Susab...billiga??!?!

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ringde susab idag, glad som en stolle över att äntligen få en bättre premie, men döm om min förvåning.
Efter uppgivande av mitt regnr ville hon knappt prata mer med mig?!?!
Det jag fick till svar var jaha den är specialklassad.
50 000 om året kostar den då....
Öhhhh.....den är 12 år gammal, jag snart gubbe och jag har inte en jävla skada på mig under mina 10år som hojåkare.

Då jag redan från böjan har haft lite sympati för folk som skenförsäkrar och lägger hojar dom inte klarar av att hantera.
Nu är fan ta mig måttet rågat!
Gefan i att köra roadracing GP på allmän väg och framförallt kör som folk!!
Jag tycker det är bra mkt mer värt att ens i framtiden ha möjligheten att köra hoj på allmän väg.
Så ärlighet och smartare val av hastighet är kanske inte så dumt?
Då hade vi förmodligen ännu fler sporthojar på vägarna....

Jisses vilken moralkaka det blev :rolleyes: Men ngt rätt ligger det juh i det eller?

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jag skulle inte tro att det bara är att folk kör fort,det är nog mer leken,knäskrap enhjulsinbromsning bakhjulsåka tillex...
Finns många som tror dom är rossi direkt o lägger ner sin nya retta i en kurva i april i mitt i märker dom att här har visst inte vv sopat,skrap skrap crasch höjda premier och så vidare... sen drabbas ju självklart även äldre förare för skulle bara nybörjarna betala så skulle ingen ha råd att köpa hoj,samtidigt vet ju bolagen hur många som skenförsäkrar o det är massor och genom att höja även för dom som haft hoj länge så kommer man ju åt dom med.En till sak är dom som åker halvförs eller med trafik sen vurpar o sen stjäl bort hojen det gör mycket på premierna,skulle tro att om ca 2år går det ej att försäkra en klass 7 hoj under 20000kr även om man haft körkort i 40år o alldrig vurpat,o dom som haft körkort kort kan glömma allt annat än 125cc----> bulldog eller kanske en custom.

Jag kollade på en r1:a 2002 idag hos lite bolag här är några resultat.Allt är hel helår

73000kr Ansvar
63000kr länsförsäkringar
45600kr Folksam

o jag kommer självklart inte att köpa en R1 o är det mitt fel att försäkringen är så dyr svar nej det är alla som vurpat redan men jag får ta smällen ändå eftersom jag är nybörjare precis som dom var när dom vurpa eller stal bort sin båge pga att dom vurpat.
Bästa sättet att lösa en bit som är stölderna är att försbolagen går ut med att man får 25000kr om man sätter dit en som stulit bort hojen o den som gjort det får betala hojen + dom där 25000kr.att lösa den andra biten helt går inte folk kommer alltid att vurpa men köp 2 hojar ni som kör över er förmåga köp en racehoj o kör på bana sen när ni är efter vägen kör inte hårdare än ni klarar o det finns förutsättningar för.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
hmm......skenförsäkringar och skenstölder....
Jag skulle kunna tänka mig att åka med min hoj som kapital, dvs betala en schysst premie som man har råd med ( som den jag har nu pga att den är tecknad innan alla höjningar) Men med självrisker kanske på upp till 20-30 000:-
Men myglarna kommer dom inte ifrån hur dom än gör :mad:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...