Supermoto Tävling Götet I Höst

Rinaldi66

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Ballingslöv
Hoj
347cc
Ja jag håller på med detta
och skall få klart detta inom 2-3 veckor på industi område..
men det är för Quads så ni vet..
förmodligen oxså för solo men bara OPEN..
450cc har ju valt sin egen väg nu..
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Är det något helt nytt att ni arrangerar egna tävlingar? Varför provocera med att säga att vissa inte är välkomna?
Jag har personligen inget emot 4-hjulingar tillsammans med våra rejs, men jag förstår kritiken mot ert deltagande då ni varken bidragit med så stort deltagarantal (o därav inte några pengar i form av anmälningsavgifter) och dessutom inte arrangerat några av statustävlingar.
Solo har nästan uteslutande stått bakom arrangemangen som vi kört tillsammans. 2007 va deltagandet från Quad folket väldigt dåligt. Vem sviker vem egentligen?
 

Rinaldi66

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Ballingslöv
Hoj
347cc
Härligt med diskussioner
Så nu är det igång
fortsätt skriv så man vet vad som är bra och dåligt
Vill ju veta innan man tar fart och lägger prispengar på 10.000:- till vinnaren i varje klass
OPEN gillar jag
Men skiter man i OPEN och fixar så att 450cc kör med stcc så får la man skylla sig själv eller..
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Härligt med diskussioner
Så nu är det igång
fortsätt skriv så man vet vad som är bra och dåligt
Vill ju veta innan man tar fart och lägger prispengar på 10.000:- till vinnaren i varje klass
OPEN gillar jag
Men skiter man i OPEN och fixar så att 450cc kör med stcc så får la man skylla sig själv eller..

Till en början kan vi ju börja med att redan ut så vi pratar om samma saker.
Nytt från i år är klassnamnen S1 (fd. 450cc), S2 (>450cc) och Open (fd. rookie).
Så. Vadå kör med stcc? Dom fixade/blev inbjudna att köra en uppvisningstävlig på knutstorp. Fanns tid för en klass. Vad tycker du dom skulle gjort? Tackat nej?
Det va ingen statustävling eller arr. som påverkar resten av serien. Förstår öht inte vad stcc-grejen har med diskusionen att göra?

Nog om det. Som du säkert vet är det ju stora problem med avsaknad av arrangerande klubbar i det här landet och gör vi inte bäst i att samarbeta istället för att stänga folk ute av principskäl?
Jag vet att många jobbar för att fixa tävlingar i Göteborg igen (Kortedala MK), varför inte samarbeta med dom för att hjälpas åt att fixa ngt riktigt bra!?

En bra början är väl för alla att se till att det kommer folk som fyller de klasser som det arrangeras tävlingar för (vilket har varit problem med för solo på vissa tävlingar oxå).
 

Rinaldi66

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Ballingslöv
Hoj
347cc
bra fortsätt mer kommentarer och idéer vad händer i stockholm..
sitter ni ner eller vad..
botkyrka vad händer..
ja ni har en stor parkering i södertälje
vill du arrangera kan du?
ja pengar finns kanske ..
vill ha i gång en diskussion
är trött på gnäll och inget samarbete
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
tråkigt om olika dicipliner ska börja utesluta varandra, ialf med tanke på hur mycket supermoto har gynnat och ställt upp på just quadarna. men om MAN nu ialf ska utesluta så lär väl ungefär just quadarna ha 32 levnads minutrar kvar känns det som då det inte är någon som verkar arangera sig speciellt mycket inom den diciplinen.
tråkigt men sant.
 

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki 450
...bra med öppna diskussioner .

Lite info om tidigare diskussion mm .

Vid förarträffen för solo ( SM ) och quad ( RM ) efter Örebrotävlingen i september -07 klargjordes solo-förarnas uppfattning att quadarnas deltagande på solo-SM ej får ske på bekostnad av solo-rookisarna ( nu Open ) . Ingen sade att quadarna skulle bort från solo-tävlingarna .
Ett önskemål framfördes att quad-förarna skall arbeta i sina klubbar för att få till några tävlingar där även solo kan deltaga , på så sätt skulle vi kunna få fler tävlingstillfällen för både quad och solo .

Vad gäller årets solo-SM tror jag att Falkenberg , Örebro och Östersund kör tvådagars-tävling och att även quad-RM skall genomföras samtidigt .

Om solo-SM och quad-RM går samma dag eller ej på de tre ställena vet jag ej . Som förarrepresentanter har vi meddelat vår uppfattning till Falkenberg
( som kör första tävlingen ) att det är de som arrangörer som beslutar hur deras tävlingsupplägg blir , bara att de följer gällande reglementen .

Vidare har jag hört ett rykte som säger att det skall bli en tävling arrangerad under medverkan av quad-förare i Esklistuna . Ett bra initiativ som vi hoppas mycket på , precis som vi önskade på Örebro-mötet i höstas . Även hur det tävlings-upplägget blir bör bestämmas av arrangören . Arrangören har här möjligheten att saluföra quad som sport under sitt RM , och förhoppningsvis även ta med solo-SM och Open .

Bra arbetat av Cronnäs och Ryott att få med supermoto vid STCC-tävlingen i Knutstorp . Hoppas att det blir vid fler tillfällen och att både S1 och S2 blir inbjudna för att köra gemensamt , detta för att få jämnare , tuffare och mer spektakulära heat att visa upp för STCC-publiken . S1-förarna är ju snabbare än S2-förarna så det finns inget att oroa sig för .

Skall både quad och solo få till fler tävlingar går det lättare om vi samarbetar . Fler förarträffar som i Örebro -07 planeras för att vi förare , både solo och quad , skall kunna ventilera våra åsikter gemensamt .

# 36 Ola Andersson
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
...bra med öppna diskussioner .

Lite info om tidigare diskussion mm .

Vid förarträffen för solo ( SM ) och quad ( RM ) efter Örebrotävlingen i september -07 klargjordes solo-förarnas uppfattning att quadarnas deltagande på solo-SM ej får ske på bekostnad av solo-rookisarna ( nu Open ) . Ingen sade att quadarna skulle bort från solo-tävlingarna .
Ett önskemål framfördes att quad-förarna skall arbeta i sina klubbar för att få till några tävlingar där även solo kan deltaga , på så sätt skulle vi kunna få fler tävlingstillfällen för både quad och solo .

Vad gäller årets solo-SM tror jag att Falkenberg , Örebro och Östersund kör tvådagars-tävling och att även quad-RM skall genomföras samtidigt .


# 36 Ola Andersson

Vi i Östhammars MK kunde tyvärr att inte ta med Quad-RM detta år på våran SM-tävling,pga just endast 1 dags tävling.
MEN nästa år har jag lovat att dom definitivt ska vara med om vi får arrangera även detta år. :tummenupp

Däremot slår vi ett slag för "nya" S3-klassen,så alla börja bygg på era "småmoppar" nu! :yoparty
Dom ingår i vårat upplägg med OPEN-klassen med egen tävling i tävlingen.
 

Rinaldi66

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Ballingslöv
Hoj
347cc
Tackar

Just detta som jag vill ha i gång diskution..
Som jag förstår så visste ingen av de som kör quads att det var möte i Örebro efter sista tävlingen.

Men i framtiden så kanske klubbar och förare kan ha ett möte
efter säsongens slut.
Och planera tillsammans vad som skall hända
Det kommer ju en ny representant från SVEMO som skall vara ansvarig för Supermoton 2009
Så då vi kan lira lite bättre inför år 2009
2008 är ju redan körd som jag ser det..
Tävlingar blir det fler det vi ju..
men troligen inbjudningstävlingar..

Det där med att 450cc inte skall få köra..
Var att få igång en diskution.

Inget elakt menat...

Och ni vaknade till

BRA!!!
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
...
Det kommer ju en ny representant från SVEMO som skall vara ansvarig för Supermoton 2009
...
Vad snackar du om :va
Vet man inte bör man vara tyst tycker jag men det kan säkert vara ett enkelt missförstånd :tummenupp

Om man vill stoppa in en så stor pinne i myrstacken tycker jag det hör till god sed att man presenterar sig !



