Sushi

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag kan rekommendera lite överallt :tummenupp

Har du några bra Sushi-restauranger på norra, nordvästra sidan av Tokholm

Jag testat ett Sushihak i Kallhäll (Järfälla) Inte nog med att dom serverar kanterna utav rollsen utan dom är även dåligt rullade! De serverar även Nigiri med bränt ris! :kulspruta

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
Jag säger bara EAST! The one and only place för sushilovers :fakta

Inget ställe slår deras meny.... De erbjuder bästaste sushin men också massor med andra asiatiska läckerheter som oxfilesashimi, MUMS! :cool:

sportbike

Guest
Jag säger bara EAST! The one and only place för sushilovers :fakta

Inget ställe slår deras meny.... De erbjuder bästaste sushin men också massor med andra asiatiska läckerheter som oxfilesashimi, MUMS! :cool:

Vi var där i lördags och åt små pannkaksbitar med en sås som var så stark att ögona gick i kors i två dygn efteråt.
Ruskigt gott.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Jag kan tyvärr inte rekommendera något ställe i Stockholm, men hör av dig om du ska till Uppsala. :tummenupp

Ni som rekommenderar olika ställen.
Skriv gärna vad som är bra just där, är det stora eller små bitar, alltid färska råvaror/sushi, priserna varierar en del, har dom buffé, hur är restaurangen? mm

//Sushi tokig

Antar att du tänker på Yukikos i eriksberg, mmmm :)
Enda problemet är att bitarna är lite för stora för att ätas med pinnar egentligen eller det blir jävligt knepigt att bita av iaf. Ligger ju lite utanför stan också, men jag tror att hennes son skulle öppna något vid saluhallen :yoparty

Samba Sushi vid slussen tycker jag var kanongott!! Har en klasskamrat som jobbar där och beställde sushi åt oss när vi skulle sitta en kväll och jobba med ett projekt. Var inte som den sushi jag är van att få utan här låg det lite kryddor på de olika bitarna, var senap på nån har jag för mig och så fick man nån inlagd lök och lite grejer till. Riktigt gott faktiskt och kul med något lite annorlunda också :tummenupp
Det här åt jag (var snyggt upplagt i kartongen också med en liten blomma)...
meny10.gif

WOW, på east visste de verkligen hur man tar betalt... är bitarna 2-3 gånger så stora eller är det bara dyrt helt enkelt? :brinnerup

Last edited:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
S-t-u-r-e-p-l-a-n

:tungan

hm, ska nog försöka hålla mig därifrån tills jag har pluggat klart iaf... kårpubarna är billigare och fyllda med andra fattiga studenter :rolleyes:
Kan inte komma ihåg att det har kostat så mycket när jag har käkat därikring med päronen, fast å andra sidan har vi ju inte letat lyxrestauranger då heller.
230 spänn för lunch känns ju väl överdrivet, å man kan ju inte äta sushi om man ska äta en riktig middag... blir ju knappt mätt, men gott är det :).

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Nu när ni pratar sushi.. Vad är det för olja/soja man har till?

ak4

Ducatista
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
-09, Ducati 848
Håller med om att samba Sushi är helt underbara, sushi med lite extra kärlek och smak. Sen finns det ett litet krypin i söderhallarna som har UNDERBART god sushi... Kommer bara inte ihåg vad ställer heter.. bara jag tänker på sushi vattnas det i munnen..=)mmmmm!!!:)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka