Jag tackar och bockar för dessa snabba svar och försöker få till en 2"moddning munstycken är beställda så det tar väl en vecka innan det är hemma och i maskinen igen
Nu så har jag monterat i dessa munstycken och höjt nålarna men tycker att den går lite konstigt på tomgång den boppar ibland om ni fattar vad jag menar? nålarna är ju inte orginal då det är 6 olika lägen på dem så jag har flyttat clipset från det översta (närmast tjocka änden) till det 3:e från smala änden alltså 4:e spåret uppifrån om man nu räknar så?? då boppar den lite ibland. Sen provade jag att sänka ner till sista 6:e spåret men då bluddrar den när man gasar lite typ 2500-3000 rpm och verkar gå på 3 cylindrar och ibland 2 cylindrar för att dö men om man gasar till innan den vill dö så ryter den till å går ordentligt. Den ryker till en del när man gasar ur den och skjuter vid avslag. Jag provade även 5:e spåret och där bluddrar den likadant . Den gick ju bättre ju lägre nålen stod så jag får prova 3:e spåret idag . jag har även luftskruvarna på 3 varv på alla lägen även provat 2 2,5 3,5 och 4 varv lite skillnad blir det ju men inte så värst mycket . Tänkte nu fixa orginal nålar men hittar ju inte vilka det ska vara ? det är ju en hel uppsjö av dem googlar förfullt på bst36 men lyckas inte hitta något. Är det ingen som vet beteckningen på dessa eller vilken sorts förgasare jag ska söka på ? tack på förhand