Supermotard samåkning

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Måste man ha bark busters på styret ?har letat som en tok efter sånna,vill ha en simmad aluskena bara utan plastiga musse öron
Någon som vet var jag kan hitta dessa ?
Nej ingen Husa i sanden
Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Alltså, vill du bara ha skenan så köp biltemas och spräck plasten på dem. Alternativet är Zeta som normalt säljer skena och plasten separat.

KTM original har också en rejäl skena och jag tror att plasten är fastskruvad i skenan. Bara att skruva bort.

Barkbuster är ett måste tycker jag. Köper man biltemas är det billigare än att byta handtag. I alla fall på min 690.

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Alltså, vill du bara ha skenan så köp biltemas och spräck plasten på dem. Alternativet är Zeta som normalt säljer skena och plasten separat.

KTM original har också en rejäl skena och jag tror att plasten är fastskruvad i skenan. Bara att skruva bort.

Barkbuster är ett måste tycker jag. Köper man biltemas är det billigare än att byta handtag. I alla fall på min 690.

Japp feltema is the shit. MC montörerna har ett par från Acerbis som har med en fet aluskena som man sedan fäster plasten i. Om man vill kan man skita i att sätta fast plastbiten. Dock kostar dem 900-1000:-. Tror faktiskt inte att de bryr sig så mkt om det på raceland. Det viktiga är nog najjningen och uppsamlingskärlet.

För skydd under fotpinnarna sågade jag sönder min skärbräda och fäste med linlås.

penta 41

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Hoj
En svensk
Får bli tema då,samtidigt kan jag skicka frun till Ikea å handla ett tre pack skärbrädor till garaget .men styret är ju koniskt ,blir fetare inåt,
Ska mäta å se om något passar .
Vad ska najas?olje plugg ,får man ha glykol i ?
Hare skoj i helgen grabbar,både i sandlådan (blip) å (moddarn) på stenhård asfalt
Själv åker jag ner å eldar upp lite diesel
Blir nog en å annan pilsner åsso

penta 41

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Hoj
En svensk
När ni tröttnat på å åka i gropen,krokek.så har vi eliantorps banan i Finspång som är som gropen en tung sandbana som tar musten ur dom flesta.har åkt mycket i gropen
På den tiden när man va ung å vacker

Last edited:

fz600

MålarKung
Gick med
9 Jul 2009
Hoj
HockeyFrilla
Får bli tema då,samtidigt kan jag skicka frun till Ikea å handla ett tre pack skärbrädor till garaget .men styret är ju koniskt ,blir fetare inåt,
Hare skoj i helgen grabbar,både i sandlådan (blip) å (moddarn) på stenhård asfalt

Glykol får du inte ha. Resten får nog moddan svara på. :)

penta 41

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Hoj
En svensk
Okej får kolla med han vad som gäller
Tar kvällen nu

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07

Biltemas passar på styren som är smala i kanterna och bredare i mitten. Mät bara dimensionen på den smala änden på styret.

Det du behöver najja är: oljuplugg(ar) och skruvar till oljefilter. Då även skruvarna till silarna. Man bör också najja bultarna som håller fast frambromsoket. Sen ska glykolen ut och ersättas med vatten och korrosionsskydd (finns på biltema, tror det heter vattenpumpsolja eller liknande.)

Fan va nice! Låter som att du får en skön helg du också.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
När ni tröttnat på å åka i gropen,krokek.så har vi eliantorps banan i Finspång som är som gropen en tung sandbana som tar musten ur dom flesta.har åkt mycket i gropen
På den tiden när man va ung å vacker

Japp det är en bra bana säger dom. SM status också. Men ikväll känner jag mej bra nedbruten. Kul är det men man blir helt förstörd. Det måste bli värre innan det blir bättre. Sitter som bäst och läser på om fjädringsjustering nu och fixar en fläskfile för kvällen.

Onsdag blir det åkning igen, tills dess måste det vara klart med både pickup köp och service.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Biltemas passar på styren som är smala i kanterna och bredare i mitten. Mät bara dimensionen på den smala änden på styret.

