Ace.Rider
Guest
Kanske varit uppe förr men jäklar va nice!
[YOUTUBE-ID]aeUK6aOEJKo[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]aeUK6aOEJKo[/YOUTUBE-ID]
Last edited by a moderator:
Verkligen, hänga ut foten ser ju bara retarded ut!Såg väldigt skönt ut att åka med knät sådär istället för ut med foten.
Verkligen, hänga ut foten ser ju bara retarded ut!
Skulle nog vilja säga tvärtom... Med knät i backen blir man ju helt låst på hojen. Det ser onaturligt ut och det känns likadant.
Checa åker ifrån motardeliten vilken dag som helst
Det är nog ingen risk.
Ganska stor risk. Det är redan gjort.
Säg mig, vad och vart skulle man tjäna på att åka cross-stil på den här banan?
[YOUTUBE-ID]94c7CYy2sbA[/YOUTUBE-ID]
Som att sätta en GP-hoj på crossbana och säga att knäskrap är effektivast
När skulle en RR-förare kommit o slagit supermoto eliten på fingrarna? Måste gått mig förbi.
Nu handlar det ju dock inte om någon naturistsysselsättning.
Checa åker ifrån motardeliten vilken dag som helst, oavsett hur onaturligt det ser ut för en del.
Till skillnad från jordfräsarfolket har RR-förare balanssinne - stödhjul blir så att säga överflödigt när man lärt sig cykla utan
Ganska stor risk. Det är redan gjort.
Säg mig, vad och vart skulle man tjäna på att åka cross-stil på den här banan?
[YOUTUBE-ID]94c7CYy2sbA[/YOUTUBE-ID]
Som att sätta en GP-hoj på crossbana och säga att knäskrap är effektivast
Det har faktiskt varit nån som varit uppe och nosat på täten med knäskrapsstilen så helt värdelöst är det inte. Å andra sidan är det ingen RR-förare som åkt ifrån motardeliten heller. Givetvis är MotoGP-folket grymma på att styra hoj och gör det otroligt bra med det mesta på 2 hjul. Många använder supermoto som träningsredskap och nöje. Hayden och Biaggi är 2 st som kan ses ganska ofta på supermoto. Vad jag vet så har de inte knäppt eliten på näsan iaf, men jag har haft fel förut så visa gärna att jag har fel.
Sen ska vi nog inte underskatta proffesionaliteten hos VM-åkarna i supermoto. De lägger ner en ansenlig tid och pengar på att vinna VM, skulle det finnas ett körstil bättre lämpad än den de tillämpar så tro iaf jag att de skulle byta ganska fort.
Om RR-förare har sånt bra balanssinne, varför håller de inte in knät då istället för att släpa det i backen?
Tycker du att det ser ut som att de har bra spårval och hög kurvhastighet på den filmen? Grabbarna är ute och har skoj och de står mer eller mindre still vid apex.
Du får mer än gärna hänga på till nån bana i sommar och prova. ta min hoj några pass och utvärdera själv vad du tycker
Om RR-förare har sånt bra balanssinne, varför håller de inte in knät då istället för att släpa det i backen?
Grabbarna är ute och har skoj och de står mer eller mindre still vid apex.
Nicky hayden tävlar väl i supermoto? eller iaf har gjort det?
Men det är ju faktiskt så att väldigt många förare inte knäet i backen utan successivt drar in/upp knäet.
Hur som:
Vem har sagt något annat? Jag frågade vart i filmen de hade någonting att tjäna på att köra cross-stil?
Banan är 100% asfalt, de kör roadracing med crossar. En sämre förare kan säkert vinna en del på att köra cross-stil, det är en tight bana och det är avsevärt mycket enklare att ta en kurva med hjulspinn och ställ om man släpper ut innerbenet. Men, som sagt - varför ha stödhjulen kvar när man lärt sig cykla utan?
De flesta roadracingförare har kört supermoto tävlingar, många med mycket bra resultat. Hayden körde t ex. X Games för ett tag sen.
Tror att alla rr-förare kör cross eller SM mer eller mindre. Kul, billigt och bra träning.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|