Suspensoar???

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Satt och ögade igenom roadracing FAQ:n (mycket bra förövrigt), och läste något som jag aldrig har tänkt på; att använda suspensoar!!

Susp – Lika viktigt som ryggskyddet. Prova ett tvärstopp i lecakulorna utan susp så märker ni vad som kan hända!
:3freak

Är det någon där ute som verkligen KÖR med suspensoar? Tycker det känns som att man tappar lite rörlighet och känsla när man inte kan gnida sig mot tanken som vanligt... :rolleyes:
 
Teddy gör. Det är nog han som är pappa till den där texten också, iofs.
 
En suspensoar skulle bara vara i vägen under körning. Man gnider rätt hårt mot tanken ändå. Bättre är att lira på en sån där kudde man ser folk använda sig av ibland. Dock en bit upp på tanken så ens paket kan röra sig fritt under sidflyttningar.
 
McFille var det du som brukade köra på Ring knutstorp med din RGV ?
Kommer ihåg dig pga torrkoppling och Sugaya pipor.
 
...och för att jag var så s*tans snabb?...eller? :rolleyes:
Yes, det är jag det. Dock så kommer min RGV tyvärr att säljas på Onsdag, så bye bye till torrkoppling och läckra Sugayas...däremot kan ni få se mig på en fräsh 600 nästa säsong! :yoparty
 
McFille skrev:
däremot kan ni få se mig på en fräsh 600 nästa säsong! :yoparty

Förrädare!
:mad:

Apropå suspensoar, man skulle kunna köra i bombdräkt också, man hade antagligen slagit sig mindre. Jag har iaf aldrig hört om nån som blivit kastrerad pga tvärstopp i lecahavet.
 

Tro mig, hade min hoj varit lättare/billigare att få tag på delar till så hade jag behållt henne minst en säsong till...men det är lika bra att avancera till vad som onekligen verkar vara framtiden: diesel! :tungan


Nä, känns som att du flyger över hojen, snarare än in i tanken...
 
Det hade dock varit hårdrock o köra mö susp runt kronjuvelerna. kanske t.o.m. utanpå stället?!! :yoparty

Vart köper man suspar då? I spååtaffärer elleR? :3freak
 
Hej Fille,

Mattias har rätt, det är jag som skrivit den raden och jag använder susp. Suspen och jag är kompisar. Min förre rejskompis Peter är min förebild i suspanvändandet. Det är inte bara en tank i världshistorien som bucklats av ett par pungkulor, utan flera. De flesta tror att man skämtar när man säger så men det är sant. Jag har själv åkt ramp på en tank när jag körde in i en bil där kontaktytan mellan mig och tanken till största del utgjordes av paketet. På den tiden hade jag ännu inte fått barn och fick mig en rejäl tankeställare. När man sitter där med känslan av total pungkross och väntar på bärgningsbilen hinner man omvärdera vissa saker. Nu har jag i o f s fått barn men jag låter så pipig när jag talar i falsett och vill gärna behålla min basröst.

Jag använder alltså suspen främst som ett förebyggande skydd, ungefär som en ryggplatta, men den är också bra ur ett bekvämlighetssympunkt. Alla skinnställ jag haft och sett är sydda likadant med en söm i grenen. Var ska man lägga paketet, till höger eller vänster? I västa fall blir det både och med en pungkula på varje sida om sömen och bamse någonstans på tvären. Om man sen som jag sitter långt fram i sadeln när man hänger i svängarna är risken stor att en pungkula kommer i kläm. Klart obekvämt! Det är inte bara jag som bryr mig om paketkomfort. Jag har noterat att Rossi oftast reser sig upp strax innan start och rättar till runt paketet. Hurvida har använder susp eller ej vet jag inte.
 
Last edited:
Ok, tack för svaret.
Vad tycker du då, som kör med det?
Visst kan det vara vettigt ur säkerhetssynpunkt, men hur känns det att köra med ett hårt skydd där nere, tappar du inte en del känsla mot tanken?
 
Tvärt om, det känns bättre tycker jag. Dels slipper jag oroa mig för att råka ut för kläm eller kross och dels kan jag gnugga, krama, pressa tanken bäst jag vill. Samma tryck som paketet annars tar upp lägger suspen istället på ljumskarna. Det är samma tryck bara på ett annat ställe.
 
:lol :lol :lol fast den dan de händer mig skrattar jag inte lika mycke :3freak
 
Teddy skrev:
Hej Fille,

Mattias har rätt, det är jag som skrivit den raden och jag använder susp. Suspen och jag är kompisar. Min förre rejskompis Peter är min förebild i suspanvändandet. Det är inte bara en tank i världshistorien som bucklats av ett par pungkulor, utan flera. De flesta tror att man skämtar när man säger så men det är sant. Jag har själv åkt ramp på en tank när jag körde in i en bil där kontaktytan mellan mig och tanken till största del utgjordes av paketet. På den tiden hade jag ännu inte fått barn och fick mig en rejäl tankeställare. När man sitter där med känslan av total pungkross och väntar på bärgningsbilen hinner man omvärdera vissa saker. Nu har jag i o f s fått barn men jag låter så pipig när jag talar i falsett och vill gärna behålla min basröst.

Jag använder alltså suspen främst som ett förebyggande skydd, ungefär som en ryggplatta, men den är också bra ur ett bekvämlighetssympunkt. Alla skinnställ jag haft och sett är sydda likadant med en söm i grenen. Var ska man lägga paketet, till höger eller vänster? I västa fall blir det både och med en pungkula på varje sida om sömen och bamse någonstans på tvären. Om man sen som jag sitter långt fram i sadeln när man hänger i svängarna är risken stor att en pungkula kommer i kläm. Klart obekvämt! Det är inte bara jag som bryr mig om paketkomfort. Jag har noterat att Rossi oftast reser sig upp strax innan start och rättar till runt paketet. Hurvida har använder susp eller ej vet jag inte.


:rofl kan fan inte låta bli o garva, även om jag tar dig på allvar. Dagens vinnare, lätt!

Kanske framtidens tankar kan vara "anpassade" med en liten buckla inåt precis vid långe John..? Ehh..? :tummenupp
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top