Det du behöver najja är: oljuplugg(ar) och skruvar till oljefilter. Då även skruvarna till silarna. Man bör också najja bultarna som håller fast frambromsoket. Sen ska glykolen ut och ersättas med vatten och korrosionsskydd (finns på biltema, tror det heter vattenpumpsolja eller liknande.)

Fan va nice! Låter som att du får en skön helg du också.

Får korrigera här. Biltemas passar alla styren. De har två varianter. En för vanliga styren och en för fatbarstyren som du har på din husa. Den grövre varianten ska du ha. 28.6 mm varianten. Båda varianterna finns här http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Handskydd-ALU-2-st/

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Får korrigera här. Biltemas passar alla styren. De har två varianter. En för vanliga styren och en för fatbarstyren som du har på din husa. Den grövre varianten ska du ha. 28.6 mm varianten. Båda varianterna finns här http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Handskydd-ALU-2-st/

Finns inget att korrigera i mitt inlägg. Om du läser det jag skrev i sin kontext så ser du att jag svarar på en fråga. Och anledningen till mätningen är att det finns just två stycken skydd för olika diametrar på biltema. :tummenupp

Kanske uttryckte mig kortfattat lr nått :va

penta 41

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Hoj
En svensk
Jaha helgen blev fin,lapat sol å hinkat kall öl .ni har klarat er utan skador.hur vare på asfalten ?va ni många som åkte ?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Finns inget att korrigera i mitt inlägg. Om du läser det jag skrev i sin kontext så ser du att jag svarar på en fråga. Och anledningen till mätningen är att det finns just två stycken skydd för olika diametrar på biltema. :tummenupp

Kanske uttryckte mig kortfattat lr nått :va

Jodå. Man mäter tjockleken i mitten på styret. Inte änden.

Jaha helgen blev fin,lapat sol å hinkat kall öl .ni har klarat er utan skador.hur vare på asfalten ?va ni många som åkte ?

Skadefritt! Hur det var på asfalten får moddan svara på. Förmodligen trist för det fanns inga gupp :rolleyes:

Last edited:

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Grymt rolig och händelserik helg! Crossbanan var rolig dock jävligt jobbigt och svårt. Man måste nog bli lite bättre innan det blir riktigt roligt.

Asfalten idag var skitskoj! Gick fortare och fortare för varje varv. Gött att sladda lite i kurvorna :yoparty blir ett årskort för träning där. Du måste hänga på och testa penta!

Nu bär det av två veckor i Abisko/Kebnekaise. Ska smiska 14 mil med benen :va

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Hojen troligtvis, går att köra ute vid kråkvilans gocartbana.
Tisdagar och söndagar om jag inte minns fel?

Fan va kul! Har letat som en idiot efter en gocartbana i närheten man kan köra på. Finns det någon hemsida med mer info om pris o regler osv. Är det bara motarder som kör där eller är alla välkomna?

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Fan va kul! Har letat som en idiot efter en gocartbana i närheten man kan köra på. Finns det någon hemsida med mer info om pris o regler osv. Är det bara motarder som kör där eller är alla välkomna?

Kan tyvärr inte svara om pris etc då jag själv inte kört än, men tror banan är godkänd för träning+tävling med minimoto och fiddy, samt träning för motard.
Finns säkert nån som är mer insatt här, annars kan dom som driver banan svarar på vilka som håller i det.
Jag och en polare åker ner på söndag med våra motarder och tittar, hoppas det kommer fler.
Träningen är väl fram till två?

//via tapatalk

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Kan tyvärr inte svara om pris etc då jag själv inte kört än, men tror banan är godkänd för träning+tävling med minimoto och fiddy, samt träning för motard.
Finns säkert nån som är mer insatt här, annars kan dom som driver banan svarar på vilka som håller i det.
Jag och en polare åker ner på söndag med våra motarder och tittar, hoppas det kommer fler.
Träningen är väl fram till två?

//via tapatalk

Har för mig att det är 160:- per träning eller 800:- för fri träning hela året. Kan dock ha fel, finns info på www.supermotosweden.se

Japp, 10.00 - 14.00. Jag hade tänkt att åka ner på söndag jag också. Synd bara att man inte fått hem nya däck :död

Ingen som är sugen på att åka lite motard i nkpg idag?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...