Suzuki B-K+Turbo

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:va :tummenupp Har inga uppgifter ang Efekten;,Änn,..
 

Bifogat

  • post-77-25646-turbo_bking.jpg
    post-77-25646-turbo_bking.jpg
    115 KB · Visningar: 835
  • post-77-26606-b_king_turbo_2.jpg
    post-77-26606-b_king_turbo_2.jpg
    125.9 KB · Visningar: 806

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Effektuppgifter har jag :tungan :D Eller, nja, uppskattade siffror från Big CC Racing. Tyckte jag kände igen bilderna... 250 till 260 pållar vid 6 psi (0,4 bar)... Kan uppgraderas till över 450 hk med större spridare. Roligt roligt :)

USA moppe?? :va

Verkar sakna intercooler!! :va

/Fürstenhoff.

Nix, Sean. Big CC Racing. Jag har lagt märke till att han brukar skippa intercooler på många byggen. Iallafall på B-King, V-rod och någon annan. Vetefan varför...
 
Last edited:

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
För att det inte behövs vid så små effektuttag ur turbon? 0.4Bar är ju knappt att turbinen snurrar ens ;)
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
tycker den såg rättså snygg ut iaf, fin i röven men framlyset måste bytas ut!
annars rätt frän ;)
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Jag tycker att framljuset är det som skiljer den lite från mängden så att säga =)
 

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Mmm
Hoj
Aha
Med andra ord hayabusa med turbo finns rätt så många där ute.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
förbannat snygg utan dom gigantiska ljuddämparna under kutten..
 

Rajje

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2006
Ort
Växjö
Hoj
Inget kort ännu=(
Woha, riktigt fet hojj asså. Gillade inte Bking alls först när ja såg den, men tar man bort de riktigt fula piporna så blir den genast en snygging. Bara för att gå emot vinden så tycker jag att lyktan är snygg, ger ett väldigt kaxigt/uppkäftigt utséende.

Riktigt brutal helt enkelt:hårdrock
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
He he he...

Varför vara avis på något som garanterat är långsammare än vad man redan har - Big CC med min Sean vän i spetsen vs McXpress med Marklund i spetsen, bling bling vs power är solklart - McXpress alla dagar i veckan!! :D :D :D

:pannkyss

/Fürstenhoff.


Det beror ju på Patrik.

Din hayabusa leverar 460 på (1,7 kilos laddtryck) med 116 oktanig bensin

Andra spridare, annan bensin?, mer laddtryck = mycket mer effekt!

Undra vad den skulle ge för effekt om den ladda lika mycket som din + 116 oktaning bensin? skulle vara kul att se..

ps. vart är din B-King? :confused:

Andreas
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Är du full?? :va

SWT Racing's Hayabusa ger 439hk på bakhjulet vid 1.15 bars ladd på blyfri
98 oktan och inget annat!! :7peta

Om den - B-king moppen - skulle ladda som du säger 1.7 bar med 116 oktanig soppa så skulle den antagligen ganska omgående heverera i ett stort rökmoln som följd då det inte bara går att ladda på 1.7 bar hur som hellst bara för att man tankar 116 oktan!! :7peta

/Fürstenhoff.

Vad levererar er busa med de uppgifterna Andreas sa då? :va
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Grejen är ju den att vrid är bara nåt som media och försäljare har hittat på för att kunna skryta över nåt..som egentligen inte finns.
Utan effekt kommer du ingenstans. Det är effekten som gör motorn stark, inte "vridet".

Ge upp. Det går inte att förklara för de som inte begriper.
Det har skrivits kilometer om vridmoment x varv osv men ändå dyker det upp folk som inte vill förstå.
 

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm Stolthet Haninge!
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Är du full?? :va

SWT Racing's Hayabusa ger 439hk på bakhjulet vid 1.15 bars ladd på blyfri
98 oktan och inget annat!! :7peta

Om den - B-king moppen - skulle ladda som du säger 1.7 bar med 116 oktanig soppa så skulle den antagligen ganska omgående heverera i ett stort rökmoln som följd då det inte bara går att ladda på 1.7 bar hur som hellst bara för att man tankar 116 oktan!! :7peta

/Fürstenhoff.

Nej jag är inte full bara jävligt intresserad utav att lära mig om turbo hojar.

Varför skulle den haverera?, om man sätter ditt en IC , spridare etc.

Mr.E här på forumet hans busa leverar 406 hk med vanlig 98 oktaning på 1.2 laddd.

Hitta även denna film Yamaha R1 vet dock inte vilket turbo kitt det är, nån som vet? http://videos.streetfire.net/hottestvideos/13/bf00ea4d-11be-4b6d-ad68-98cb013599e2.htm

Andreas
 
Last edited:
Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Top