Inazuma skrev:Tackar mjukast för tipset. Om man nu stoppar in r-kammar, hur påverkar det receptet? Räcker det med att gå upp i mainjet?
Ingen aning, då jag inte gjort det, så lyssna på andersbrink.
Inazuma skrev:Tackar mjukast för tipset. Om man nu stoppar in r-kammar, hur påverkar det receptet? Räcker det med att gå upp i mainjet?
Evert skrev:Är det något man måste ställa in sen eller är det bara att skruva ihop allt sen och börja gasa?
Eastman skrev:...vad är d Du e ute efter? ...varför vill Du byta munstycken? ...något mer som ska göras? ...helsystem? ...luftburks modden e väl inge idé på en B12-00:a? ...har en äldre järnhäst så man ha int orka läsa in sig så mycke på nyare graj
Evert skrev:00 är inte en nyare grej.. samma som du har förmodligen, modellen uppdaterades först 01 på b12...
Tänkte komplettare mitt nuvarande slip-on med luftburks mod och munstycke och är ute efter om något måste ställas in eller justeras efter modifikation... tror inte att jag skulle ha några problem att byta munstycke, bara man slipper justera en massa för att få det att gå bra.. så nu undrar jag om det bara är att byta eller om man måste justera efteråt?
Eastman skrev:...sådan koll man har
Ja, d finns beskrivet i Bandit 1200 tråden hur man gör, sök i tråden! ...Du kan kanske få åka på att höja/sänka-justera in nålarna efter några prov repor. Men d e ju en baggis för några "gratis" hästar ...det är värt d o de märks i registret...efter min 2" modd...bytte jag luftburk mot "alu. burk"
Eastman skrev:Någon här som satt clip-on styre på sin best?
Någon som gjort framgaffeln lite hårdare? (genom vilken metod isf?)
Eastman skrev:Någon här som satt clip-on styre på sin best?
Någon som gjort framgaffeln lite hårdare? (genom vilken metod isf?)
Anders R skrev:Annars fungerar fästen och lampor från SV650 att modda S modellen till N. Sladdarna kan man gömma under tanken om man förlänger dem. T.o.m -03 är det bolt-on dvs separat mellanrör och slutdämpare. Från -04 sitter de ihop.
Anders R skrev:Underkåpan kommer från powerbronze som jag låtit lacka i orginalkulör och sitter med 4 bult vardera sidan. Dessutom 2 plastskruv i mitten längst ner. Nedre fästen i främre motorfäste och yttersta motorbulten. Det tar väl mig ca 1 timme att byta till motorskyddsbågar så det är ingen större operation. Kåpan ger lite mer vindskydd vid autobahnlunk i +130, men generar lite mer värme över benen, som är skönt på våren/hösten.
Tänkte köra iväg och köpa oljan idag och kom på vilken typ ska det vara?andersbrink skrev:Banditen går bäst med JASO-certifierad olja. Om det är mineral, del-syntet eller helsyntet spelar ingen roll. Du byter iaf ut oljan och filter efter 500 mil om du är rädd om din motor. Läsvärt tips, oljetråden del 1 samt del 2 och du skola bliva upplyst om oljors vara och icke vara.
har du koll på vad det kalaset kostar?Anders R skrev:Annars fungerar fästen och lampor från SV650 att modda S modellen till N.
Kan det här vara nåt?Fredde Meck skrev:har du koll på vad det kalaset kostar?
hörde mej för hur mycket det skulle bli med orginal "N" prylar, han började med insatsen (utan hus) à 2300:- , där dog mitt intresse.
Lajf skrev:
En högerassymetrisk H4-insats kostar nästan ingenting på ex. Mekonomen.Fredde Meck skrev:
Absolut! Rätt pris, MEN asymetrisk åt fel håll
När ska te drickarna lära sej att köra på rätt sida?
Det blir till att jaga runt lite på nätet efter en liknande.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |