Jag åker ledigt en aktiv 20mila-runda på min. Det är skillnad på motard och motard. Men visst nakenhoj är en bra kompromiss
Samma här. Har också haft 3 motarder och tröttnat på samtliga. Husaberg, 660 och 690. Roligast hade jag på min Kawasaki Er-6aInstämmer i föregående talare. Bor man på landet (allt är relativt) och det är mest öppna landsvägar är det liksom full makaron överallt och man kan inte nyttja motardens fördelar. Kanske söderut men hos mig är det antingen bara skog med blinda kurvor eller raka landsvägar överallt. Jag har i alla fall tröttnat direkt på de motarder jag provat.
Men smaken är som baken...
Mindre än ett dygn sen tråden startades? Snabba ryck....
Naken hoj är nog bästa kompromissen. Motarder är slöa och inte särskilt roliga på lite större vägar (70 och uppåt). Det ända roliga är väl att dom är lätta att köra bakhjul med, men det tröttnar man på efter ett tag.
Nja tycker tex z800, mt09 är rätt små och smidiga. Känns inte klumpiga precis.Eller Hyperstrada/SMT/Nuda. (Nuda är väl mer nakenhoj än gubbermotard) Mycket naket brukar väl vara rätt mjukt, tungt, & gungit om man inte går på de riktiga värstingarna typ Superduke R?
Du ska köpa en 990smr .
Nja tycker tex z800, mt09 är rätt små och smidiga. Känns inte klumpiga precis.
På vilket sätt är de gungiga?Men gungiga är de. Särskilt MT09.
På vilket sätt är de gungiga?
Är det svårt att byta stötdämpare om hojen i övrigt är bra?
MT-X är ju snikhojar egentligen, otroligt vad de levererar i övrigt med tanke på priset.
En Öhlinare kostar kanske 15 lakan, det är en bit kvar till MV Agusta ändå...
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|