Supermotard I Malmö: Inbjudan !!!!!!!!!!

Matti_XR

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
XR650 R/SM
Utvärdering av Supermotardkörning på Malmö motorstadion:

Söndagen den 1 oktober klockan 15:00 kommer vi att anordna en körning med supermotardhojar på Malmö motorstadion.

Totalt fyra förare ska då, under cirka en timmes körning, försöka komma fram till om det finns intresse och möjlighet för fortsatt motardåka på banan. Bland annat skall utvärderas om banan passar (är rolig) för motard samt om det finns några farliga avsnitt eller andra ”överraskningar” på banan vid just motardkörning.

Om intresse och möjlighet finns för en fortsatt motardverksamhet finns planer på att låta Svemo besiktiga banan för kunna godkänna denna för klassen Supermoto. Verksamheten på banan kommer i så fall att kunna köras igång till säsongen 2007.

ANGÅENDE SÖNDAGENS KÖRNING:

BANAN: på Malmö motorstadion bedrivs idag huvudsakligen speedway-verksamhet. Vår ”motardbana” kommer vid den aktuella körningen att sträcka sig över både den stora huvudbanan och den inre, mindre ”80-kubiksbanan”. Banan består idag till hundra procent av organiskt material (uttalas: grus, ingen asfalt).

Banans framtida utseende är det som vi tillsammans skall utvärdera i samband med körningen. De för dagen aktuella förarna och åskådarna (=blivande förare) skall gemensamt komma fram till ett lyckat framtida koncept.

HOJEN: alla hojar ”av motardtyp” är välkomna! Behöver ej vara registrerade så cross- och endurohojar funkar bra. Inga krav finns för närvarande på uppsamlingskärl, låsta bultar och lock etc. Valfria däck gäller men oskuret slicks fram är inte att rekommendera (banbeläggningen är ganska hal).

FÖRAREN: alla är välkomna! Inget krav på förarlicens. Vid bankörning är naturligtvis sedvanlig förarutrustning ett krav (cross-stövlar rekommenderas).

KOSTNADER: all körning/åskådning på/vid banan under söndagens utvärdering är kostnadsfri. Framtida kostnader och avgifter beror naturligtvis till stor del på antalet seröst intresserade utövare.

Observera! Vid söndagens körning kommer endast totalt fyra förare att kunna köra på banan. Två av dessa förare är redan utsedda: jag själv kommer med min XR650 att representera amatörerna och en annan förare kommer med sin YZ450 att representera proffsen. Övriga två förare kommer att utses väl på plats under söndagen. Vi vill ha alla typer av både förare och hojar på plats: proffs och amatörer, lätta racehojar (YZ450) och bojsänken (XR650).

Alltså; alla som är intresserade av hojåkning och supermotard, och som saknar en (juridiskt korrekt) möjlighet att köra av sig, uppmanas att komma till Malmö motorstadion den 1 oktober för att visa ert intresse och engagemang! Saknas intresse kommer vi naturligtvis att tvings lägga ned verksamheten!!!

VÄL MÖTT DEN 1 OKTOBER KLOCKAN 15:00!

Med vänlig hälsning

Matti

-------------------------------------------------------------------------
Har du frågor? Kontakta mig via pm eller mail. E-mail: matti.supermotard@hotmail.com

Hjälp till att sprida denna info! Det är ont om tid och snabba ryck men bättre sent än ännu senare…

Behöver du vägbeskrivning? Sök ”Malmö motorstadion” på http://kartor.eniro.se/

Last edited:

volbey

prutt!!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
525 EXC/SM-06,pocket bike 911 carena polini,Merida Mats sport 500.
:tummenupp Grattis!! malmö-motard-bor! hoppas det går bra...konstigt att Göteborg är SÅ EFTER!!! Avis.:tummenupp

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
snälla snälla gud, jag vet att vi inte har pratats vid på länge, men om du fixar så att det finns en godkänd supermotobana i malmö så är jag dig evigt tacksam. jag svär att i ditt namn offra ett antal tusenlappar på en cross/sm värdig banåkning :buga

//Rosen

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Jag kommer ner.

Men har jag fattat det rätt att bara 4 stycken ska köra på hela dan?

