Supermoto Endurance 18e aug

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Säkerligen omöjligt för puplik att hålla koll utan att titta på skärmen och det gjorde nog inte många. Inte ens jag som känner igen alla hade 100 koll utan kunde väl mest ana ställningen bland de första innan man fick möjlighet att kolla skärmen. Så utan storbildstv tror inte jag det är en publiktävling utan enbart för tävlande men bland dem verkade den jäävligt uppskattad. :tummenupp

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Säkerligen omöjligt för puplik att hålla koll utan att titta på skärmen och det gjorde nog inte många. Inte ens jag som känner igen alla hade 100 koll utan kunde väl mest ana ställningen bland de första innan man fick möjlighet att kolla skärmen. Så utan storbildstv tror inte jag det är en publiktävling utan enbart för tävlande men bland dem verkade den jäävligt uppskattad. :tummenupp

Jag känner att vi som publik må komma till tals här. Visst det vart lite rörigt att hålla reda på alla men vilken frän tävling. Vi var där hela dagen och kollade under vårat parasoll. Ska väl erkänna att vi sprang och kollade skärmen emellanåt. Men en jädrigt uppskattad tävling ifrån publikhåll också, men kanske en förbättring med publikinfot till nästa gång.:yoparty :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Jag känner att vi som publik må komma till tals här. Visst det vart lite rörigt att hålla reda på alla men vilken frän tävling. Vi var där hela dagen och kollade under vårat parasoll. Ska väl erkänna att vi sprang och kollade skärmen emellanåt. Men en jädrigt uppskattad tävling ifrån publikhåll också, men kanske en förbättring med publikinfot till nästa gång.:yoparty :tummenupp

Man får nog acceptera att det fungerade som det gjorde med tanke på att det var en "enklare tävling" men visst har du rätt i det du säger, jag klarade av att hålla koll första halvtimmen men sen kunde jag bara gissa...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kruxet som jag ser det är att ska man se till att publiken kan hålla koll får man investera i en JÄTTE-SKÄRM på bortåt 2-300 tum och det tror jag fan inte vi har råd med. Alternativet är en bunt mindre skärmar på typ 50" och det faller på samma grepp. Det vi hade var den lilla skärmen vid speakertornet och listor som sattes på den officiella anslags-suzukin (om nån nu la märke till den...) varje halvtimme.
Jag ska forska lite i vad man, på ett väldigt billigt sätt, kan göra för att förenkla för publiken :)

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Nu finns mina bilder upplagda på www.erikluthman.se tyvärr är de lite enformiga eftersom jag var flaggvakt och därmed var låst till en och samma plats. Stora bilder går att få om så önskas, skicka pm eller använd mejladressen som står längst ner på hemsidan.
Ingen mer som har tagit bilder förutom Erik??

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Kruxet som jag ser det är att ska man se till att publiken kan hålla koll får man investera i en JÄTTE-SKÄRM på bortåt 2-300 tum och det tror jag fan inte vi har råd med. Alternativet är en bunt mindre skärmar på typ 50" och det faller på samma grepp. Det vi hade var den lilla skärmen vid speakertornet och listor som sattes på den officiella anslags-suzukin (om nån nu la märke till den...) varje halvtimme.
Jag ska forska lite i vad man, på ett väldigt billigt sätt, kan göra för att förenkla för publiken :)

Kan man kanske via sponsring få någon slags skärm i ungerfär rätt storlek? Eller varför inte en speaker, billigare än en skärm om audioutrustning finns?! Anslags-suzukin fungerade utmärkt, den såg vi iallfall. Var det månne sponsring?!
Men som jag satidigare skitfrän tävling dock:yoparty

Last edited:

Jay-Jay

Poser MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ktm

Jag tror man med enkla medel kan göra mycket tex en tavla där man hänger upp nummer på typ topp3 ungefär som en resultattavla i div 6 fotboll. Detta skulle göra att man kunde få ett ungefärligt grepp om skillnader. Skulle man även få in en siffra bakom 2:an och 3:an med avstånd i varv om dom nu är varvade så har man lite till.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring