Supermoto träning i Göteborg 2009

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Det finns ju Borås motorsradion med ju.
Den ligger ju fan mitt ute i skogen så där torde det ju inte bli klagomål i alla fall?

Kanske skulle vara värt o kolla upp Kerttu?

Var det inte där Adventureriders skolan höll till innan de flyttade till Udevalla?

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Det finns ju Borås motorsradion med ju.
Den ligger ju fan mitt ute i skogen så där torde det ju inte bli klagomål i alla fall?

Kanske skulle vara värt o kolla upp Kerttu?

Var det inte där Adventureriders skolan höll till innan de flyttade till Udevalla?

Har sett en del gammal mailväxling med Ale ring. Men försöker kontakta dom nästa vecka för att se om det finns några möjligheter till körning ändå. Jag tror grundproblemet med Ale är att dom inte vet om dom kommer finnas kvar och att det finns ett motstånd mot motard i styrelsen. Förhoppningsvis är detta förändrat nu.

Borås körde vi på förra året och det är nog inga problem. Kan prata med dom nästa vecka också. Det viktiga är att vi blir några stycken så han inte står där i onödan.

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Såg precis i min lokala skitblaska att på tisdag beslutas det om det ska bli en ny gokartbana i nåt grustag i jennylundstrakterna då arrendet för bohus går ut 2009, verkar tyvärr vara rätt griniga grannar med stall och likninde :(

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Såg precis i min lokala skitblaska att på tisdag beslutas det om det ska bli en ny gokartbana i nåt grustag i jennylundstrakterna då arrendet för bohus går ut 2009, verkar tyvärr vara rätt griniga grannar med stall och likninde :(

då är det hög tid att visa intresse så att vi är med från start,
du får hojta till om man kan hjälpa till med nått patrik.

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
då är det hög tid att visa intresse så att vi är med från start,
du får hojta till om man kan hjälpa till med nått patrik.

min kropp finns också till förfogande. tycker inte du skall behöva göra allt själv.:tummenupp

om det ändå skall byggas en ny bana kanske det går att snida till ett litet grusparti oxå och på så viss få en ordentligt klassad motardbana? det går ju inte åt mycket asfalt för att göra en avstickare för att få ett asfaltsvarv för kartarna.

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
KTM 525-07

SMC

Göteborg
Hoj
ktm 690 SMC
Hur är det med uddevallas go-kartbana. Någon som kollat upp om det finns möjligheter att köra där? Tror de kör minimoto där så de har nog inget emot tvåhjulingar iaf. Den ligger brevid en cross-bana och mitt ute i ingenstans. Så där borde det inte va några problem med grannarna.

http://maps.google.co.uk/maps?hl=en&q=uddevalla motorstadion&lr=lang_sv&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Jag hjälper oxå till om det e nått du behöver hjälp med kerttu.

Har pratat med en där, han sa att det nog inte skulle vara några problem att köra med "stora" motarder (dom kör med fiddy där nu).
Men det krävdes licens och ända tiden dom hade var 9-11 på söndagar.
Dom skulle ha 2000 för dom timmarna.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Har pratat med en där, han sa att det nog inte skulle vara några problem att köra med "stora" motarder (dom kör med fiddy där nu).

Hmm. 10 pers så är det 200kr styck. Jag är på! :yoparty

Folk med licens som vill köra i uddevalla:
1. Lilltryne
2.
3.
4.

Edit. Kan tillägga för de som undrar att det kostar 2500 kr för en helårslicens i supermoto.

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Ja det lär ju inte vara många som pyntar en licens för att träna lite :arsele
De flesta som kör open använder väl engångslicens?

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
KTM 525-07

Det låter ju helt oki för de som har licens då. Men det kanske går att förhandla om kortedala mk ligger bakom och vi visar att vi är seriösa och sköter det snyggt. Tror det kommer bli bra uppslutning om de tar bort licenskravet. Vi får förklara hur det har fungerat på team13, borås, åland osv.

Hur är det för fiddysarna. Måste de oxå ha licens?

Ett annat alternativ är att ha nån lokal kurs för att få köra på banan. Jag är inte så sugen på att ta licens för supermoto bara för att få träna nån gång i veckan.

Hoppas vi kan lösa det här på nått gött sätt. Vore ju klockrent att ha ett fast träningstillfälle en gång i veckan.

Good night

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
FAN vad folk ska gnälla borde fan åka ut till husen mitt i natten å bara burna hehe så jävla synd för det va ju så kul på team 13.
men det kanske går att få till en kvälls träning nån gång?
lr e det helt kört menar hojarna låter väl inte mer en carten

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...