Suspensoar

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Ni som kör bana, brukar ni ha suspensoar??? :va Måste väl va det viktigaste skyddet egentligen :)

Norinder

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2007
Hoj
07 Honda CBR1000rr
Ja, jag brukar ha det. Klota i anderstorp i våras och är lite glad att jag hade den då. Inte så kul att klämma den mot tanken.

Tillerås

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
03 Aprilia rs
jag odlar hellre en mkt fin kameltå ;D

220px-Miss_Desiree_cameltoe.jpg

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har försökt köra med susp men då jag åkte sporthoj tyckte jag att man inte fick samma kontakt med tanken som utan:nicka

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
BadaBump! Lyfter en fråga som gnagt i mitt huvud senaste tiden. Hur många kör egentligen med susp? Har bara kört grushoj innan men nu när man (inspirerat av uppdrag granskning) skaffat framåtlutad hoj har detta blivit ett stort problem. När jag kör på småvägar av normal norrländsk kvalité är jag rädd, pungsparkarna man får kan vara riktigt smärtsamma och det har hänt att jag fått stanna och lägga mig ner på marken bredvid hojen för att.. återvinna mandomen. Kör numer omkring halvstående när vägarna blir hoppiga men det känns inte alltid helt optimalt.

Är det bara jag som har problem? Är jag missbildad? Sitter jag fel? Är det bara att bita ihop och hoppas att man kan adoptera ifall det går snett? Ska jag köpa damcykel istället?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
BadaBump!

Är det bara jag som har problem? Är jag missbildad? Sitter jag fel? Är det bara att bita ihop och hoppas att man kan adoptera ifall det går snett? Ska jag köpa damcykel istället?

Kan inte säga att jag kännt av detta trots att jag åkte inlandsvägen mellan mora-sveg och sen till vemdalen med tjejen bak(riktigt usel väg vissa sträckor)! Dock så tog axlarna mm. duktigt med stryk.
En lösning kan vara stompgrips som gör att du inte glider lika lätt!

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
BadaBump! Lyfter en fråga som gnagt i mitt huvud senaste tiden. Hur många kör egentligen med susp? Har bara kört grushoj innan men nu när man (inspirerat av uppdrag granskning) skaffat framåtlutad hoj har detta blivit ett stort problem. När jag kör på småvägar av normal norrländsk kvalité är jag rädd, pungsparkarna man får kan vara riktigt smärtsamma och det har hänt att jag fått stanna och lägga mig ner på marken bredvid hojen för att.. återvinna mandomen. Kör numer omkring halvstående när vägarna blir hoppiga men det känns inte alltid helt optimalt.

Jag är inne på samma linje som du. Finns det speciella mc-suspar? Får man plats med en sådan under skinnstället?

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07

Knip ihop låren mot tanken så skapas det ett tilläggautrymme mellan tanken och din bäste vän.
Hade samma problem förut, du sitter mao fel!

Jobio

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
1998 Honda Cbr 1100xx Superblackbird
Jag är inne på samma linje som du. Finns det speciella mc-suspar? Får man plats med en sådan under skinnstället?

Är det inte väldigt Mc relaterat? På min gamla vfr klämde jag kulorna rejält ibland men jag har aldrig upplevt problemet på blackbirden...

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Har precis börjat köra med susp (på bana då) och tycker att det funkar bra. Den skulle nog kännas lite i vägen vid touring-körning på gata, men på banan sitter man ändå oftast en bit bakom tanken och då märks den knappt.

Det är för övrigt en hockey-variant från Stadium, 220 spänn ungefär. :tummenupp

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Stompgrips eller Gripster förhindrar klart att man åker fram mot tanken okontrollerat. Enda gången jag råkat ut för just det var dock när jag skjutsade en tjej som inte höll om mig med händerna mot tanken utan bara om midjan så vid en "normal" inbromsning blev jag nästan kastrerad.....då var det till att kliva av och vila en stund vid vägkanten medans hon smått generad ursäktade sig ett flertal gånger....

(hon tröstade iofs honom senare på eftermiddagen så var ju inte helt misslyckad åkning!)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati