flipm0de skrev:alltså lättare att köra snabbt med motarden
Iaf på vanl väg.
flipm0de skrev:alltså lättare att köra snabbt med motarden
OlleR skrev:Jag hänger inte med de duktiga förarna på midlanda, å då är det ändå en gokartbana i XXXL...
Fast de e ju klart, 30hk till och några bandagar så kanske det skulle gå ordna.
Du kör ju bra mycke fortare än va jag görnorrlansguld skrev:Hur fort kör du på Mittsverigebanan?
Har sett att det går undan bra för dig.
DwD skrev:Jag har kört båda typerna av hojjar, och under 80-90 km/h så har sporthoj inte en chans mot en supermotard. det är verkligen stor skillnad.
men när det börjar närma sig hastigheter från 90km/h och uppåt så sticker sporthojjarna iväg,
-PLM- skrev:Jag tycker kurvigt suger med motard!
OlleR skrev:UMCC har lagt upp en film från helgens åkande, där är lite motard vs sporthoj: http://www.umcc.nu/umcc/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=90 (översta)
Haha tack Om du vågar vurpa så kommer du bemästra det där ganska snart!flipm0de skrev:fiiifan vilken fin slowmotion där! =) fan vad jag vill kunna göra sådär!!!!
OlleR skrev:Du kör ju bra mycke fortare än va jag gör
Jag har faktiskt inte pressat å kollat, 1,05 körde jag på licenskursen men det var ju mest bara tjollra runt. 1.03 borde gå om man ordnar till ett vettigt spår och lägger ner till gränsen och använder frambromsen på fler ställen än slutet på rakan Hursomhelst så är det ju ändå flera sekunder bakom SS600-killarna Ska prova till nästa helg, återkommer efter det då
Edit* 56 nånting är rekordet va? GSXR750?
Zilversurfer skrev:Bra mkt snabbare typ 0:51.671 Christer Miniin...
ozeo skrev:njaaeee...typ 56 stämmer nog va?
i mitt fall hänger jag med upp till 200!!DwD skrev:Jag har kört båda typerna av hojjar, och under 80-90 km/h så har sporthoj inte en chans mot en supermotard. det är verkligen stor skillnad.
men när det börjar närma sig hastigheter från 90km/h och uppåt så sticker sporthojjarna iväg,
OlleR skrev:Iofs är det där en annan bana än den vi pratar om ;D
56 var med en riktig Superbike också, en supermotard-S1-VM-hoj borde man kunna kapa många sekunder med, då min hoj e en "S2" och helt standard i snurran...
Japp 105 hk vid 7500v och 99nm i vrid vid endast 0,75 bar! på hjulet! laddar lätt över 1bar ligger då runt 126hk Den är lika rolig att köra som det ser ut på siffrornaBinnike_Swe skrev:TURBO vill oxå ha.....
har du bänkat den?
flipm0de skrev:Hallå!
Idag var vi ett gäng på 5 pers (2 motards, 1 XT, och 2 sporthojar)
Jag blev faktiskt mkt förvånad idag hur lättkörda och smidiga motardsen är!
Sporthojarna blev ju en bra bit efter när det svängde ordentligt... Klart dom hann ju ikapp sen när det blev en lång raka men.. Hur kul är det att köra fort rakt fram? Men i svängarna så var det ju som en lek för oss.
var bara tvungen att skriva om det.. att jag är glad och mkt nöjd med mitt MC val!
Om du tycker den e lätt så hoppas jag att du tar dig nån gång till Midlanda så du får prova lägga ner min hojeisbaer skrev:Gick precis från Speed Triple till KTM660. Körde min första slingerbultentur för i år och jag körde utan problem jämt med en _bra_ ninja-förare. (Ljuger jag nu Gunnar? =) Det jag vill säga är att det är så fruktansvärt mkt lättare att lägga ner 660 i kurvorna. GRYM skillnad.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|