Supermotard I Malmö: Inbjudan !!!!!!!!!!

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nästa säsong skrev han.

Uppslutningen kanske inte är så konstig när det inte erbjuds någon körning. Folk tar ju inte och lastar in sina hojar i skåpbilar för att komma ner och kanske bli en av de två som ni skulle utse på söndagen? Eller för den delen kör över halva Sverige för att komma dit och titta på er.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Emmi skrev:
2504848 Nästa säsong skrev han.

Uppslutningen kanske inte är så konstig när det inte erbjuds någon körning. Folk tar ju inte och lastar in sina hojar i skåpbilar för att komma ner och kanske bli en av de två som ni skulle utse på söndagen? Eller för den delen kör över halva Sverige för att komma dit och titta på er.

Ooops ska genast öppna ABC-boken! :)

Håller inte riktigt med om det andra, det borde finnas en hel del SM-åkare i och omkring malmö. Och även om de inte fick köra denna gången så hade iaf jag tyckt det var intressant att se vad man kanske skulle kunna få köra på i framtiden? Min 50-öring.

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Matti_XR skrev:
2504734 Hallojs!

Tack till er som trotsade det soliga och varma vädret och tog er ut till banan.

Det blev verkligen en imponerande uppslutning - kan där ha varit totalt fyra hojåkare förutom de inne på banan... !?!

Det hala var verkligen halt men hojen klarade sig bra (sned fotpinne). Det var jag själv som gick sönder, men det hinner förhoppningsvis läka ihop tills nästa säsong.

MVH/Matti

Jag var på plats men utan hoj...o man får ju säga att d var rätt så dött vad det gällde folk ja. Trist med din highsider där Matti...d såg ut som d kändes.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
rookie skrev:
2504873 Ooops ska genast öppna ABC-boken! :)

Håller inte riktigt med om det andra, det borde finnas en hel del SM-åkare i och omkring malmö. Och även om de inte fick köra denna gången så hade iaf jag tyckt det var intressant att se vad man kanske skulle kunna få köra på i framtiden? Min 50-öring.
tillgång föder efterfrågan eller hur heter det, tyvärr finns här ju inga banor så ingen har en "riktig" supermoto. fast iofs så finns det en massa 660/640 så de borde ha kommit dit, jaja jag hade varit där om hojen varit hel iaf :)

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
rookie skrev:
2504873 Ooops ska genast öppna ABC-boken! :)

Kanske det. Hade jag haft en gatreggad hoj och bott nära Malmö hade jag definitivt kommit ut, men lasta och krångla för att ta sig ut dit skulle jag nog inte göra. Snarare bara ta bilen utan hoj isf.

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Matti_XR skrev:
2504734 Hallojs!

Tack till er som trotsade det soliga och varma vädret och tog er ut till banan.

Det blev verkligen en imponerande uppslutning - kan där ha varit totalt fyra hojåkare förutom de inne på banan... !?!

Det hala var verkligen halt men hojen klarade sig bra (sned fotpinne). Det var jag själv som gick sönder, men det hinner förhoppningsvis läka ihop tills nästa säsong.

MVH/Matti

Är du säker på det där? Jag vill inte låta pessemistisk men bakramen såg väldigt sned ut... plus lite plastskador men det tar väl mest på posör-delen :tungan

Räta fotpinnshelvetet och ut på banan igen! :tummenupp

sidecar

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ktm 540
Visst var det halt men med rätt däck går det nog att få fäste.
Det var jäkligt kul och det känns rejält i ljumskarna idag, jag kommer garanterat ner nästa gång det ges tillfälle.

Sen kan man säga vad man vill om Svemo, men nog kunde de tillåtit fler förare. Det var ju faktiskt en godkänd speedwaybana vi körde på och så klart kan man inte vara mer än fyra åt gången, men för den skull kunde de tillåtit fler att köra under kvällen.

Tack Mattias och Peter för att ni fixade lite åktid till oss skåningar.

Mvh,
Leif

Matti_XR

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
XR650 R/SM
Nexor skrev:
2505665 Är du säker på det där? Jag vill inte låta pessemistisk men bakramen såg väldigt sned ut... plus lite plastskador men det tar väl mest på posör-delen :tungan

Räta fotpinnshelvetet och ut på banan igen! :tummenupp

Bakram och plast är sådant man får bjuda på när man lämnar kiosk-parkeringens trygga värld :). Blank plast får dessutom inte hojen att gå fortare (inte i de farterna jag håller mig omkring). Fotpinnen i sin nuvarande form är däremot ett problem eftersom den hindrar kicken från att funktionera korrekt.

Just för tillfället går dock hojen inte fort alls eftersom den saknar förare: efter min lilla luftfärd valde jag att ta mark med höger axel först och då valde nyckelbenets ledband att tacka för sig. Resultatet är en axel som är konstant ur led (inte lönt att dra den rätt sade läkaren eftersom den ändå bara kommer att åka ur led igen, Häpp!). Mycket oskönt!!

Vad gäller fortsättningen har vi mer eller mindre bestämt oss för att trots allt köra igång med motardverksamheten på Malmö motorstadion. Beslut i frågan kommer i dagarna och jag ber att få återkomma med ett definitivt besked.

Jag läker - ni köper hoj, så ses vi på banan!? :tummenupp

/Matti

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S