affär när det väl blir dags.

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Någon som är intresserad att köpa eller byta sina Acrapovic eller LeoVince eller annat system som låter mindre än mina Yoshimura Carbon??

Har borrat hål i mina dB-killers och najat massa kors invändigt och kör även en genomgående bult att fästa dem med.. Därför är hålet inunder lite större än normalt.
Vill byta då jag endast kör på bana å behöer komma ned i decibel.

http://katalog.boove.se/?sok=15252522

https://www.youtube.com/watch?v=aEE6CBCCBsY

Bifogat

• DSC_0008.jpg
    DSC_0008.jpg
    250.4 KB · Visningar: 91
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Någon som är intresserad att köpa eller byta sina Acrapovic eller LeoVince eller annat system som låter mindre än mina Yoshimura Carbon??

Har borrat hål i mina dB-killers och najat massa kors invändigt och kör även en genomgående bult att fästa dem med.. Därför är hålet inunder lite större än normalt.
Vill byta då jag endast kör på bana å behöer komma ned i decibel.

http://katalog.boove.se/?sok=15252522

https://www.youtube.com/watch?v=aEE6CBCCBsY
Uppar denna lite,,, :D

Th1anonly

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2005
Hoj
SUPERDUKE 1290
Klarar man ljudkraven med Superduken om man kör med tex Leo Vince med db-killers i för bana? Tycker dom låter rätt så högt ändå med dom i.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Någon som haft problem efter montering av xenonkit?

Upptäckte igår att blinkersarna blinkar fortare när hojen är igång och man varvar på lite, samt att den svajade lite på hastighetsmätaren under färd.
Flyttade lite på ballasten och då försvann åtminstone hastighetsproblemet, men fortfarande så blinkar blinkersen för fort när hojen går. Dock helt normal när motorn är av.

Skumt....?

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Letar
Tjena
Nu behöver jag hjälp, ett par utav skruvarna som håller bakdrevet har lossnat lite så jag undrar.
Kommer man åt dom utan att ta bort hjulet? vilket verktyg är smidigast och vilken storlek?
Bör man ta på typ loctite eller något annat för att de inte ska lossna igen?

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Tjena
Nu behöver jag hjälp, ett par utav skruvarna som håller bakdrevet har lossnat lite så jag undrar.
Kommer man åt dom utan att ta bort hjulet? vilket verktyg är smidigast och vilken storlek?

Minns inte om man behöver ha av hjulet men står i instruktionsbok att du ska ha loctite på drev. Loctite 243 (blå) ska du ha på alla skruv

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tjena

Ta du av hjulet. Skadar bara fälgen annars.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Idag blir det ett test med xenonkitet bortplockat, misstänker att det är den stora boven i det hela.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Är det någon här inne som bytt ut originalstyret mot något rakare?
Inbillar mig emellanåt att det har lite för mycket "sweep" bakåt, men jag vet inte..

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tjena
Nej du kmr inte åt dem.. ta av fälgen å glöm inte att loctita muttrarna.. :)

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Jepp har sett tre varianter av olika styren på Superduke. Kommer själv att byta till ett lite rakare.

Ja, jag är helt inne på samma bana som dig.

Dock så fick jag krångel imorse då hojen var stendöd, nu har den iofs stått rätt mycket på sistone så det kan vara batteriet som laddat ur. Funderar på om det kan vara så att xenonsatsen drar ström även när allt är avstängt.

Ikväll åker den!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...