Suzuki Bandit 1200-tråden

KCmagic

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Ort
Gävle
Hoj
-01 Bandit1200
Ja nu till nästa lilla grejj köpte i dag ett relä som en mc handlare i stan sade att det bara var at ta bort det gammla och koppla in det nya när jag bytte till diod blinkers... men på relät som jag tror nu är mitt relä det sitter det en massa kablar från och det nya har bara 2 någon som vet hur jag skall koppla in det då=???? står på förpackningen bara att koppla in =) men så är det inte tycker jag.

Är det blinkers relät som sitter ibak vid säkringsboxsen??
 

Bandit-gpz

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Karlsborg
Hoj
suzuki bandit 1200-97 + kawasaki gpz900-85
Aj då. Jobbigt. :näsblod

Jag hade tur... Det var bara att lufta min så fungerade det.
I dag blir det premiärturen!!! :banana

Jag hade premiär i går, nyfixade bromsar + första åket på torr asfalt, känns alltid som det går mycket bättre(mer effekt) första resan, men om en vecka har man väll vant sig igen. Äntligen är väntan över, lycka till med premiären.:banana :banana :banana :banana
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Aj då. Jobbigt. :näsblod

Jag hade tur... Det var bara att lufta min så fungerade det.
I dag blir det premiärturen!!! :banana

Funkar allt bra nu? Det såg så ut i lördags när jag fick inspektera vidundret irl. Det klapprar så gott i RS-fuggarna, så man hör på långt håll när det kommer en kännare:D .

/Ingvar
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Funkar allt bra nu? Det såg så ut i lördags när jag fick inspektera vidundret irl. Det klapprar så gott i RS-fuggarna, så man hör på långt håll när det kommer en kännare:D .

/Ingvar

Hej Ingvar.
Trevlig att träffas :tummenupp Jotack, det känns bra. Visst är det läckert med RS-klapper. Blev väl ca 20 mil i lördags.:tummenupp

Den känns vass på toppen. Får se vad Matte säger när vi bänkar den :yoparty

Din hoj var riktigt fin. Sidewinder och modifierad GSX-R sving. :tummenupp :tummenupp
 

Roger S

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Luleå
Hoj
2005, Suzuki, GSF 1200S
Väntan! :2cool
Hämtade min Bandit 1200S -05:a från EMP i Boden, Har haft den där för lite massage av toppen, modd. av luftburk samt dyno körning. Hade ett yoshimura tri-oval burk på den redan. värden före massagen var 106hk och 101Nm, nu är den kuligare :) med121hk och 113Nm, väntar nu bara på asfalt så man får åka ut och testa :Rockbanan
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Ja nu till nästa lilla grejj köpte i dag ett relä som en mc handlare i stan sade att det bara var at ta bort det gammla och koppla in det nya när jag bytte till diod blinkers... men på relät som jag tror nu är mitt relä det sitter det en massa kablar från och det nya har bara 2 någon som vet hur jag skall koppla in det då=???? står på förpackningen bara att koppla in =) men så är det inte tycker jag.

Är det blinkers relät som sitter ibak vid säkringsboxsen??

Ja och nej.
Det är ett kombinerat relä med sidostöds och kopplingsbrytaren så det du köpt lär bli svårt att koppla in. Motstånd är det som gäller för att få rätt blinkhastighet på diodblinkers och Gen2 banditer.
 

KCmagic

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Ort
Gävle
Hoj
-01 Bandit1200
Ja och nej.
Det är ett kombinerat relä med sidostöds och kopplingsbrytaren så det du köpt lär bli svårt att koppla in. Motstånd är det som gäller för att få rätt blinkhastighet på diodblinkers och Gen2 banditer.



ok tackar för det fina svaret då går jag raskt över till det första jag tänkte göra då... =):huvet men men så kan det vara.. hoppas min nya undertail mm kommer snart med så den blir klar innan sommaren är över =)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag har slängt upp en annons på diverse banditgrejer under "säljes - övrigt" om det är någon som är intresserad. Banditen är såld till förmån för något rejsigare.
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
I gårkväll bänkade jag hojen :banana

Först åkte jag till Matte Bohlin som så vänligt lyfte ner Busan som stog fastspänd i bänken för att köra min Bohlinpreppade B12´a.
Utan justeringar mm så lämnade den drygt 160 hk på hjulet. Utan luftfilter (och utan trattar...) lämnade den 166 hk. :yoparty
Mattes bänk är ju ingen glädjebänk utan visar ca 5% lägre än "normalbänken".
Det viktiga i sammanhanget är ju att man får fram hur den går, med lambda mm. Samt att man jämför före och eftersiffror i samma bänk, då det bevisligen skiljer mellan alla bänkar. Jag fick inte med mig mitt USB minne så jag kunde få med mig alla bänkningar, samt att jag glömde trattarna.. Får åka till Matte och justera in förgasarna sedan.

Matte ringde Peter Harris (Andersson Turbo Systems) och vi åkte dit. Matte i en varm bil med sällskap av hunden, och jag ensam ute i kylan... :hihi

Väl framme hade Peter just målat dörr och dörrkarm till bromsrummet, så det var inte riktigt torrt.
Grabbarna riggade upp min B12´a och resultatet i Peters bänk ser ni nedan.
Peter gjorde bara några pull, och då med luftfilterfilter monterade.

Köpte även ett par 6-kolvsok av Peter som jag ska montera så småning om. Ska köpa stålomspunna bromsslangar bara.
 

