Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här kommer säkert. MotoGP hojarna har det ju redan.
Genom att anpassa tillgänglig motoreffekt efter var på banan MotoGP hojen är får ju Traction Control en lättare uppgift reglera vridmomentet på bakhjulet. Vilket gör att det går att köra ännu fortare.
I praktiken finns det ju redan. Fartkontrollen på bilar. Du ställer in t.ex. 120km/h. Och sedan håller bilen den hastigheten. Det enda som behövs är att via GPS sätta in motorvägshastighet när du är på motorväg. Du kan gasa upp till 120km/h och sedan är det stopp.
En intressant följd är att slå ut ett lands försvar kommer gå på några sekunder. Man ändrar bara maxhastigheten till t.ex. 0km/h, skjuter ner GPS satelliterna. Eller stör ut GPS-satelliterna. För utan GPS signal är max hastigheten kanske 6km/h. Gånghastighet.
Ett problem blir tunnlar utan GPS signal. Men det går att lösa. Med dödräkning från GPS signalen upphör.
Till sist:
Slutsatsen är att du inte har råd köra en 2014 literdräpare. Det blir att jobba ihop mer pengar.
Och nöja dig med trafikförsäkring.
Eller köpa en äldre hoj. Ofta sjunker försäkringen drastiskt på hojar över 10års ålder. För dom är så billiga så när du kraschat den löser f-bolaget in den.
Med t.ex. 50% av vad du betalt för den.
Och en 11 år gammal 600, 750 eller 1000 kubikare räcker långt.
Genom att anpassa tillgänglig motoreffekt efter var på banan MotoGP hojen är får ju Traction Control en lättare uppgift reglera vridmomentet på bakhjulet. Vilket gör att det går att köra ännu fortare.
I praktiken finns det ju redan. Fartkontrollen på bilar. Du ställer in t.ex. 120km/h. Och sedan håller bilen den hastigheten. Det enda som behövs är att via GPS sätta in motorvägshastighet när du är på motorväg. Du kan gasa upp till 120km/h och sedan är det stopp.
En intressant följd är att slå ut ett lands försvar kommer gå på några sekunder. Man ändrar bara maxhastigheten till t.ex. 0km/h, skjuter ner GPS satelliterna. Eller stör ut GPS-satelliterna. För utan GPS signal är max hastigheten kanske 6km/h. Gånghastighet.
Ett problem blir tunnlar utan GPS signal. Men det går att lösa. Med dödräkning från GPS signalen upphör.
Till sist:
Det som hejdar mig från att gå raka vägen in på en firma och inhandla en 2014 literdräpare är ju försäkringen. Att köra trafik har jag inte kulor till så att säga.
Slutsatsen är att du inte har råd köra en 2014 literdräpare. Det blir att jobba ihop mer pengar.
Och nöja dig med trafikförsäkring.
Eller köpa en äldre hoj. Ofta sjunker försäkringen drastiskt på hojar över 10års ålder. För dom är så billiga så när du kraschat den löser f-bolaget in den.
Med t.ex. 50% av vad du betalt för den.
Och en 11 år gammal 600, 750 eller 1000 kubikare räcker långt.
Last edited: