Tillverkarna har naturligtvis ett stort inflytande på vilka klasser som kommer att köras
Väljer dom att tillverka 700 cc hojar istället, då blir det dom hojarna som kommer att tävla.
Behovet av " båt" på nakenhojsklasserna måste utredas. Under motorn är ofta stora delar av avgassystemet med bl.a. katalysator och första ljuddämpare placerat. Detta försvårar naturligtvis montaget av en båt kraftigt.
Kommer "båten" att vara ett effektivt skydd mot oljespill på en såpass öppen konstruktion. Det huvudsakliga skyddet blir vid skador på motorblockets nedre delar. Andra vanliga skador såsom slangbrott och läckage i oljekylare kommer " båten " att ge ett begränsat skydd. Vid dessa skador kommer en stor av läckaget ändå att hamna på banan
Väljer dom att tillverka 700 cc hojar istället, då blir det dom hojarna som kommer att tävla.
Behovet av " båt" på nakenhojsklasserna måste utredas. Under motorn är ofta stora delar av avgassystemet med bl.a. katalysator och första ljuddämpare placerat. Detta försvårar naturligtvis montaget av en båt kraftigt.
Kommer "båten" att vara ett effektivt skydd mot oljespill på en såpass öppen konstruktion. Det huvudsakliga skyddet blir vid skador på motorblockets nedre delar. Andra vanliga skador såsom slangbrott och läckage i oljekylare kommer " båten " att ge ett begränsat skydd. Vid dessa skador kommer en stor av läckaget ändå att hamna på banan
Last edited: