Mingves
Old Fart
- Gick med
- 2 Mar 2005
- Hoj
- Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
1)Sturups flygplats-Hässleberga-Häckeberga-Svaneholms slott mad varianterna Gyllebo och Dörröd i samma område. Runt Brösarp finns en del fina vägar bla sträckan 2)Andrarum-Agusa-Hörröd-Huaröd. Runt Höör och Hörby finns en del kul sträckor bla 3)Svensköp-Äspinge-Slagtofta. 4)Ekeby-Södra Rörum-Ludvigsborg. 5) Norra Rörum-Sösdala alternativt Norra Rörum-Tjörnarp. 6)Hallaröd-Färingtofta-Perstorp-Riseberga.7) Krika-Stenestad-Klåveröd-Knutstorp dvs västra sidan av Söderåsen. Kan du tänka dig en tur norr om Helsingborg så är Klippan-Eket en av favoriterna samt nordväst om Hässsleholm som Hörja-Röke-Vittsjö-Skånes Värsjö.Vill ha tips på bra supermotovänliga vägar i trakterna söder om Helsingborg och öster ut. Om nån har en gpx på området skulle det vara superbra. Ännu bättre är om nån vill hänga på i vår och åka o Visa.
Skånekartan Mc & Motor är troligen skapad av Guldvingeklubben eller liknande, Vissa sträckor är bra men vissa är rena döden med en supermoto. Sträckan från Kämpinge via Trelleborg - Beddinge -Ystad- Nybrostrand är varken kul med motard eller något annat fordon.Skånekartan MC & Motor
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Förutom 50 och 70 sträckor så finns här en hel del fartgupp. På en sträcka av 6 mil finns det inte två kurvor värt namnet. Vägsträckan är populär bland söndagskörare som luftar sina garageklenoder, Kromslädar, Veteranbilister och husvagnsfolk.Kämpinge Trelleborg Ystad är en höjdare, nog en av de vackraste vägarna i Sverige. Dock mycket 50 o 70 sträckor
Shit vilka lakritsremsor dom lagt i skogenFörutom 50 och 70 sträckor så finns här en hel del fartgupp. På en sträcka av 6 mil finns det inte två kurvor värt namnet. Vägsträckan är populär bland söndagskörare som luftar sina garageklenoder, Kromslädar, Veteranbilister och husvagnsfolk.
Kul med olika åsikter men du ville ha tips om supermotovägar i Skåne därför bidrog jag med några tips på avsnitt jag tycker är kul med motard.
Har kört så gott som samtliga asfalterade vägar i Skåne (yrkesförare) därav min kritik mot Skånekartan Mc & Motor. Vissa delsträckor har prickats in riktigt bra andra mindre bra (Guldvingevarning)
Bifogar bilder på Supermotovägar i min smak.... Norra Skåne.
Håller med helt. Vill man köra Kämpinge-Trelleborg-Ystad så är det roligare vägar en bit inåt, förbi de mindre byarna. Visst, det är inga vägar man snittar över 100 km/h på men def. roligare än sträckan längs kusten. Den är ju som du säger bitvis väldigt rak och mycket tråkigt som är "i vägen".Förutom 50 och 70 sträckor så finns här en hel del fartgupp. På en sträcka av 6 mil finns det inte två kurvor värt namnet. Vägsträckan är populär bland söndagskörare som luftar sina garageklenoder, Kromslädar, Veteranbilister och husvagnsfolk.
Kul med olika åsikter men du ville ha tips om supermotovägar i Skåne därför bidrog jag med några tips på avsnitt jag tycker är kul med motard.
Har kört så gott som samtliga asfalterade vägar i Skåne (yrkesförare) därav min kritik mot Skånekartan Mc & Motor. Vissa delsträckor har prickats in riktigt bra andra mindre bra (Guldvingevarning)
Bifogar bilder på Supermotovägar i min smak.... Norra Skåne.
Ja det är ju ingen körupplevelse men utsikten är fantastiskHåller med helt. Vill man köra Kämpinge-Trelleborg-Ystad så är det roligare vägar en bit inåt, förbi de mindre byarna. Visst, det är inga vägar man snittar över 100 km/h på men def. roligare än sträckan längs kusten. Den är ju som du säger bitvis väldigt rak och mycket tråkigt som är "i vägen".
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|