Suzuki Bandit 1200s -03

Johtyr001

Ny medlem
Gick med
1 May 2021
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -03
Hej alla!

Har en Suzuki Bandit 1200-03 som gått som en klocka fram tills jag plockade ut den efter vinterförvaring.
Den startar och går fint tills den blir varm, då dör den på tomgång och är i princip omöjlig att få igång. Får den stå och kallna ca 10 min startar den igen, med samma återkommande problem.

Förgasarna är kalibrerade och rengjorda förra året så det tror jag inte är felet. Har kollat slangar, stift, vaccumslangar mm.
Allt verkar vara i ordning.

Tacksam för tips!!

/Johan

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Kan det vara avluftningen i tanklocket som är igensatt så att det blir vakum i tanken? Öppna tanklocket och ställa soppakranen på PRI när motorn stannat - då bör den hoppa igång igen.

Johtyr001

Ny medlem
Gick med
1 May 2021
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -03
Kan det vara avluftningen i tanklocket som är igensatt så att det blir vakum i tanken? Öppna tanklocket och ställa soppakranen på PRI när motorn stannat - då bör den hoppa igång igen.
Jag testade att köra med tanklocket öppet, testat i PRI-läge också, men det blir samma resultat.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag testade att köra med tanklocket öppet, testat i PRI-läge också, men det blir samma resultat.
Finns det då bensin i flottörhusen när det här händer? Du har en skruv i botten av flottörhusen du kan skruva ut direkt när den stannat för att kolla. Ta vänstersidan så slipper du skvätta bensin på avgasröret.

Om du har tillgång till kylspray, testa att kyla ned ECU-enheten.

Johtyr001

Ny medlem
Gick med
1 May 2021
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -03
Finns det då bensin i flottörhusen när det här händer? Du har en skruv i botten av flottörhusen du kan skruva ut direkt när den stannat för att kolla. Ta vänstersidan så slipper du skvätta bensin på avgasröret.

Om du har tillgång till kylspray, testa att kyla ned ECU-enheten.
Ok, kan testa. Det konstiga är att den går om jag varvar den lite. Men självdör om jag släpper gasen. Men bara när den är varm som sagt. Den går ca 10 min på tomgång, sen inträffar felet.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Bara för att kolla, tomgången är ställd till 1500 när den är uppvärmd dvs efter nån enstaka minuts körning eller ca 7 minuter ståendes på centralstödet?

Johtyr001

Ny medlem
Gick med
1 May 2021
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -03
Bara för att kolla, tomgången är ställd till 1500 när den är uppvärmd dvs efter nån enstaka minuts körning eller ca 7 minuter ståendes på centralstödet?
Ja den står på ca 1500, och det är från det varvtalet den självdör när den är varm.
Choken hängt sig?
Nej har svårt att tro det, startar med chok och stänger av den efter någon minut. Chokar jag när den är varm dör den direkt.

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Det här är ju ett långsökt skott, men har du kollat tändspolarna? Har du kollat tändkablarnas anslutning till tändhattarna med tanke på oxiderad anslutning? Jag börjar nämligen tvivla på att det är ett bränslerelaterat problem.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Kör med hojen istället för att tomgångsköra!
Den slår väl igen på stiften av ditt tomgängkörande.
NGK-stift är känsliga

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...