Suzuki B-K+Turbo

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det beror ju på Patrik.

Din hayabusa leverar 460 på (1,7 kilos laddtryck) med 116 oktanig bensin

Andra spridare, annan bensin?, mer laddtryck = mycket mer effekt!

Undra vad den skulle ge för effekt om den ladda lika mycket som din + 116 oktaning bensin? skulle vara kul att se..

ps. vart är din B-King? :confused:

Andreas



Ja eller så vänder du på parametrarna. Vad skulle den leverera med samma ladd som BK. 0.4bar
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Grejen är ju den att vrid är bara nåt som media och försäljare har hittat på för att kunna skryta över nåt..som egentligen inte finns.
Utan effekt kommer du ingenstans. Det är effekten som gör motorn stark, inte "vridet".
We have a winner.. :rolleyes:

..
 
Last edited:

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Ni är medvetna om att ni bölar om två olika motorer va? Byggda för två olika effektändamål?! Sluta med kukmätartävlingen istället och ge lite eloge till folket som orkar BYGGA. Att vända på teoretiska uträkningar kan vem som helst, men att få alltingatt lira som det är tänkt är en HELT annan femma. Så jag tycker att ni som uttalar er negativt om dessa byggen.....vad har du själv byggt? Just det, käften på dej då. ;)
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Ge upp. Det går inte att förklara för de som inte begriper.
Det har skrivits kilometer om vridmoment x varv osv men ändå dyker det upp folk som inte vill förstå.
Det har även skrivits spaltmeter om små män med behov av att hävda sig, men ändå dyker det upp "folk" som inte vill förstå.. :hihi
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22

Men för tusan! Har någon hoj som diskuterats i denna tråd variator med möjlighet att låta motorn jobba vid optimalt varvtal genom hela accelerationssekvensen, va?:rolleyes:

Läs på i några av de X00-tal trådar där vettigt folk rett ut begreppen utifrån SPORTHOJARS perspektiv. Annars kan Du väl leta ytterligare referenstrådar i Land, Köksmaskinsbullentinen, Skördetröskforum eller likvärdiga publikationer men behålla de kommentarerna i relevanta forum...

Ledsen för den bryska tonen, men självsäkra påståenden utifrån galet underlag är det tyvärr för gott om...
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Men för tusan! Har någon hoj som diskuterats i denna tråd variator med möjlighet att låta motorn jobba vid optimalt varvtal genom hela accelerationssekvensen, va?:rolleyes:

Läs på i några av de X00-tal trådar där vettigt folk rett ut begreppen utifrån SPORTHOJARS perspektiv. Annars kan Du väl leta ytterligare referenstrådar i Land, Köksmaskinsbullentinen, Skördetröskforum eller likvärdiga publikationer men behålla de kommentarerna i relevanta forum...

Ledsen för den bryska tonen, men självsäkra påståenden utifrån galet underlag är det tyvärr för gott om...

Ja, och du trillar nästan själv i den groppen. Effekten är ju resultatet av vridet och varvtalet. Du kanske menar att en motor med bra effektregister har mycket vridmoment men det behöver inte vara så.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja, och du trillar nästan själv i den groppen....

Nope - jag tror inte jag påstod någonting alls om motorkaraktären utan hänvisade till de andra trådarna där den som är intresserad kan få sambanden förklarade:)

Min enkla tes (högst personlig) - För mig funkar den motor bäst som har mest area under effektkurvan räknat från ca 4-5 RPM och upp till varvstopp! Jag ger alltså hellre bort några hästar på toppen mot fler pållar genom hela registret.

Detta enkla faktum brukar åskådliggöras genom en jämn och fin vridmomentkurva (och ja - Effekt = f(RPM, vridmoment)) - Dessutom påverkar också maxvarvet sambandet genom att öka arean...

Dock prioriterar bättre och snabbare förare än mig oftare toppeffekten, då de växlar mer för att ligga närmare effekttoppen:gnissla

- roffe_s personliga teser 1:1 -
 
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top