Matti_XR

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
XR650 R/SM
Matti_XR skrev:
2486895
Utvärdering av Supermotardkörning på Malmö motorstadion:

Söndagen den 1 oktober klockan 15:00 kommer vi att anordna en körning med supermotardhojar på Malmö motorstadion.

Totalt fyra förare ska då, under cirka en timmes körning, försöka komma fram till om det finns intresse och möjlighet för fortsatt motardåka på banan. Bland annat skall utvärderas om banan passar (är rolig) för motard samt om det finns några farliga avsnitt eller andra ”överraskningar” på banan vid just motardkörning.

Om intresse och möjlighet finns för en fortsatt motardverksamhet finns planer på att låta Svemo besiktiga banan för kunna godkänna denna för klassen Supermoto. Verksamheten på banan kommer i så fall att kunna köras igång till säsongen 2007.

ANGÅENDE SÖNDAGENS KÖRNING:

BANAN: på Malmö motorstadion bedrivs idag huvudsakligen speedway-verksamhet. Vår ”motardbana” kommer vid den aktuella körningen att sträcka sig över både den stora huvudbanan och den inre, mindre ”80-kubiksbanan”. Banan består idag till hundra procent av organiskt material (uttalas: grus, ingen asfalt).

Banans framtida utseende är det som vi tillsammans skall utvärdera i samband med körningen. De för dagen aktuella förarna och åskådarna (=blivande förare) skall gemensamt komma fram till ett lyckat framtida koncept.

HOJEN: alla hojar ”av motardtyp” är välkomna! Behöver ej vara registrerade så cross- och endurohojar funkar bra. Inga krav finns för närvarande på uppsamlingskärl, låsta bultar och lock etc. Valfria däck gäller men oskuret slicks fram är inte att rekommendera (banbeläggningen är ganska hal).

FÖRAREN: alla är välkomna! Inget krav på förarlicens. Vid bankörning är naturligtvis sedvanlig förarutrustning ett krav (cross-stövlar rekommenderas).

KOSTNADER: all körning/åskådning på/vid banan under söndagens utvärdering är kostnadsfri. Framtida kostnader och avgifter beror naturligtvis till stor del på antalet seröst intresserade utövare.

Observera! Vid söndagens körning kommer endast totalt fyra förare att kunna köra på banan. Två av dessa förare är redan utsedda: jag själv kommer med min XR650 att representera amatörerna och en annan förare kommer med sin YZ450 att representera proffsen. Övriga två förare kommer att utses väl på plats under söndagen. Vi vill ha alla typer av både förare och hojar på plats: proffs och amatörer, lätta racehojar (YZ450) och bojsänken (XR650).

Alltså; alla som är intresserade av hojåkning och supermotard, och som saknar en (juridiskt korrekt) möjlighet att köra av sig, uppmanas att komma till Malmö motorstadion den 1 oktober för att visa ert intresse och engagemang! Saknas intresse kommer vi naturligtvis att tvings lägga ned verksamheten!!!

VÄL MÖTT DEN 1 OKTOBER KLOCKAN 15:00!

Med vänlig hälsning

Matti

Har du frågor? Kontakta mig via pm eller mail. E-mail: matti.supermotard@hotmail.com

Hjälp till att sprida denna info! Det är ont om tid och snabba ryck men bättre sent än ännu senare…

Behöver du vägbeskrivning? Sök ”Malmö motorstadion” på http://kartor.eniro.se/

Ett förtydande angående "endast fyra förare": SVEMO har kontaktats av oss och de sanktionerar denna testkörning. På grund av gällande försäkringar får dock endast fyra förare totalt köra supermoto på banan under söndagen. Detta får vi acceptera - tanken är ju att vi i slutänden ska kunna få en permanent bana med fasta träningstider för supermotard.

MVH/Matti

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Vilka cpregler från svemo.
Va är dom rädda för att någon ska köra ihjäl sig eller ?

Tar man sig dit från när och fjärran så vill man ju självklart prova att köra lite på banan också.

Man kunde ju kört i grupper om 4 förare iallafall.

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Matti_XR skrev:
2489767 Ett förtydande angående "endast fyra förare": SVEMO har kontaktats av oss och de sanktionerar denna testkörning. På grund av gällande försäkringar får dock endast fyra förare totalt köra supermoto på banan under söndagen. Detta får vi acceptera - tanken är ju att vi i slutänden ska kunna få en permanent bana med fasta träningstider för supermotard.

MVH/Matti

Men på lördagen då?

Är det fritt fram för alla då? Eller är det 4 som gäller då med?

Matti_XR

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
XR650 R/SM
Andre_A skrev:
2490322 Men på lördagen då?

Är det fritt fram för alla då? Eller är det 4 som gäller då med?

Lördagen...? Endast söndag gäller.

Mycket tid och arbete läggs ned på detta vi nu håller på att dra igång, och det är obetalt arbete på ledig tid vi talar om.

Det handlar lika mycket om att visa intresse och engagemang som att köra på banan.

MVH/Matti

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Kul att det börjar hända saker där nere också. :tummenupp

Hur mycket utrymme finns det att dra asfaltsslingan på sen?

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Matti_XR skrev:
2490775 Lördagen...? Endast söndag gäller.

Mycket tid och arbete läggs ned på detta vi nu håller på att dra igång, och det är obetalt arbete på ledig tid vi talar om.

Det handlar lika mycket om att visa intresse och engagemang som att köra på banan.

MVH/Matti

Okej. Men hinner jag så kommer jag i alla fall ner med hojen och visar mitt intresse.

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Jag kommer!
Kör inte motard just nu, men är i köpa-tankar. Perfekt att få spana in lite olika modeller live då ju! :tummenupp

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Martex skrev:
2501928 Jag kommer!
Kör inte motard just nu, men är i köpa-tankar. Perfekt att få spana in lite olika modeller live då ju! :tummenupp
Precis så jag tänkte också!
Seså. Alla ni med KTM 660 i Malmötrakten får se till att masa sig dit nu! Jag vill titta på hojar!:tummenupp :yoparty

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag hade tänkt att komma ner och kolla men jag tror inte promillehalten tillåter det... :näsblod Bakis som fan men jag hoppas verkligen att allt blir bra och att banan godkänns och ni får ordning på saker! :tummenupp

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Fint väder o gutt ljud på hojarna! :cool:
Synd att det inte kom fler, särskilt då det fanns möjlighet att få testa köra på banan (doh, varför har jag ingen ktm).

Hoppas du får ordning på hojen Matti! Tråkigt att det skulle ramlas precis i början. :(
Såg hyfsat halt ut när du sladdade genom vattnet där.

ps. den startade iaf sen när vi knuffade litta! :tummenupp

Matti_XR

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
XR650 R/SM
Martex skrev:
2502785 Fint väder o gutt ljud på hojarna! :cool:
Synd att det inte kom fler, särskilt då det fanns möjlighet att få testa köra på banan (doh, varför har jag ingen ktm).

Hoppas du får ordning på hojen Matti! Tråkigt att det skulle ramlas precis i början. :(
Såg hyfsat halt ut när du sladdade genom vattnet där.

ps. den startade iaf sen när vi knuffade litta! :tummenupp

Hallojs!

Tack till er som trotsade det soliga och varma vädret och tog er ut till banan.

Det blev verkligen en imponerande uppslutning - kan där ha varit totalt fyra hojåkare förutom de inne på banan... !?!

Det hala var verkligen halt men hojen klarade sig bra (sned fotpinne). Det var jag själv som gick sönder, men det hinner förhoppningsvis läka ihop tills nästa säsong.

MVH/Matti

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Matti_XR skrev:
2504734 Hallojs!

Tack till er som trotsade det soliga och varma vädret och tog er ut till banan.

Det blev verkligen en imponerande uppslutning - kan där ha varit totalt fyra hojåkare förutom de inne på banan... !?!

Det hala var verkligen halt men hojen klarade sig bra (sned fotpinne). Det var jag själv som gick sönder, men det hinner förhoppningsvis läka ihop tills nästa säsong.

MVH/Matti

Ledsen men kunde inte komma, var på annat håll. Trist att det inte blev flera.

Du skriver nästa söndag...kommer där vara körning regelbundet nu? Lite sugen på att puttra omkring med min stridsvagn... :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!