Supermotardtankar eller liknande...

Jay-Jay

Poser MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ktm
Jag gick länge i samma tankar som du och i våras tog jag tag i saken och bytte min R1:a mot en Husa 650. Till en början var det mesta skitskoj när man lekte runt i industriområderna. En sak jag dock upptäckte var att några av mina gamla favoritvägar inte var lika roliga längre samt att det hade blivit mycket längre att köra dit.Att åka någonstans var ingen höjdare men det visste jag sedan innan. Efter att varit på en bandag med den så bestämde jag mig för att det skulle bli sporthoj igen. Jag tror dock att jag upplevt det annorlunda om jag kört på motardträningar samt haft lite roligare vägar närmare. Prova gärna om det är den typ av mckörning du brinner för då¨det är en helt annan sak än att köra sporthoj. Jag känner dock folk som aldrig skulle gå tillbaks till sporthoj igen som köpt motard. Prova gärna lite olika modeller så får du känna om du vill satsa på det.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Kay skrev:
Hö hö... ;)

Jaja, en XR600R verkar helvettig. Hur många HK ska en sådan ha enligt regbevis? 48?

Vad är det att tänka på förövrigt med bågar i den kategorin? Tål motorerna mindre än en radfyra? Vad är mkt mil för en sådan? (ja, en omöjliga frågan att svara på, men försök)... Vad drar en sådan per mil vid tuff körning?

De uppger 46hk.
Det är inte ett effektmonster, tänk på att det är en offroadare av den gamla typen, alltså med luftkylning osv.
De går väl sällan så långt innan renovering egentligen, men så känner jag ingen som haft nån som brukshoj och kört gata heller, de har ju oftast fått slita i skogen eller längs grusvägen, jag tror inte man ska vänta sig så mycket mer än kanske 3-4 tusen mil innan nåt ger upp, men som sagt en äldre är högst troligt renoverad, och den kostnaden är ju annorlunda om du tänker på att den bara har en cylinder jämfört den rad4a du tänkte på.
De drar runt halvlitern längs vägen, men 0.7-0.8 kanske under hård gruskörning.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Toppen!
Kollade upp här nu... Folksam: 329:- per månad för endast trafik. Lite dyrare än jag trodde faktiskt. Det var på en XR600 jag fick regnumret 87a, skilnad på en XR600 och 600R?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Din inbox är full Kay , så jag svarar här:

Ingen aning. Kolla www.bytbil.com tryck på mc > sök mc, sedan klickar du på nån annons, högerklicka på bilden och ta egenskaper. Bilden har hojens reg.nr som namn ;)

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Kay skrev:
Toppen!
Kollade upp här nu... Folksam: 329:- per månad för endast trafik. Lite dyrare än jag trodde faktiskt. Det var på en XR600 jag fick regnumret 87a, skilnad på en XR600 och 600R?

Bilsport o mc borde kunna ge bättre premie.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Zeb_Macahan skrev:
Som referens får jag betala ca 4000 i helförsäkring om jag har en KTM660 -04 påställd 6 månader och sedan garageförsäkrad.

//jaG

Så bra då...... se till att köp mig :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Kay skrev:
Toppen!
åj, va dyrt för en sån gamal, det måstre finnas billigare.
Alla hette XR600R inga andra variationer finns utan det isf skrivfel eller liknade.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag har också folksam, konstigt! Måste bero på att jag är så snygg. :banana Min är en -93 dock. Det var väl -91 stora skillnaden kom med ny förgasare mm, -92 med skivbroms bak, -93 med grövre framgaffel, sedan oförändrad i stort sett?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Silwer skrev:
åj, va dyrt för en sån gamal, det måstre finnas billigare.
Alla hette XR600R inga andra variationer finns utan det isf skrivfel eller liknade.

Var inte så säker på att det blir så mkt billigare... 22 år, Malmö says it all.
Bilsport & MC kräver ju att man är 24 för man ska kunna ta del av de vettiga försäkringarna. :huvet

Folksam var billigast på min sporthoj iaf, kanske inte nödvändigtvis på en SM/Offroad?

Coola Ola

Guest
Emmi skrev:
Bilsport & MC vill inte försäkra SM-hojar.

De flesta (alla?) motarder går ju att offroadförsäkra och det är vad jag gör hos bilsport & mc med min motard. Enda kruxet är ju att man måste ha fyllt 24.

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM525 motard -06
Köpte min XR600R från 98 med HRC-kit å helsystem inkl offroaddäck, crossdäck och nya isdäck för 28k.. Betalar 2001:- halvförsäkring/helår hos Bilsport & MC, dock är självrisken 10,000:- vid stölden..

Xr:en är en förbannat rolig hoj, jag har haft Honda CR250 Supermotard, KTM DukeII och Honda VTR 1000 F firestorm innan.. XR:en var den roligast hoj jag har ägt, helt sjukt roligt fast den är inte lika vass som en KTM 525 men det går alldeles utmärkt att slanga/busa med..

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
-MLM- skrev:
Köpte min XR600R från 98 med HRC-kit å helsystem inkl offroaddäck, crossdäck och nya isdäck för 28k.. Betalar 2001:- halvförsäkring/helår hos Bilsport & MC, dock är självrisken 10,000:- vid stölden..

Xr:en är en förbannat rolig hoj, jag har haft Honda CR250 Supermotard, KTM DukeII och Honda VTR 1000 F firestorm innan.. XR:en var den roligast hoj jag har ägt, helt sjukt roligt fast den är inte lika vass som en KTM 525 men det går alldeles utmärkt att slanga/busa med..

Du spär på "vill ha"-begäret, även om det är en äldre XR jag ska ha...
Ingen som vill byta en gammal XR600 mot min FZR med defekt växellåda? (troligen växelföraren som är sne, går att köra i ettan tvåan och trean) rakt av? :)

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
tjena kay.. jag gjorde som du tänker göra, och fastna i offroad träsket.. fast jag tog en xt600e istellet för xr:n, pga att du inte kan skjussa på xr, och jag vill kunna skjussa.. mitt regbevis säger att jag har 33kW i min xt, den är dock mycket tyngre än XR.. min väger 180kg, xr väger väl typ 150? .. fast det är hur roligt som helst o sprätta i skogen och i leran och överallt du inte kunde köra me sporthojjen, wheela lite i stan osv.. busenkelt :) jag har iaf fastnat för offroad och är långt ifrån att tröttna :D lycka till med vad du väljer! så ses vi kanske i skogen istället haha :yoparty

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
cbr_micke skrev:
tjena kay.. jag gjorde som du tänker göra, och fastna i offroad träsket.. fast jag tog en xt600e istellet för xr:n, pga att du inte kan skjussa på xr, och jag vill kunna skjussa.. mitt regbevis säger att jag har 33kW i min xt, den är dock mycket tyngre än XR.. min väger 180kg, xr väger väl typ 150? .. fast det är hur roligt som helst o sprätta i skogen och i leran och överallt du inte kunde köra me sporthojjen, wheela lite i stan osv.. busenkelt :) jag har iaf fastnat för offroad och är långt ifrån att tröttna :D lycka till med vad du väljer! så ses vi kanske i skogen istället haha :yoparty

Låter skithärligt... :)
Nu ska jag bara fixa och sälja FZRen!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Kay skrev:
Toppen!
men du bor i Malmö... inte så konstigt om det är lite dyrare än vad d1ce får betala som bor i Norrtälje där det inte finns en kotte ;)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år