Supermotard <> Roadracing

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nr:18 skrev:
Stämmer det med knutstorp den 13/8? Jag är ganska säker på att knutstorp är första helgen i september...

Det var i år som det kördes första helgen i september. Annars brukar alltid HMS-racen försöka konkurera med Malmöfestivalen och Vallåkraträffen. Dvs andra eller tredje helgen i augusti. ( I år lyckades Porscheklubben med att boka banan före HMS, vilket iof var tur för oss för det råkade vara bättre väder i sept. )

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Okej, felformulerad fråga av mig.
Någon som vet var banan där man kan köra RR på är i Göteborgs och som vill berätta? :)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Åsa skrev:
Någon som vet var banan där man kan köra RR på är i Göteborgs och som vill berätta? :)

Det vill jag med undra hur dom har lyckads hålla den hemlig för oss alla här i GBG med :rolleyes:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Åsa skrev:

Förr körde vi på Kviberg, men jag antar att den banan är för farlig för förarna idag ...
Dessutom körde vi på Säve. Finns inte den slingan kvar heller?

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
aprilia rs
Gottis skrev:
ska jag av ärlig så tror jag det är omöjligt på grund av att Trafik plan går hela tiden försök säg till ryan air att dom inte får flyga mer för att vi ska köra hoj en hel dag

här är en bild över flygbanan

gca11.jpg

Jag har snackat med en gammal förare som körde på Säve 1974, han sa att dom inte körde ut på den stora startbanan. Dom höll till på den numera enbart militära delen. Det är mitt emot den stora terminalen.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
6008pro skrev:
Jag har snackat med en gammal förare som körde på Säve 1974, han sa att dom inte körde ut på den stora startbanan. Dom höll till på den numera enbart militära delen. Det är mitt emot den stora terminalen.

men tvivlar på att vi kommer att köra där i vilket fall Större chans att det skulle nli ett Real Roadracing lopp isof och den chansen är nog minimal men annars har jag en sträcka vi kan köra :D :D

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
6008pro skrev:
1974 så var Säve ett nedlagt militärflygfält, idag är det en trafikflygplats med +20 starter/landningar under en helg. Inte en chans att det går att ordna SM där idag.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
RedBaron skrev:
1974 så var Säve ett nedlagt militärflygfält, idag är det en trafikflygplats med +20 starter/landningar under en helg. Inte en chans att det går att ordna SM där idag.

sant men som tur är går det iaf att köra strippen där men inte det vi sysslar med

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Gottis skrev:
sant men som tur är går det iaf att köra strippen där men inte det vi sysslar med

nu är roadracingen bortplockad från Kortedalas SM-tävling enligt SVEMO:s tävlingskalender .

Kortedala:s agerande med att ha tankar på , och dessvärre fått förtroendet av SVEMO att stå som arrangör för en SM-tävling i roadracing på en tillfällig bana verkar vara tämligen naivt , Kortedala borde ha bränt sina kort som SM-arrangör 2006 även vad gäller supermotarden .

förhoppningsvis försvinner också Kortedala:s SM-tävling i supermotard , och SM-tävlingen tilldelas en annan arrangör .

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0