Bifogat

  • Bandit 1216cc port+plast Yoshi stg3 kammar 30-25ventiler Acrarör.jpg
    Bandit 1216cc port+plast Yoshi stg3 kammar 30-25ventiler Acrarör.jpg
    135 KB · Visningar: 175
  • Bandit 1216cc port+plast Yoshi stg3 kammar 30-25ventiler Acrarör1.jpg
    Bandit 1216cc port+plast Yoshi stg3 kammar 30-25ventiler Acrarör1.jpg
    99.6 KB · Visningar: 98

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
I gårkväll bänkade jag hojen :banana

Först åkte jag till Matte Bohlin som så vänligt lyfte ner Busan som stog fastspänd i bänken för att köra min Bohlinpreppade B12´a.
Utan justeringar mm så lämnade den drygt 160 hk på hjulet. Utan luftfilter (och utan trattar...) lämnade den 166 hk. :yoparty
Mattes bänk är ju ingen glädjebänk utan visar ca 5% lägre än "normalbänken".

Man får gratulera, riktigt bra pulver:yoparty .

/Ingvar
 

Gsf

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2009
Ort
Växjö
Hoj
_07 1050 tiger
Hej. Är en ny återfalls...Köpte en 1200s i höstas, bara uppåt tills idag. Huvudsäkringen brändes av satte i en ny, samma igen den brändes av så fort jag satte på tändningen. Det är väll en vanlig kortslutnigantar jag eller finns det något kardinalfel på just banditen?
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Hej. Är en ny återfalls...Köpte en 1200s i höstas, bara uppåt tills idag. Huvudsäkringen brändes av satte i en ny, samma igen den brändes av så fort jag satte på tändningen. Det är väll en vanlig kortslutnigantar jag eller finns det något kardinalfel på just banditen?

Får du samma fel om du inte har några lampor tända?
 

Moo65k

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Norrköping/Söderköping
Hoj
RD125 z500 GPz600R GSX750EF GoldWing 1200 Suzuki 1200s 03'a
Tjena!
Är ny här på forumet..
En fråga jag är på G och köpa en bandit 1200 något man bör tänka på?

Moo65k
 

Gsf

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2009
Ort
Växjö
Hoj
_07 1050 tiger
Vad har du gjort med hojen i vinter? Det kan ju inte bara bli kortis utan anledning... Såvida du inte haft besök av lite gnagare som mumsat kabel... :näsblod

Jag gjorde ett klantigt nybörjarfel, ställde hojen på sidostödet utanför garaget och vände mig om för att stänga gerageporten, i svag nedförslut, ingen växel i...Båda blinkerserna, kopplingshandtaget, repor på kåpor fram o bak och motorn. Men körde med den i flera dagar utan problem. Kopplade bor framblinkersen, ingen skilnad. Hittade inte kablarna till bakblinkersen...Men nu är den inlåst på verksta över helgen, så det är inte mycket att göra åt.Ni som har hela cycklar får ha det bra i det fina vädret.
 

Moo65k

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Norrköping/Söderköping
Hoj
RD125 z500 GPz600R GSX750EF GoldWing 1200 Suzuki 1200s 03'a
Jag gjorde ett klantigt nybörjarfel, ställde hojen på sidostödet utanför garaget och vände mig om för att stänga gerageporten, i svag nedförslut, ingen växel i...Båda blinkerserna, kopplingshandtaget, repor på kåpor fram o bak och motorn. Men körde med den i flera dagar utan problem. Kopplade bor framblinkersen, ingen skilnad. Hittade inte kablarna till bakblinkersen...Men nu är den inlåst på verksta över helgen, så det är inte mycket att göra åt.Ni som har hela cycklar får ha det bra i det fina vädret.

Jag lider med dig! Vilken g.... otur. Hoppas det löser sig nu när säsongen börjar.

Moo65k
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Huh! Original = 98 hästar. Bolton-systemet ska ge runt 112 hästar på bakhjulet. Med öppnare insug runt 117 - 119. Min -98 gav 119 på baken med ett Kerker K45 bolton och ett 5 cm hål i luftburken med ombestyckning mha originalmunstycken.
Säkert finns exakta svar på mina frågor någonstans i tråden, men den är så lång att jag inte orkar bläddra längre.

Köpte en -98 Bandit 1200 idag. Känns jävligt fint. :)

Den är såklart stark/snabb, men jag tror att något är fel inställt i mitt nyförvärv. Säljaren fick den bänkad och justerad för något år sedan och resultatet med ett Micron slip-on och K&N-filter var 108 hk / 8500 rpm och 101 Nm / 6250 rpm. En markant platå i momentkurvan vid 2500 rpm. Intrycket när man kör är att den tvekar/bluddrar lite under 3500 rpm. Sedan bär det iväg. Men vid 3500-4000 rpm ligger man ju ofta och att motorn går orent just där blir jävligt irriterande.

Av vad jag har läst hittills i tråden och i ditt inlägg är att det saknas ca 10 hk.

Vore praktiskt att få veta vilka storlekar på munstycken och typ av och position på nålar som ska användas med slip-on och byte av luftfilter (kanske det senare inte spelar in). Ska det här hålet borras oavsett vilket luftfilter som används?

Nybörjarfrågor, jag vet. :rodnar
 
Last edited:

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Vore praktiskt att få veta vilka storlekar på munstycken och typ av och position på nålar som ska användas med slip-on och byte av luftfilter (kanske det senare inte spelar in). Ska det här hålet borras oavsett vilket luftfilter som används?

Formel

Orginal Luftfilter går utmärkt att använda tills du börjar komma upp i 140-150hp på slangen.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top