Det är inte officiellt ännu på så vis att det är protokoll skrivet men igår i Norrköping valde styrelsen (SVEMOs styrelse) en ny sektion för supermoto. Nya sektionen består av; Hasse Weidenius (sammankallande), Joakim Danielsson (ledamot och undertecknad) och Peter Larsson (nu ledamot, tidigare sammankallande).
Till vår hjälp har vi förarrepresentanter från solo (Ola Andersson och Stefan Ljungberg) och Q (Niklas Lundbäck om jag inte tar fel).
 

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
bra fortsätt mer kommentarer och idéer vad händer i stockholm..
sitter ni ner eller vad..
botkyrka vad händer..
ja ni har en stor parkering i södertälje
vill du arrangera kan du?
ja pengar finns kanske ..
vill ha i gång en diskussion
är trött på gnäll och inget samarbete

Vi är ärligt trötta på såna som dig med, som ska försöka få igång en diskution.... det gör du inte , massa påhittat skit som du inte har en aning om,
Ni bör nog rannsaka er själva innan du försöker slå i oss att vi har problem.
Vi jobbar stenhårt med att få ihop tävlingar och utveckling av sporten.
450 går sin egna väg tex. ..... vad är det för snack ?
Ta tag i era problem istället med tex. elit och amatörproblemet.
Och om du hadde koll så har ni en man vid namn Glenn Oklund som sliter som ett djur med eran sport.........men men.
å sen den där lillebrors-attetyden gör inte saken bättre.

Du goa gubbe!:huvet

Crille
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Jag förstår helt klart Crilles reaktion.
Trots att jag inte är lika insyltad som många andra så har jag en klar bild av historien från båda sidor mellan quad och solo och blir faktiskt rätt lack när en pajsare som du Rinaldi66 kliver in och öppnar käften på det sättet du gör.

Jag ska inte tjäbbla om vem som gjort vad, men alla som varit aktiva de senaste fyra åren inom supermoto vet hur visar har gått...
Det finns en inom quad som arbetat som satan för att få det att fungera mellan de olika klasserna samt annordnat tävling. Precis om Crille nämde, Glenn Ocklund från MkRimo som nu har fått gehör hos SVEMO.:tummenupp

Så som situationen är av det jag hör från flera håll inom quad så ligger det en del i det som Crille säger och ni bör ransaka er själva och få ordning i ledet. Vad önskar ni?! Få tävlingar, inbjudningar, idéer, samarbetsplaner serverade på silverfat?! Ni kan inte räkna med att bli jagade då soloklassen inte står och faller utan er medverkan. Vill ni vara med tåget, klivpå.

Vill du ha diskussion och vara delaktiga i ett samarbete som är gynnsamt för båda parter? Alldeles utmärkt, men se till att anslut dig till den och gör det på ett vettigt, faktariktigt och konstruktivt sätt! Till att börja med att presentera dig så ska du se att det alldeles säkert går att få igång en seriös och givande diskussion:tummenupp Anonyma spökkommentare som din föder inget annat än ytterligare motsättningar och irritation så välkommen ner från din osynliga höga häst och delta på ett givande sätt:tummenupp

Tillägg.
Vad vill du diskutera? Vad vill du åstakomma? Vad har du att komma med för konstruktivt? Vad gör du själv? Vad vill du? Istället för att vräka ur dig goja taget från jag vet inte var?! Var tydlig. Tänk igenom vad du vill få fram innan du talar!

Kör hårt med tävlingen i Göteborg:tummenupp
/Mange J
Bomber Magazine
 
Last edited:

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
Honda
Ha Ha
Vilken pajsare.:D
Gött att det är så lätt att arrangera en tävling.
Lycka till och hoppas du lyckas. Vi behöver mer tävlingar i GBG.
MVH Robert Susa
Kortedala Motorklubb
Supermotosektionen.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top