Supermoto Lunda-tråden 2009

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Hej jag hoppar av Henrik Ryberg Open nr 170.
Det är för lite körtid tyvärr,för det va den roligaste banan föra året.
Tycker man ska titta på Eksjös tävling där vi fick köra oss trötta....

Oppss!
Om du ger återbud måste du ringa arrangören,kolla tilläggsreglerna till
vem och vilket telnr.
Synd att du tycker att det blir för lite körtid...vi noterar.
Vi får jämföra tider gentemot Eksjötävlingen. :va

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Det är nog nåt vi bara kommer få se på bild tyvärr.. :)
Va säger du...är du lika rädd för regn som du är rädd för gruset? :D
Här kommer dagens bilder,strålande solsken! :tummenupp

Ni ser tivolit i bakgrunden! :)

Bifogat

• 20090601.jpg
    20090601.jpg
    209.7 KB · Visningar: 80
  • 20090601(001).jpg
    20090601(001).jpg
    217.5 KB · Visningar: 80
  • 20090601(002).jpg
    20090601(002).jpg
    203.5 KB · Visningar: 81

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Oppss!
Om du ger återbud måste du ringa arrangören,kolla tilläggsreglerna till
vem och vilket telnr.
Synd att du tycker att det blir för lite körtid...vi noterar.
Vi får jämföra tider gentemot Eksjötävlingen.
:va

Det stämmer att vi har mindre körtid för Open....detta pga Quadklassen måste också få träna och kvala på samma dag(lördag).
Vi har bara ljuddispens till 17:00 tyvärr...:(

Men du får ju köra på världens bästa supermotobana!!!:D :tummenupp

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hej jag hoppar av Henrik Ryberg Open nr 170.
Det är för lite körtid tyvärr,för det va den roligaste banan föra året.
Tycker man ska titta på Eksjös tävling där vi fick köra oss trötta....

Om detta är ett stort problem för flera förare tycker jag att ni ska höra av er till förarrepresentanten för respektive klass (Marcus Almqvist representerar Open).
Det vore jättedåligt om fler tänker likadant utan att låta arrangörer / förbund få veta det och ge oss en chans att göra något åt det :(

En annan fråga på samma tema är en- resp. tvådagarstävlingar. Det enda vi har att gå på är vad som kom fram fär nåt år sedan att man (förarna alltså) helst vill ha möjligheten att köra på en dag. Om man missar ev träning dagen före är då eget val men möjligheten skall finnas att köra en dag. Gäller detta fortfarande eller vill ni hellre köra två dagar med t.ex träning och kval ena dagen och rejs den andra?
Åsikter kan som sagt ändras med tiden :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag kör gärna tvådagars, eller åtminstone samma dag som de andra klasserna, jag tycker det är kul att kolla de andra rejsen men om man måste vara där ytterliggare en dag så åker jag hem.

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Om detta är ett stort problem för flera förare tycker jag att ni ska höra av er till förarrepresentanten för respektive klass (Marcus Almqvist representerar Open).
Det vore jättedåligt om fler tänker likadant utan att låta arrangörer / förbund få veta det och ge oss en chans att göra något åt det :(

En annan fråga på samma tema är en- resp. tvådagarstävlingar. Det enda vi har att gå på är vad som kom fram fär nåt år sedan att man (förarna alltså) helst vill ha möjligheten att köra på en dag. Om man missar ev träning dagen före är då eget val men möjligheten skall finnas att köra en dag. Gäller detta fortfarande eller vill ni hellre köra två dagar med t.ex träning och kval ena dagen och rejs den andra?
Åsikter kan som sagt ändras med tiden :)

Jag tycker inte alls att det är för lite körtid. 30 minuter träning, 20 minuter kval (rätta mig om jag har fel) och två finaler är kanon enligt mig. Eksjö var ju mer körning, men jag tycker absolut inte tidschemat i Östhammar är något att klaga på.

Jag kör helst endagarstävlingar och då gärna på lördagar. Är så mycket lättare att få det att gå ihop med jobb osv när man inte behöver vara borta en hel helg. Sen är det självklart att det är en prioriteringsfråga, men för min del så måste oftast tvådagarstävlingar stryka på foten pga. jobb och allt annat runt omkring.

Kort sagt så tycker jag att Östhammars upplägg är klockrent och jag hoppas att jag lyckas ta mig dit. Ser lite mörkt ut just nu dock, växellådan på bilen har gick åt skogen häromveckan och nu har det hunnit bli körförbud. :brinnerup

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Kort sagt så tycker jag att Östhammars upplägg är klockrent och jag hoppas att jag lyckas ta mig dit. Ser lite mörkt ut just nu dock, växellådan på bilen har gick åt skogen häromveckan och nu har det hunnit bli körförbud. :brinnerup

Är det bussen som gått sönder? Om du kan få tag i en annan bil med dragkrok så har jag ett släp du kan låna om du vill. Alternativt lånar du ut bil med dragkrok till min sambo så kan du ta vår jumpy om du inte vill köra släp ända till östhammar. Han ska till kinnekulle torsdag-fredag, men dit kan han ju köra med släp är ju inte långt. Sålde dock bilen med dragkrok häromveckan o har inte hunnit installera nytt på den andre...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vi som ska åka & titta & bor i Stockholm, finns det ingen närmare väg än att åka ända till Uppsala? Var där förra året när det regnade så mkt & vi åkte någon väg via knutby & kom ut borta vid gottröra, men kommer inte ihåg vägen nu!

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Vi som ska åka & titta & bor i Stockholm, finns det ingen närmare väg än att åka ända till Uppsala? Var där förra året när det regnade så mkt & vi åkte någon väg via knutby & kom ut borta vid gottröra, men kommer inte ihåg vägen nu!

Jodå, kör E4:an mot Uppsala. Ta av i Märsta på väg 273 och följ den tills ni kommer ut på väg 288. Ta höger på 288 och passera Alunda. Sedan kommer det skyltat Lunda åt vänster ett par km efter Alunda.

Om det går snabbare än att ta E4 hela vägen in i Uppsala och sedan ta 288 låter jag vara osagt. Men det är ett sätt att slippa köra ín i stan.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jodå, kör E4:an mot Uppsala. Ta av i Märsta på väg 273 och följ den tills ni kommer ut på väg 288. Ta höger på 288 och passera Alunda. Sedan kommer det skyltat Lunda åt vänster ett par km efter Alunda.

Om det går snabbare än att ta E4 hela vägen in i Uppsala och sedan ta 288 låter jag vara osagt. Men det är ett sätt att slippa köra ín i stan.

Tackar så mkt , ska undersöka kartan! :)

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Hur mycket kostar det i inträde?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Tråkigt att folk avviker pga. för lite körtid. Open betalar ju ändå "bara" 500:-, mot elit som betalar 900:- för bara 30 min mer körtid (800:- anmälan + 100:- för träning lördag).

Ang. en eller tvådagars så får man väl klassa Östhammar som en endagaras för alla förare, men en tvådagars för arrangör. Eksjö va ju upplägget tvådagars för alla.

Rena endagas arr. tycker jag bara man ska ha i undantagsfall, t.ex. där arrangörer inte har möjlighet att upplåta banan/området mer än just en dag. Kan ju vara ett problem vid temporära banor t.ex.
Problemematiken med endagars arrangemang är att det dödar utvecklingen av fler förare och fler och större klasser.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Hemma efter en dag med mycket körtid! Hade inte orkat köra något mer. Vi hade tur med vädret och banan var i kanonskick. Kul att vara tillbaka på banan igen :)
Stort tack till Janne med flera som drar det tunga lasset och ser till att vi andra får köra:tummenupp
Det ska bli kul att kolla på SM i morgon och se hur man borde kört....

Vart finns tiderna från dagens körning? Hittade inget på Mylaps.

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
tack för en sjukt kul tävling ! nu var tävlingsoskulden tagen :) jaja två krascher och en tjuvstart får man ju räkna med...

tack igen

johan lindh # 97

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kommer dyka upp lite bilder eftersom på min hemsida.

Tack för ett trevligt race!
/Joël

Trevliga bilder, hinner först gå igenom mina pga efter en massa bekanta har varit hos oss idag. He he du var lika begränsad som jag, synd att man inte kunde fota ifrån gruspartiet som man kunde förra året men det var väl en del som vägrade betala för sig eller?

Lägger upp när jag har hunnit tanka upp mina, ska försöka sova inför morgondagens tävling också.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Om ni missat så fins det lite bilder från idag här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1075006_page0.html

27936112.jpg
[/url][/IMG]

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha