Supermoto des Nations

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
RookieSM skrev:
2499633
Edit: det finns förresten lite liveresultat mm från dagens träningar och kval på http://supermotos1.com/ Martin Lind 6:a i S1 på fria träningen.
Och Huvell 4a just nu :)

Fast jag fattar inte riktigt siffrorna? Listad fyra var/är han iaf...
Förstår jag det rätt att killen från Sydafrika tog en femteplats i S1?

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Olof Eriksson skrev:
2499737 Och Huvell 4a just nu :)

Fast jag fattar inte riktigt siffrorna? Listad fyra var/är han iaf...
Förstår jag det rätt att killen från Sydafrika tog en femteplats i S1?

Ejdehage 3:a?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Liveuppdateringarna verkar inte gå helt felfritt....

Ejdehage blev till sist trea i Open :tummenupp :)

Dags för flera tränignar nu. Flera stora namn som inte kört nåt. Tiderna verkar knepiga, Ejdehage körde typ 8s snabbare än Martin t.ex

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Supermoto skrev:
2499820 Och Ejdehage trea i Open :tummenupp :)

Dags för flera tränignar nu

Ekar det här inne? :tungan

Tiderna är ju helt fucked up. Stämmer verkligen listorna? Ser ju ut som folk kan revidera sina topp 5 listor isf :D

Kul att dom nämner om Belgiska teamet höga snittålder på supermotos1.com. Inte kan dom väl vara äldre än våra hjältar? :)

Heja heja :hej :cpparty

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Supermoto skrev:
2499820 Liveuppdateringarna verkar inte gå helt felfritt....

Ejdehage blev till sist trea i Open :tummenupp :)

Dags för flera tränignar nu. Flera stora namn som inte kört nåt. Tiderna verkar knepiga, Ejdehage körde typ 8s snabbare än Martin t.ex
Jag hittar att Johan E blev 3a i den fria träningen men inte hur det har gått på på tidsträningen.

Kul om vi kan vara med och kriga lite i toppen :)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Tidsträningarna avklarade.

Ejdehage 5:a i Open
Huvell 5:a i S2
Lind 4:a i S1

Mycket väl godkännt så långt. Nu djävlar

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Olof Eriksson skrev:
2500602 http://www.supermotos1.com/reslists.aspx?ct=9&e=2139&s=316&r=1

Nån som hann se på live vad huvell satte för kval?

Måste ju hänt nåt me Lind för att han ska hamna så långt bak?

Martin fick något problem på de sista varven. Satt & kollade placeringar varv för varv. Han låg & fightades om 4:e placering med två andra verkade det som, sen helt hux flux va han borta. Hoppas det inte innebär några problem för honom att starta imorgon. Han har ju kört upp sig bra förr!

Huvell va 5:a efter tidsträningen & slutade 7:a i quatify racet.

Vad jag inte fattar är varför inte Open kör ngt rejs idag?
Edit: Det hade dom ju gjort. Fanns dock inte med i tidsschemat. Det sorgliga är ju att Ejdehage ej finns med i resultatlistan :(

Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Barrett skrev:
2500737 Martin fick något problem på de sista varven. Satt & kollade placeringar varv för varv. Han låg & fightades om 4:e placering med två andra verkade det som, sen helt hux flux va han borta. Hoppas det inte innebär några problem för honom att starta imorgon. Han har ju kört upp sig bra förr!

Huvell va 5:a efter tidsträningen & slutade 7:a i quatify racet.

Vad jag inte fattar är varför inte Open kör ngt rejs idag?
Edit: Det hade dom ju gjort. Fanns dock inte med i tidsschemat. Det sorgliga är ju att Ejdehage ej finns med i resultatlistan :(
Precis! Ejdehage finns inte med i listorna.. Skrot! Lind satte bra tider men kom långt ner :(

Hoppas på bättre tur för svenskarna idag! De har ju iaf bra tider!

MVH

Johan

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Martin verkar fortfarande ha problem? 15:e tid på warmup & tider allt för långt ifrån toppen.
Ejdehage är glädjande nog med iaf & en 10:e placering på honom. Väntar mig nog lite mer efter vad han visade på träningen.
Huvell. Stabil körning som vanligt & 5:e tid på honom.

Hoppas på riktigt bra resultat & fina uppkörningar i finalerna! Vi borde iaf piska upp de nordiska nationerna.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Annorlunda kval, det verkar som rejsen igår bestämmer startordningen för idag och då är Sverige tia och får alltså starta 10 och 23.
When the day was over and the Qualifying classification was put together, Italy was first with France second and Great Britain third. The Italian Junior Team was fourth and the Danish squad was fifth.

The regulations are similar to the one of the Motocross of Nations so for tomorrow’s grid each Team will chose its 2 places.
With 13 Teams in total (Belgium, Germany and Switzerland did not come to Bishopscourt) the first Team will have one rider in first place and another one in fourteenth; second Team will have one rider in the second place and the other one in fifteenth; third Team will place one rider on third place and the other one on sixteenth. And so on.

Tomorrow the real action starts at 1pm with the first Heat of the Supermoto of Nations, combining the S1 class with the S2. The second Heat will be for S2 and Open class bikes and will start at 2.15pm; the last one will be at 4.20pm with S1 and Open classes together.
http://www.supermotos1.com/reslists.aspx?ct=9&e=2139&s=344&r=1 Välj Qualifying Race Open och sen Nations Qualifications så ser man hur lagen kvalade.

Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
RookieSM skrev:
2502299 Annorlunda kval, det verkar som rejsen igår bestämmer startordningen för idag och då är Sverige tia och får alltså starta 10 och 23.
http://www.supermotos1.com/reslists.aspx?ct=9&e=2139&s=344&r=1 Välj Qualifying Race Open och sen Nations Qualifications så ser man hur lagen kvalade.
Trist att det gick dåligt i kvalen men jag känner på mig att det kommer gå vägen! .. 7:a kanske för svenskarna fall de håller sig på hjulen.

Kollar man träningstiderna så var de ju riktigt bra med!

EDIT: Hur fel ligger de i tid? Kör de 14:00 eller 15:00 svensk tid?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
mr_rockster skrev:
2502406 Trist att det gick dåligt i kvalen men jag känner på mig att det kommer gå vägen! .. 7:a kanske för svenskarna fall de håller sig på hjulen.

Kollar man träningstiderna så var de ju riktigt bra med!

EDIT: Hur fel ligger de i tid? Kör de 14:00 eller 15:00 svensk tid?

Dom ligger en timme efter väl? Alltså går första rejset 14:00 svensk tid. Dvs nu!

Edit: Live resultaten är igång!

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Japps! Jag såg de ;)

Uppe 12:a och 13:e nu. De verkar ju ligga och fightas med varandra bara... bättre de kör förbi andra än bara varandra hela tiden ;)

Hur många varv kör de då?

Lind verkar tappa .... Huvell kör snart upp sig några platser ;)

Det gick fort.. 10:a på huvell

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
mr_rockster skrev:
2502461 10 Huvell
15 Lind

Slutresultat:
12 Huvell
15 Lind

Lind verkade halka efter ganska snart. Huvell verkade hyffsat med men kunde inte så emot fransosen Sylvain Bidart & tappade junior-pastan Marco Dondi på nästa sista varvet tror jag.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Barrett skrev:
2502474 Slutresultat:
12 Huvell
15 Lind

Lind verkade halka efter ganska snart. Huvell verkade hyffsat med men kunde inte så emot fransosen Sylvain Bidart & tappade junior-pastan Marco Dondi på nästa sista varvet tror jag.
Jag menade att Huvell BORDE kommit 10:a ;).. nää, skrev väl fel då.. grr

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
13:e på Huvell & 11:e på Ejdehage just NU! Båda ser ut att kunna avancera. Heja!

Edit: Caprani & dom andra danskarna är för bakfulla för att orka ett helt rejs :)
Edit2: Nu 10:a & 12:a! Huvell plockar dansken oxå. Tar nu sekunder per varv!
Edit3: Attans. Dansken måste dopat sig med en pilsner innan start. Huvell hade honom. SM-mästaren körde ju som en gud! Låg ett tag under rejset på stadigt höga 1:16-tider. Man fick leta sig upp till Fabio Balducci som då låg på 4:e placering för att hitta någon som körde fortare! Respekt!

Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Barrett skrev:
2502553 13:e på Huvell & 11:e på Ejdehage just NU! Båda ser ut att kunna avancera. Heja!

Edit: Caprani & dom andra danskarna är för bakfulla för att orka ett helt rejs :)
Edit2: Nu 10:a & 12:a! Huvell plockar dansken oxå. Tar nu sekunder per varv!
Edit3: Attans. Dansken måste dopat sig med en pilsner innan start. Huvell hade honom. SM-mästaren körde ju som en gud! Låg ett tag under rejset på stadigt höga 1:16-tider. Man fick leta sig upp till Fabio Balducci som då låg på 4:e placering för att hitta någon som körde fortare! Respekt!
Då väntar man bara på slutresultatet då. Vad kom sverige? 6:a kanske?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...