SUSAB vill ha 50000 kr

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Fan, jag som tänkte leta efter nån gammal tråd om Susab... Får börja en ny helt enkelt.

Jag ringe och frågade vad de ville ha i premie för min Kawa ZX-7R -97.

50000 kr per år!

Jag är säker på att en hel hög av er har en skaplig premie hos dem, trots att ni kör värre hojar?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
SUSAB är nog inte så bra om du har kategori 7 hoj. Vi som har hojar som är äldre än 10 år alternativt under kat 7 får bra premier hos dom. Själv betalar jag knappa 5000 helår helförsäkrat hos Susab, men så är min hoj 15 år också

/Freppa

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
När jag ringde susab sa dom att dom hade en gemensam försäkring för alla klass 7 hojar..

50 000 kr..

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
SUSAB vill inte ha klass 7 hojar försäkrade hos sig över huvudtaget. Därför lämnar man ut ett högt pris. Dom kan inte neka dig att försäkra hos dem, däremot kan dom se till så att du väljer att inte göra det.

Monster1000

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Monster 1000s i.e. -03
SUSAB klassar hojjarna annorlunda än andra bolag, de går mer efter typ av hoj än effekt. Kåplösa hojjar med upprätt körställning kan man få riktigt bra premier på, hojjar som Speed Triple, Fazer, Monster osv... De är som du märkte väldigt dyra på hojjar med massa kåpor och aggresiv körställning, oberoende effekt..

Ostmacka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Bandit
Hornet

Jag sämkte min försäkring med 10.000:- tack vare SUSAB. Så jag diggar dom rejält. :tummenupp

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Kikade på försäkring på en FZR1000 -91 på Susab.

3462 Hel/hel ville dom ha. Klart överkomligt eftersom tex IF ville ha 32.500:- för samma hoj...

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Jag har inte kontrollerat försäkringspremierna för detta år än. Hoppas på att Susab ändrat sig och tycker min hoj är gammal igen.
Förra året ville de ha 30000:- (för en gammal kawa från 89) :confused:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
loser skrev:
SUSAB vill inte ha klass 7 hojar försäkrade hos sig över huvudtaget. Därför lämnar man ut ett högt pris. Dom kan inte neka dig att försäkra hos dem, däremot kan dom se till så att du väljer att inte göra det.

Inget f-bolag kan med koncession för fordonsförsäkringar kan neka någon att teckna trafikförsäkring. Däremot kan man neka att meddela halvkasko eller vagnskada. Det gör väl bla Bilsport & MC har jag för mig.
Men visst har du rätt i att bolagen skrämmer bort icke önskvärda kunder med ett högt pris.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln