Surfa SH på arbetstid...

Hur många timmar per vecka i snitt surfar du SH.com på arbetstid?

• Antal röstningar
    0

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Kul läsning, förstår att man kan få dötid bakom ett skrivbord och desutom tycker jag väl gott att man kan få slöa in på ngn sida ngn enstaka minut om man känner för att släppa tankarna på jobbet för ett ögonblick.
Men timtals surfning på jobbet! Ärligt, hur fan kan man tycka det är ok?
Hur många av er som surfar mycket privat på jobbet skulle tycka det var ok om jag ringde privata samtal under tiden jag debiterar er för det arbete jag skulle kunna utföra på den tid jag telefonerar?
Är övertygad om att en arbetsgivare inte tycker det är ett skit ok att sitta med privata prylar på arbetstid då man ist kunde nyttja den tiden till att vara effektivare.
Det är en sak om man har dötid eller väntetid beroende på sin arbetsuppgift, men jag skulle inte drömma om att ta mig tid till privata ändamål på jobbet.
Har jag onödigt hög arbetsmoral? :va
//Tobbe

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
tobbeviking skrev:
Kul läsning, förstår att man kan få dötid bakom ett skrivbord och desutom tycker jag väl gott att man kan få slöa in på ngn sida ngn enstaka minut om man känner för att släppa tankarna på jobbet för ett ögonblick.
Men timtals surfning på jobbet! Ärligt, hur fan kan man tycka det är ok?
Hur många av er som surfar mycket privat på jobbet skulle tycka det var ok om jag ringde privata samtal under tiden jag debiterar er för det arbete jag skulle kunna utföra på den tid jag telefonerar?
Är övertygad om att en arbetsgivare inte tycker det är ett skit ok att sitta med privata prylar på arbetstid då man ist kunde nyttja den tiden till att vara effektivare.
Det är en sak om man har dötid eller väntetid beroende på sin arbetsuppgift, men jag skulle inte drömma om att ta mig tid till privata ändamål på jobbet.
Har jag onödigt hög arbetsmoral? :va
//Tobbe

Tycker det beror helt på hur jobbet är utformat...
Har man krav på sig att prestera så är det klart att det är förkastligt att slösa bort så mycket tid, men som i mitt fall så går jobbet ut på att jag ska hålla produktionen fungerande på elsidan och om då allt fungerar så känner jag att jag lika gärna kan utnyttja tiden till det jag älskar nämligen motorcyklar, än att bara dricka kaffe och snacka skit med operatörer...

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
DreeTman skrev:
Tycker det beror helt på hur jobbet är utformat...
Har man krav på sig att prestera så är det klart att det är förkastligt att slösa bort så mycket tid, men som i mitt fall så går jobbet ut på att jag ska hålla produktionen fungerande på elsidan och om då allt fungerar så känner jag att jag lika gärna kan utnyttja tiden till det jag älskar nämligen motorcyklar, än att bara dricka kaffe och snacka skit med operatörer...
Jo det är klart att det är ok i ditt och liknande fall.
Mitt inlägg blev nog lite väl mkt av en moralkaka.
//Tobbe

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Retta
tobbeviking skrev:
:4skrika Ska inte du föregå med gott exempel :4skrika
:D
//Tobbe
Jo. Om nån frågar så brukar jag säga: "Nu har du nåt att se fram emot. Bli chef och få surfa" :skrattaåt

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
Har man ett dötrist jobb som bara går ut på att i stort sett sitta och glo på en maskin som sköter sig själv, och dessutom har tillgång till internet. Ja då får bossen gott bjussa på lite nöjes surfande. :hihi

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
hehe gissa vart jag är nu??

har ett ganska slappt jobb.. maskinerna sköter sig fint mest hela tiden och då kan man slöa ett par timmar i veckan på SH... fast det blir mest på rasterna men dom är iofs betalda dom med.. :yoparty

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Sen har ju vissa en timme lunch om dagen, äter man på 30minuter så kan man ju surfa i 30 minuter. Och istället för att dricka kaffe i 15 minuter klockan 3 som alla andra så ptja, surfa? :)

tycker inte jag är direkt dålig arbetsmoral

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har inte ens tillgång till en dator på jobbet, men vaddå, innan datorerna så satt folk på jobbet och stickade/läste böcker, skillnaden är ju just vad man gör med tiden som blir över.

Sen att vissa tar tid från arbetet, det är ju lite känsligare.

Jobbar man natt på långvården så kan man få ganska långa stunder över, trots att man gör allt man ska hinna med (disk, städ, laga till och duka för frukost, osv) om allt flyter som det ska.
ÅAS kan man få jobba häcken av sig andra nätter.
Dessutom så är i mina ögon långvårdsjobbet underbetalt, trots att man ibland får tid över, så där ser jag inget fel med att utnyttja dötid till egna grejor.

Om man däremot jobbar på ex vis ett kontor, och lastar över sånt man borde hinna på sina kollegor, för att istället ägna sig åt privatsurf, det är väl inte så vidare bra.

Alla får balansera på kanten av sin egen moral, alla drar linjen lite olika.

/Ps, jag har aldrig jobbat på långvård eller kontor, så jag ber om ursäkt om jag framställer dom arbetena felaktigt, jag bara gissade vad man gör på respektive arbetsplatser.

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jobbar i Ambulans tjansten så om jag inte ar på uppdrag........mycket tid at surfa!

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Honda crf 250X -06
dator med trådlöst nätverk i trucken, plockar alla ordrar från datorn, händer väl att sporthoj dyker upp ibland :rolleyes: svarade 1-2 h

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept