emullo
#2027
Hej här kommer en åk bild från Linköpin och några bilder från depåboxen i Karlskoga racet. Ny på det här hoppas det blir rätt
Läckert! Och där står Tesse och saknar gamla goda tiderna?
Hej här kommer en åk bild från Linköpin och några bilder från depåboxen i Karlskoga racet. Ny på det här hoppas det blir rätt
De största motorerna brukar vara baserade på BMW eller Yamaha. Nånstans 720-740cc har de flesta begränsat sig till. Stora kolvar (hög vikt, problem att få fullständig förbränning) och långt slag (hög kolvhastighet, vibrationer) har ofta satt begränsningen om inte plånboken gjort det långt innan.Novisfrågor:
Finns det någon som använder närmare 800cc cylindervolym eller är det svårt att få det att fungera (blandning, spikning osv…)?
Hur mycket skiljer det i varvtider mellan Supermono och 250 prototyperna?
Är det kul eller jättekul?
Man skulle kanske ta en sväng förbi då, när man är hemma över jul. Bor ju i Sandby då såDe största motorerna brukar vara baserade på BMW eller Yamaha. Nånstans 720-740cc har de flesta begränsat sig till. Stora kolvar (hög vikt, problem att få fullständig förbränning) och långt slag (hög kolvhastighet, vibrationer) har ofta satt begränsningen om inte plånboken gjort det långt innan.
En svensk RR250 har ca 90hk och kilo, och det går verkligen undan! Ut ur svängarna kan dock en uppskrämd Supermono dra iväg lite pga kraftigt mellanregister. Mot slutet på rakan kommer dock 250'n som en raket.
Kul? Nja...
Å du Vastrix, "noviser" i Malmö/Lund kan köra några mil ut i busken och hälsa på i min verkstad för lite inspiration...
När man ser dessa läckerbitar blir man sugen
Bilder tagna innan Falkenberg, nu ser den lite annorlunda ut.
Ja. Man kanske skulle ta och göra något med RGV´n nu när SP är död.
Det ser ju ut som om alla är på "G" samtidigt, så det är nog inte första racet.Bild från starten i Linköping (kommer inte ihåg vilket av rejsen det var....)
Bilder tagna innan Falkenberg, nu ser den lite annorlunda ut.
Man få inte åka 2t eller?
Vad är det för ram i den?
Berätta lite om den !!
Satan vad vacker.
Får man in en motor i ett 125 chassi?
Vikt och Hk:
Lätt och tillräckligt....
Ja jag har en komplett hoj till salu...ganska lika min KTM, fast med Yamaha spis. Perfekt hoj att börja köra med och bygga vidare på. Det var lättare att bygga en ny för mig när jag fick sponsring av KTM
Man får i en 690 om man vill, problemet är att den kommer att ha för mycket vrid i ett sånt chassi på grund av den korta hjulbasen. Jag vet en som testat.
Vackert bygge
Prototyp racing är vackert och komprimisslöst I like men skruva hoj I Hate.
Tror det får bli ett par fälgar till 690:an och göra som kalevi som konverterat som sin 690:a
Hur får ni tag i räserchassiena?
Nej, varken original eller helt sann. Man är ganska kreativ med kalibreringen av bromsbänkar... Som de flesta har märkt får man inte heller poäng på tävlingarna efter hur många hästar man har i protokollet, eller fick den här killen det?Hittade denna när jag surfade runt. Vann monobik/supermono i Frankrike 2008.
97 pållar på veven, är nog inte helt original
SantNej, varken original eller helt sann. Man är ganska kreativ med kalibreringen av bromsbänkar... Som de flesta har märkt får man inte heller poäng på tävlingarna efter hur många hästar man har i protokollet, eller fick den här killen det?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |