Susab chockhöjer!!!

jonte

Guest
fy va tråkigt att susab höjer... hade tänkt införskaffa en hornet 600 nu till våren just för den lite lägre f-kostnaden... får väl behålla skrothögen så länge. 1200/år svider inte så hårt...

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1995 Kawa zx9r
Man behöver ju inte sluta åka, i värsta fall får man väl halv eller trafik försäkra och köra lite försiktigt ;)

Eller köpa en Triumph Chopper, hehe

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Killeak skrev:
Man behöver ju inte sluta åka, i värsta fall får man väl halv eller trafik försäkra och köra lite försiktigt ;)

Eller köpa en Triumph Chopper, hehe

Bara lite synd då att man då får betalar mer än vad jag gör nu.
I fjol så skulle en halvförsäkring ha kostat en hel del mer än vad jag gav på hel hos Susab.

Ska verkligen bli intressant i juli då min försäkring löper ut.

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
det ordnade sig för min del, jag betalra 1000 spänn mindre i år på min hornet 6700 kr. iof bor jag nu i en mindre stad istället för mitt i sth.

Som sagt skade antalet måste ner , det är det enda sättet att få ner premierna på, men hur??? :confused:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
det är bara att betala och vara glad!

det är inte så mycket mer man kan göra ! antingen så betalar man eller så betalar man inte !

fy fan va jag e smart! :fakta

allvarligt talat så kan man ju köra med trafik om man vet med sig att man är försiktig och inte kör när det är blött regnit och grusigt men om man redan har kört 100 mil (senaste veckan) så kan det ju vara bra att vara försäkrad och om då försäkringen kostar så beror det ju på att det är sådana som jag som försäkrar som råkar illa ut ibland och det är så det är!
jag har klotat en gång ordentligt när jag var riktigt färsk och det är sådant som händer och jag har väll en del år kvar innan jag har betalat igen min klotning! så jag är en av dom som betalar och ser glad ut kanske inte när jag betalar men när jag kör och innser att det är värt var enda surt förvärvade krona!

så e det sa sverker!

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ja det är surt. Men, det är aldrig någon som har sagt att det är billigt eller nödvändigt att åka hoj.

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Tolf skrev:
det ordnade sig för min del, jag betalra 1000 spänn mindre i år på min hornet 6700 kr. iof bor jag nu i en mindre stad istället för mitt i sth.

Som sagt skade antalet måste ner , det är det enda sättet att få ner premierna på, men hur??? :confused:

Stödhjul och airbagar runt om? :skrämd
Nä skulle det bli det så :öl jag mig full och :zpy och där med jämt! :fakta

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept